Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aromantisch aseksueel

Gestart door Brummetje, januari 18, 2009, 03:04:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody

Ik ben die ene keer dat ik verliefd ben geweest ongeveer 1,5 jaar verliefd geweest. Ik voelde het na een jaar inderdaad ook afzwakken. Apart is dat. :P

pinky

Tsja, eigenlijk wel gek ja. Heb eens wat zitten surfen op het internet. Blijkbaar is het zo dat bij mensen (door hormonen) de verliefdheid verschillende lengtes heeft. 3 maanden is wat je nodig hebt om door te krijgen of een persoon enigzins bij je past (vandaar dat beginnende relaties vaak of ronde de drie maanden duren of meteen een aantal jaar). Daarna ligt het aan de personen zelf wanneer de verliefdheid die na de drie maanden overblijft nog blijft hangen. Dat kan 1 jaar of meerdere zijn.

Het 7 jaar effect is nooit bewezen, maar is wel een gemiddeld kritiek genomen punt. Vaak is dat het punt in de relatie waarin alle stappen genomen zijn. Dus samenwonen, trouwen, kids. Dan begint de dagelijkse sleur zijn intrede te doen en moet het echte werken aan een relatie gaan beginnen. En dat is het punt waarop reaties of stuk gaan of dat mensen gaan vechten. Maar goed, dat is dus een beetje het idee erachter. Die 7 jaar is dus een gemiddelde. Als je op je 15de een relatie krijgt, kan ik me voorstellen dat je 7 jaar later nog niet getrouwd bent bijvoorbeeld. Maar als je al wat ouder bent (en wanhopiger?) ben je misschien na een jaar al getrouwd (ik heb de voorbeelden gezien!).

Moet ik zeggen dat ik denk dat het gemiddelde wel de komende paar jaar nog iets omlaag gaat, want tegenwoordig is zelfs een relatie een product. Ik haal eruit wat eruit te halen valt, lijkt tegenwoordig het nieuwe motto te worden. Maar goed, ik denk ook dat over een jaar of tien langzaamaan de langdurige relaties weer meer gewaardeerd wordt. Die cyclus blijft terugkomen, lijkt me. We zijn gewoon even tijdelijk losgeslagen! En uiteindelijk heeft iedereen een beetje zekerheid nodig, toch?

Rhapsody

Wow, 7 jaar is toch best lang.

Ik was meteen verliefd toen ik dat meisje voor het eerst zag, meteen, opslag verliefd, ik lieg niet! Ze past totaal niet bij me, echt goed heb ik d'r nooit leren kennen, ze zag me niet eens echt staan, toch was ik erg verliefd op haar. Maar ik heb een sterk ontwikkeld esthetisch oog, ik was echt verliefd op haar schoonheid en uitstraling, aardig was ze niet eens, dat vond ik jammer maar het deed me verder niet veel, toch was ik erg verliefd, dat weet ik 100% zeker. Ik schaam me er wel een beetje voor, maar ja, het overkwam me, ik kon er niets aan doen.

pinky

Tsja, de onbeantwoorde liefde, ik denk dat die wel langer dan drie maanden kan duren. Maar ik denk ook dat als je werkelijke een relatie met haar had gehad, dat je er ook binnen drie maanden klaar mee was geweest. Waarschijnlijk omdat ze dus niet aardig was. Maar goed, dat is ook maar gokken natuurlijk. Ik heb ook wel eens een verliefdheid op afstand gehad. Deze is wel over, maar voor die man heb ik nog steeds een zwak. Ik denk dat als ik hem nu weer tegen zou komen ik nog steeds zenuwen zou hebben. Ik denk alleen ook dat een relatie met hem niet echt veel beter is dan wat ik nu heb. Anders, maar niet beter.

Dat zou kunnen verklaren waarom het bij jou zo lang nog kon duren. Ik was ook zeker verliefd en ik denk ook wel dat het een dik jaar heeft geduurd voordat het afzwakte. Maar zoals ik al zei, er zit nog steeds een zwak...

Ienepien

Rhapsody, wat moedig, dat je het hier toch durft te vertellen.
Maar ik betrap me er ook op, dat ik hier meer "durf" dan in het echt. :P

En een onbeantwoorde liefde? Kan een obsessie worden als het lang duurt............ :(

Rhapsody

#65
Haha, ja, een zwak.. maar al te herkenbaar. Ik hoop d'r ooit weer eens te zien, ik ben nieuwsgierig of ik weer vlinders in mijn buik zou krijgen, eerlijk gezegd denk ik van niet. Maar de zwak zal er wel altijd zijn denk ik. Ik ben sowieso een sucker voor mooie meisjes, ik ben enorm kritisch, maar ik heb wel 2 mooie meisjes in mijn klas, ik sla dicht en stotter wel eens. Maar niet omdat ik met ze naar bed wil of verlegen wordt, maar omdat ik ze zo mooi vind, haha. :P Het klinkt raar als ik het zo opschrijf.


Oh dankje Ienepien. Het is niet zo moedig hoor, het is zoals je al zei. ;) Maar ook omdat ik weet dat jullie overal voor open staan.
Toch zie ik mezelf niet als lesbisch. Ik voel mij totaal niet lesbisch, en voelde mij ook niet thuis bij lesbische vriendinnen en op COC feesten. Elke keer als ik op zo'n feest was dacht ik 'Wat doe ik hier in Gods naam?'. In de woorden van Willem ben ik een homofiel (ik hou van meisjes) maar aseksueel (wil niet met ze naar bed). *zucht* Wat is het leven ook lastig als je zoekt naar een hokje waar je jezelf in kan stoppen.

