Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Soort van verliefd(?)

Gestart door Brummetje, februari 08, 2008, 11:10:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Tsja, ik heb tegen mijn vriend gezegd (die graag een open relatie zou willen) dat ie het van mij mag proberen maar dat ik dan zeker weten weg ben. Ik kan en wil dat gewoon niet. Nou goed, daarmee is het voor mij klaar. En als hij het dan toch eens probeert dan kan hij het maar beter zo doen dat ik er NOOIT achter kom. Ik heb liever dat hij het dan met een onbekende doet dan met een vriendin. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat je het misschien maar gewoon eens moet proberen op een manier dat je zeker weet dat je vriend er nooit achter komt. Dan doet het hem ook geen pijn. Wat hij niet weet...
Ik kan me goed in hem verplaatsten. Juist vanwege mijn vriend. Ik kan hem niet tegen houden dingen uit te proberen, maar ik wil er nooit achter komen. Dat is op zich ook niet prettig, maar ik denk eigenlijk eerlijk dat hij het misschien hooguit 1 keertje doet (net zoals denk ik het grootste deel van de mannen met relatie) en dat hij dan de beslissing maakt dat hij het zo niet wil. En in dat geval blijft ie of bij me, of hij gaat. Maar dan is het voor hem in elk geval wel duidelijk. En daarmee voor mij ook. Dussuh, ik zou het gewoon eens doen. Dan ben jij er zeker van en weet je misschien beter wat je wilt. Dat scheelt een boel stress. Welke van de twee het ook wordt.  :knuffel:

Brummetje

Ik heb al vaker gedacht: Waarom is het niet gewoon (vanaf het begin van de mensheid) dat je iemand tegenkomt met wie je het liefst wil samenwonen, en dat het normaal was dat je er (af en toe) een vriend(in) bij had?
Ik kan me nl niet voorstellen dat seksuele mensen monogaam kunnen blijven. Voor de rest van hun leven - als ze bijv met hun 20e jaar bij elkaar komen. Ik kan het al niet.
Toen ik 15 was zoende ik veel met jongens (niet dat ik ooit wat voelde...). Dus ook wanneer ik een vriendje had en dat ene lekkere ding kwam ik tegen.

En nu zou ik dit willen proberen dus. En mocht ik gezegend zijn, dat ik die kans mag krijgen, dan doe ik het ook.

Ereinion

Tja, dat ligt natuurlijk aan de cultuur waarin je opgroeit.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Even een vraagje: Hoe weet je, dat die vrouw lesbisch is? En hoe wil je haar benaderen?
Als ze het niet is, is dan jullie vriendelijke relatie niet kapot?
Ik zou er erg voorzichtig mee zijn. :-\

Brummetje

Ik zeg ook helemaal niks, dat durf ik niet hoor. Ik zou ook niet willen dat wat er nu tussen ons is kapot maken.

petra1963

Brummetje schreef: < Ik kan me nl niet voorstellen dat seksuele mensen monogaam kunnen blijven. Voor de rest van hun leven - als ze bijv met hun 20e jaar bij elkaar komen. >

Ik denk ook niet dat de meeste mensen dat uit zichzelf zouden doen. Maar sociale druk speelt ook een rol.. En ik denk dat het in onze cultuur feitelijk 50/50 ligt.. Dat 50 % van de mensen ergens in hun leven een zijstapje maakt.. En dat nog meer mensen het wel voelen, of denken, maar het niet doen vanwege mogelijke consequenties..

Want die kunnen heftig zijn.. dat hoort misschien bij onze menselijke natuur... Je eigen hormonen kunnen heftig op gaan spelen, maar ook kan een zijstapje veel woede en jaloezie van je partner oproepen, of van je familie. Sex en agressie zijn de meest basale driften van een mens, en daar moet je voorzichtig mee omgaan, denk ik. Voor je het weet worden mensen meegesleurd door hun sexuele verlangen, woede of jaloezie... :78:

