Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat is aseksualiteit voor jou?

Gestart door littlefanny, mei 09, 2006, 08:50:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ann

hoe ik het zie? als een deel van wat mij mezelf maakt... en ik ben er eig wel blij mee
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Rush`

Citaat van: ThirdMagus op juli 31, 2006, 09:26:59 PM
Mijn aseksualiteit is een zegen. Vrij kunnen leven, onbelemmerd door lust, een droomsituatie, niet waar? Indien je levensdoel is om een onderdeel te vormen van de samenleving en je daar geheel in te integreren kan aseksualiteit problemen opleveren, maar dat is mijn doel niet, en ik ben vrij. Volgens mij zijn de hoogste de pan-aseksuelen, zij die liefhebben ongeacht geslacht en onbelemerd door lust, de puurste liefde. En nu zijn het juist zij die het moeilijk hebben in de samenleving, een samenleving vol met mensen die het emotionele laten leiden door het lichamelijke, en geen besef hebben van hoe het anders kan. Ikzelf ben ook deels verblind, door de aantrekking tot een enkel geslacht, althans, dat denk ik. Ik ben verliefd geweest op vrouw noch man, en wellicht kan ik alleen de vriendschap koesteren, maar nimmer liefhebben. En in datzelfde perspectief gehouden, ik heb nooit iemand gehaat, en wellicht kan ik alleen 'niet houden van', maar nimmer verafschuwen. En daar sta ik, tussen hemel en hel, tussen Goed en Kwaad, het Neutrale, de derde van de twee, the Third Magus.
Wat is aseksualiteit voor mij? Verlichting.

Hulde  :klap:

Voor mezelf zie ik asexueel nog wel een beetje als een probleem, ik wil graag 'normaal' zijn, normaal als in dat het overgrote deel van de mensen sexueel is en asexuelen raar/vreemd vinden.
Maar daar komt wel bij dat ik mijn asexualiteit pas net ontdekt heb, ik moet er denk ik nog even aan wennen en het een plaats in mezelf geven.
Later ga ik er rust mee vinden, en er net als 3rdMagus over denken, dat weet ik zeker.
The circle is through the looking glass

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Knap van jou dat je het al zo positief kan zien al vind je het eigenlijk nog een probleem :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)