Gelukkig is ze niet echt een obsessie geweest, ik was wel verliefd, maar het liep niet uit de hand. :)
Misschien dat een seksueel verlangen een obsessie wel groot zou kunnen maken. Dat weet ik niet, maar kan het me wel voorstellen. Dan verlang je echt letterlijk naar die persoon. Ik had genoeg andere dingen aan mijn hoofd, hetzelfde ding dat al in mijn hoofd zit sinds mijn 6de (beroemd tekenaar worden), wat dat betreft is het Asperges syndroom een zegen, haha.

Ienepien


pinky

Soms moet je gewoon schijt hebben aan hokjes. Ik werd altijd alternatief genoemd. Eerst door mijn familie en toen ik eenmaal in een laternatief groepje zat, door dat groepje...hmm... dus tsja, dan wordt je binnen het hokje in hetzelfde hokje geplaats ofzo. Ingewikkeld. Soms zijn mensen gewoon zoals ze zijn en doen hokjes alleen maar onrecht aan. Niet altijd, soms zijn hokjes gewoon fijn. Maar zoals je al beschrijfd, lekker laten kletsen die mensen en gewoon zijn wie je bent.

sutoroberi_sheku

nou, die onbeantwoordde verliefdheid  van mij met die jongen duurde zeker 4 jaar  :schater: ::). stom hè. ik heb het er verder ook nooit meer met iemand over.
Kan me er tegenwoordig niks meer bij voorstellen dat ik ooit zo was.

Ik werd vroeger ook altijd in hokjes gestopt, en het werd me zelfs op straat nageroepen...totdat je een kledingstijl ontwikkelt die hier in het westen niet bekent is, en dan opeens weten ze niet meer wat ze je moeten noemen hahaha. best grappig.

Mannetje

Verliefdheid. Ja, dt is toch eigenlijk de reden waardoor ik hier op forum actief ben geworden.
Het idee als van seks is bij mij de reden om de knop verliefd zijn denkbeedig in mijn hoofd op uit te zetten.
Zo van als ik verder mij tijd daar niet in investeer, dan komt het risico van de seks ook niet om de hoek kijken.
Laatste keer vondt ik achteraf zo zonde, en toen viel het muntje van "het asexueel zijn".

En dat van die knop blijkt dan nog redelijk snel te werken ook.
Eigenlijk gewoon meer het verliefdheidsgevoel verdringen.
Zou dat misschien bij mannen anders werken dan bij vrouwen. Géén idee eigenlijk.


pinky

Toen ik op een afstand verliefd was, genoot ik daar gewoon van, zonder dat ik daar iets mee moest doen. Het was wel prettig zo. Ik heb wel wat pogingen ondernomen om ons contact te vergroten, maar dat liep door omstandigheden op niets uit. Maar die momenten waren wel erg leuk om te hebben. En ik genoot daar gewoon van. Dus heb het nooit verdrongen, maar ben er ook niet obsessief achteraan gegaan.

sutoroberi_sheku

precies. op afstand verliefd zijn is lekker veilig en daar hoef je verder niets mee te doen.
Ik ben maar één keer verliefd geweest, en dat was niet wederzijds, dus toen kwam dat probleem van seks sowieso al niet om de hoek kijken.
Ik heb het verder ook nooit als een probleem ervaart, want het is nog nooit om de hoek komen kijken  :schater:

Ik denk dat je een beginnende verliefdheid wel wat af kunt sluiten. maar ik denk dat je aan een hevige, plotselinge verliefdheid niet veel kan doen (jammer genoeg)
achteraf schaam ik me daar ook voor dat ik dat ooit zo gevoeld heb.
Maar ik denk niet dat mannen en vrouwen daar veel in verschillen. Of je moet verliefd worden op het uiterlijk van een vrouw, en daar als man snel op uitgekeken raken.

pinky

Waarom zou je je ervoor schamen. Het bewijst enkel dat je ook een mens bent! zoveel mensen voelen dat ineens, zonder verklaarbare reden. Ik snap nog steeds niet waarom ik nou verliefd ben geworden op mijn huidige vriend. Maar daar schaam ik me echt niet voor. Het enige wat wel eng is, is dat je de controle over je gevoelens kwijtraakt als die persoon in de buurt is. Maar goed, dan rest mij de vraag, wanneer heb je dan wel controle over je gevoelens?

Ienepien

Ik vond het zo lief van "Eddie", dat ie regelmatig je hand, of gewoon maar één vinger van je pakte.....

pinky

Ja, dat doet ik heel vaak. Of hand in hand door de stad lopen. Het voelt erg prettig. Maar inderdaad, ook gewoon als we op de bank zitten, dat hij even mijn hand vastpakt. Hij is heel erg lichamelijk. Hij zoekt constant lichamelijk contact. Soms op de verkeerde momenten, dus soms irriteert me dat ook wel. Maar vaak is het gewoon heel erg prettig. Ik kan ook niet zonder lichaamscontact!

Wat we trouwens veel vaker doen dan hand in hadn lopen is pinkjes in elkaar. Of zijn pink en mijn wijsvinger, want zijn vingers zijn veel dikker. Dan hebben we toch contact, maar niet zo klef. Hahaha! Ach, ik heb gewoon de mazzel dat ik hem gevonden heb!