En als het dan in een fietsenkelder eindigt ( zoals laatst in Nijmegen) dan is het nog niet zo erg..
Maar wat dacht je van dat geval een aantal jaren geleden waarin 2 wethouders van een gemeente ( een man en een vrouw) plotseling verdwenen waren ? Spoorloos ? Nergens te vinden ? Hun gezin, partner, kinderen en familie wanhopig en geschokt achterlatend ? Ze werden twee weken later gevonden in een Zuid Limburgs hotelletje. Ze bleken smoorverliefd op elkaar te zijn geworden, en hadden hun verdwijning samen afgesproken. Vervolgens hadden ze zich tortelend en wippend uit de buitenwereld terug getrokken. :pinguin:

Hun relatie hield geen stand... Hun huwelijken ook niet.. Hun banen als wethouder ook niet.. Zie daar de winst van twee weken najagen van hun sexuele lust. Is dat het waard? Ik weet het niet... :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Nee, dat zou ik er niet voor over hebben. :-\

pinky

Tsja...dat is een keuze die mensen maken. Soms vraag ik me echt af waarom er sex nodig is om kindjes te maken. Nou ja, technisch gezien hoeft het natuurlijk allang niet meer. Maar bedoel meer de sexuele gevoelens. Is dat echt nodig? Blijkbaar wel...maar van mij als sexueel zijnde had het ook net echt gehoeven hoor. Het geeft vaak veel problemen.

Brummetje

Shit man. Ik heb nu gewoon echt het idee, dat ik eigenlijk in een totaal verkeerde relatie zit. En dat ik niet aseksueel ben, maar gewoon lesbisch ofzo!  :( :o En dat ik dat nog niet heb geaccepteerd. (Dat mijn gevoelens daar beneden ook bij het zien van lesbische filmpjes niet door kan zetten door een blokkade ofzo iets dergelijks.)

Mss dat ik ook daarom niet zó'n afkeer heb van seks als jullie, die echt aseksueel zijn. Sorry, mss heb ik me wel voor noppes aangemeld. :-[ :(

M'n wereld staat op zn kop...
En ik vraag me nog steeds af wat ik nou moet. We zijn al zo lang samen.

petra1963

Dat zijn wel heftige vragen ja, die je wereld flink op zijn kop zetten. Maar ik zou zeggen: trek vooral geen snelle of heftige conclusies. Geef je gevoelens en ervaringen de tijd om duidelijker te worden. Geef jezeld dus de ruimte om gewoon op de wat langere termijn te ervaren wat je voelt, wat er gebeurt..
Het is niet ongebruikelijk dat vrouwen ergens tijdens hun relatie met een man gevoelens voor een vrouw krijgen.. wat dat dan uiteindelijk voor hen en hun relatie betekent is een andere zaak.. En er zijn gradaties in asexualiteit. Van helemaal niet aangeraakt willen worden, of het ontbreken van romantische gevoelens tot geen behoefte hebben aan 'sex in engere zin'. En dat kan per periode in je leven ook nog verschillen, om het helemaal ingewikkeld te maken. Dus trek vooral geen heftige of snelle conclusies.

Mocht je jezelf wel tot vrouwen sexueel aangetrokken voelen, nou, mooi toch ? Dan kun je gaan experimenteren wat dat voor jou betekent, en wat je precies voelt..

Voel je vooral niet schuldig dat je je hier hebt aangemeld, of overbodig. Dat is nergens voor nodig.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik sluit me bij Peter aan.

En niemand is hier voor noppes, want iedereen is hier welkom, hoe diegene zich ook bestempeld.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik heb een tijdje gehad dat ik ook opgewonden werd van filmpjes waar alleen vrouwen in meespeelden en toen keek ik ook alleen naar vrouwen. Maat dat was gewoon een fase want die "blockage" die je nu voelt tegenover seks met vrouwen, is volgens mij gewoon omdat het niet helemaal klopt met jezelf. Ik wil je niets verwijten ofzo maar ik sluit me aan bij Peter, neem geen overhaaste beslissingen. Laat alles een beetje rusten en kijk dan verder wat je met je leven aan moet.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Het is vooral een gevecht met jezelf. En blijf hier maar gerust komen, hoor. :knuffel:

Jovi_Hobbes

Ik kan het niet beter zeggen dan jullie en sluit me er dus gewoon bij aan.
Laat het allemaal even bezinken Brummetje  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Brummetje

Ik word gek. :D ;) Ze zit continue in mn hoofd. :-[