Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoogsensitiviteit als verklaring voor aseksualiteit

Gestart door myra, januari 08, 2006, 08:24:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phate

ook maar eens even geprobeerd ik had er 8 dus ben waarschijnlijk niet echt bepaald hoog sensitief

Jovi_Hobbes

Ik kwam uit op 13 en ben dus wel sensitief, maar niet hoogsensitief. Dus eigenlijk wat ik zelf al dacht. Bedankt voor de link Myra!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

SillyMe

#19
Je hebt 19 punten

15-23 punten Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.


Oh die had ik niet aan zien komen!!  :o
Dacht eigenlijk dat t door m'n ADHD kwam.. Maar ik zat maar als n gek op ja te klikken..

myra

Ik haal een 19

Zijn SillyMe en ik de sensitiefsten hier? ??? ;D


Tempesta

9 punten, wat aardig overeen kwam met mijn eerdere beschrijving: wel gevoelig, niet hoogsensitief :).

SillyMe

Myra, merk je er verder ook wat van?
Had je t verwacht?

myra

Citaat van: SillyMe op januari 15, 2006, 06:07:16 PM
Myra, merk je er verder ook wat van?
Had je t verwacht?

ja ik weet al een tijdje dat ik hooggevoelig ben. Heb ook de boeken van de psychologe Elaine N. Aron erover gelezen. Ik ben in het algemeen gemakkelijk emotioneel geraakt door de emoties van anderen. Ik kan me enorm aangegrepen voelen door iemands levensverhaal of zelfs maar door een film. Ook ben ik iemand die op haar rust gesteld is, ik kan slecht tegen drukke plaatsen vol rumoer. Ik denk heel veel na, en pieker helaas ook heel veel. Volgens mij heeft hoogsensitiviteit zowel voor als nadelen. :-\

En bij jou?  ;)

Ereinion

Citaat van: myra op januari 15, 2006, 07:30:16 PM
Ik kan me enorm aangegrepen voelen door iemands levensverhaal of zelfs maar door een film.

Met films heb ik het ook. Ik kan dezelfde film 100 keer zien, nog moet ik huilen. Ik leef me veeeel te veeel in.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Dat heb ik ook ja. Verschrikkelijk, maar soms ook wel lekker. Onverwerkt verdriet komt er dan ook uit natuurlijk, waardoor je toch weer een stukje kwijt bent daarvan....Denk ik dan....

TBW

Weet je, eigenlijk vind ik het erg, maar soms begin ik ook te snikkeren bij het zien van bepaalde (emotioneel geladen) filmbeelden.


Knoddepropje

Waarom vind je dat erg TBW? Dat geeft toch helemaal niks?

TBW

Citaat van: Knoddepropje op januari 16, 2006, 10:38:31 AM
Waarom vind je dat erg TBW? Dat geeft toch helemaal niks?

Omdat ik niet weemoedig werd toen mijn grootvader het laatste sacrament kreeg, maar wel van zo'n stom beeld.  :(