Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat is aseksualiteit voor jou?

Gestart door littlefanny, mei 09, 2006, 08:50:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

littlefanny

Ben je er blij mee?
Zie je het als toevoeging,
of als gebrek
of als last
of als lot
of als cadeautje
of op een andere manier?
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Knoddepropje

A-seksualiteit is een deel van mij gewoon, voordat ik niet wist dat ik dat was was t een last, maar nu ik weet wat ik niet mankeer, hoort t gewoon bij mij en zou ik het ook niet anders willen.

Jovi_Hobbes

Daar heb ik helemaal niets aan toe te voegen. Mooi gezegd!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik sluit me er ook bij aan.

Ik denk dat mijn aseksualiteit mij maakt tot wie ik ben en hoe ik in het leven sta. En ik ben heel trots op hoe ik ben en alles. In dat opzicht is het misschien wel een kadootje.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op mei 10, 2006, 06:56:52 PM
In dat opzicht is het misschien wel een kadootje.

Dat klinkt in eerste instantie wel raar, maar ik ben het er eigenlijk helemaal mee eens.
Hoewel het niet altijd leuk is om "anders" te zijn en het zeker ook wel tot problemen leidt, ben ik op een vreemde manier toch juist blij aseksueel te zijn. Niet omdat ik vind dat dat beter is dan seksueel zijn, maar omdat het gewoon bij me past. Ik zou me geen raad weten als ik opeens een super actief libido zou hebben  :o
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Citaat van: littlefanny op mei 09, 2006, 08:50:08 PM
Ben je er blij mee?
Zie je het als toevoeging,
of als gebrek
of als last
of als lot
of als cadeautje
of op een andere manier?
Voor mij het laatste. Het heeft rust gebracht in mijn relatie met Sjef. Dus in die zin misschien wel een cadeautje?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Voor mij is het niet iets positiefs of negatiefs, het is er gewoon. Of het positief of negatief wordt hangt ervan af hoe ik ermee om kan gaan. Zoals alles in het leven heeft het z'n voordelen en nadelen.

ChibiFirli

Ik vond het in't begin vrij lastig (maw een probleem)

op dit moment met men drukke leven is't vrij handig om niet door van die details als drang naar seks afgeleid te worden ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Citaat van: ChibiFirli op mei 11, 2006, 03:00:46 AM
op dit moment met men drukke leven is't vrij handig om niet door van die details als drang naar seks afgeleid te worden ;D

Ik kan me niet eens voorstellen hoe het voelt, afgeleid worden door de drang naar seks...

ChibiFirli

Citaat van: Tempesta op mei 11, 2006, 03:02:02 AM
Citaat van: ChibiFirli op mei 11, 2006, 03:00:46 AM
op dit moment met men drukke leven is't vrij handig om niet door van die details als drang naar seks afgeleid te worden ;D

Ik kan me niet eens voorstellen hoe het voelt, afgeleid worden door de drang naar seks...
Ik ook niet echt, maar het blijkt voor sommigen een serieus probleem :D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra

dit gaat nogal anti-seksueel klinken, maar ik ben blij dat mijn leven niet door hormonale lusten gestuurd wordt. :klap:

Sismo

Het voelde eerst als last, werd erg onzeker over mezelf (ben ik dan wel een vrouw??) en vond nergens herkenning. Inmiddels (thanks to you all!! :klap:) voel ik het als iets wat bij me hoort en omdat ik me er minder alleen in voel durf ik er zelfs trots op te zijn. Dit ben ik!
Enige lastige is toch wel de angst de rest van mijn leven alleen te zijn. Maar ik moet zeggen dat dat me eigenlijk steeds minder bezig houdt (nu i.i.g.).
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Wat goed Sismo! Een hele verandering met één van je eerste posts hier over acceptatie  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

Voor mij is het een gebrek, maar gebreken hoeven niet negatief te zijn (schitterend gebrek van Arthur Japin), ik merk het heel erg om me heen als iedereen het heeft over geil zijn enzo dat ik zoiets heb van mh... wat is dat? aan de andere kant merk ik dat mijn gedachten zich net als die van chibi goed kunnen focussen op dingen en dat ik niet snel afgeleid ben door een of andere reclame of iets van een onbeduidende gedachte ofzo
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op mei 11, 2006, 12:56:47 PM
Het voelde eerst als last, werd erg onzeker over mezelf (ben ik dan wel een vrouw??) en vond nergens herkenning. Inmiddels (thanks to you all!! :klap:) voel ik het als iets wat bij me hoort en omdat ik me er minder alleen in voel durf ik er zelfs trots op te zijn. Dit ben ik!
Enige lastige is toch wel de angst de rest van mijn leven alleen te zijn. Maar ik moet zeggen dat dat me eigenlijk steeds minder bezig houdt (nu i.i.g.).

Heel herkenbaar!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?