Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aromantisch aseksueel

Gestart door Brummetje, januari 18, 2009, 03:04:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fleecevest

Mm bedankt voor de taart. Daar was ik wel aan toe. Jammer dat Brummetje hier niet meer komt, ik zou het heel fijn vinden als je haar mijn vraag zou willen stellen. Ik las trouwens, nadat ik een reactie had geschreven, in haar voorsteltopic dat ze zichzelf ziet als hetero. Maar ik vraag me dus af hoe ze daar bij komt.
Ik heb overigens over een paar weken een afspraak met een seksuoloog. Ik heb eigenlijk nooit over mijn problemen met relaties/verliefdheid/seks gepraat, behalve de laatste maanden af en toe met mijn beste vriendin, en wil echt erg graag horen wat zij ervan denkt. Ben blij dat ik dit forum heb gevonden, nu weet ik in ieder geval dat ik hier niet alleen in sta.

Ienepien

Ik heb al antwoord van Brummetje. Komt ie:

Quote van Fleecevest: Brummetje ik heb een vraag. Zie je jezelf als hetero, en zo ja, hoe weet je dan dat je hetero bent als je niet verliefd wordt op jongens en ook op het seksuele vlak niks voor ze voelt? Ik denk nl. dat ik zelf ook aromantisch aseksueel ben, en ben de laatste tijd veel bezig met m'n geaardheid. Ik vind het heel lastig mezelf te definiëren als lesbisch of hetero maar op een of andere manier wil iedereen om je heen je wel een stempeltje geven. Ben benieuwd of jij dat ook als probleem ervaart.

Mijn antwoord:
Goeie vraag.
Ik ervaar het niet zozeer als een probleem. Althans nog niet.
Ik heb wel vaker vriendjes gehad. Maar mijn moeder merkte altijd dat ik niet verliefd op ze was, en vroeg zich dan af, waarom ik dan met ze was. Ja en ga dan maar eens uitleggen dat je vermoed dat je niet verliefd kan worden. Gegarandeerd dat mensen zeggen: "Ach joh dat komt wel, je bent de ware nog niet tegengekomen!" Maar het is een gevoel van binnen. Als ik wel verliefd had kunnen worden, dan had ik dat toch allang een keertje gevoeld? Ik ben 25 en heb massa's leuke jongens ontmoet. Haast iedereen heeft meerdere relaties, voordat ze de ware tegenkomen. Dus is ook meerdere keren verliefd.

Ik ben zoveel leuke mensen tegengekomen, maar nog nooit dat échte verliefdheidsgevoel gehad.

Ik zie mezelf trouwens als bi, mss juist wel doordat ik niet verliefd kan worden. Ik kan meiden ook leuk vinden, heb via deze site ook kort een lieve vriendin gehad. Dat wat ik kan voelen voor iemand, benoem ik maar als "verliefd zijn". Dat wat ik dan voel, ik denk dat het nog niet eens een kwart is, van wat écht verliefde mensen voelen. Hun kunnen vaak niet eten, niet slapen. Denken de hele dag aan iemand. Ik heb dat niet. Doordat ik niet verliefd kan worden heeft het me ook nooit pijn gedaan als ik een relatie verbrak.

En 1 voordeel: Je hebt niet dat je door verliefdheid iemands minpunten niet ziet.  ;)

fleecevest

Dank je wel voor je antwoord Brummetje! En Ienepien voor het doorgeven. Fijn dat jij het niet echt als een issue ziet, Brummetje.
Ik moet zeggen dat er bij mij wel iets veranderd is sinds ik een relatie (m'n eerste..) heb gehad met een vrouw. Vanaf dat moment dacht iedereen: zo, zij is dus lesbisch, en daar heb ik het maar bij gehouden. Ergens is het wel fijn om als homoseksueel te boek te staan; mannen lopen niet meer achter je aan als ze je wel zien zitten. En als ik ergens bang voor ben, dan is het voor mensen die iets 'van me willen'. Want om nou te gaan vertellen dat ik geen relatiemateriaal ben, tja, dat vind ik eigenlijk best eng.
Daar staat natuurlijk tegenover dat het kan gebeuren dat een lesbische vrouw interesse in me gaat tonen, maar ja, lesbische vrouwen kom je toch net iets minder vaak tegen dan heteroseksuele mannen:).
De relatie die ik heb gehad was overigens met mijn beste vriendin, en ondanks dat ik heel veel van haar hield (en hou! Ze is nog altijd mijn beste vriendin.), bleven de vlinders weg. Ook seksueel was het zeg maar, nou ja niet je van het. Ik vind het fijn het ook eens ervaren te hebben, maar ik moet zeggen dat ik me achteraf altijd best rot voelde. En dat ik het eigenlijk meer voor haar deed. En dat wil ik nooit meer. We zijn nu wel een stuk lichamelijker geworden; voor de tijd dat we een relatie hadden raakten we elkaar nooit (en dan ook echt nóóit) aan. Nu kunnen we elkaar eens een knuffel geven enzo. Wat dat betreft heeft onze vriendschap er niet onder geleden, is ie zelfs beter geworden.

Mannetje

Gelukkig maar dat jullie nu gewoon goed met elkaar kunnen omgaan.

Ereinion

Ja zeker. Vaak is zoiets niet bevorderlijk voor een relatie. Fijn dat het bij jullie anders was!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)