Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kan je "genezen"?

Gestart door Austen, januari 19, 2009, 09:01:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Citaat van: ezeltje op december 13, 2011, 08:01:00 PM
Mag een aseksueel niet aan tieten, in belgenland borsten, zitten. Lijkt me niet direct iets met aseksualiteit te maken. Het kan natuurlijk dat je dit niet graag hebt en dan moet je dat zeggen aan degene met wie je bent.

In Nederland heten ze stiekem ook borsten hoor. :P

Voor mij heeft die regio geen seksuele betekenis of whatever. Op de juiste persoon is het wel cute, maar niet specifiek boeiender dan andere lichaamsdelen of whatever.

Ciara

Dat. besides, als ik borsten wil voelen pa k ik mn eigen wel :p

Ciara

Joh :p

Ik heb ook geen problemen met borsten verder, en ik kan iderdaad ook wel opmerkingen maken *ben erg goed in door denken enzo*

Ereinion

Oh ja, dat laatste heb ik ook.  :-[
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Ik ook. Mensen verwachten zelfs dat ik vieze grapjes maak. Als ik dat een keer niet doe, vraagt men zich af wat er met me is, of ik ziek ben ofzo...

Lizzie7

Ik zie dat dit topic al dateert van 2009, maar soms vraag ik mij hetzelfde af. Niet of je echt kunt genezen in de zin dat één of ander hormonaal probleem terug normaliseert, maar of aseksualiteit gewoon iets is dat je voelt omdat je de juiste persoon nog niet bent tegengekomen. Net zoals er mensen zijn met een hoger of een lager libido, dat er ook mensen zijn die zich tot veel verschillende personen aangetrokken voelen en met veel verschillende mensen kunnen genieten van seks, en dat er mensen zijn die zich misschien maar tot enkele personen aangetrokken voelen en zolang je die niet ontmoet hebt denk je dat je geen seksuele gevoelens hebt maar misschien ooit, als je de ware ontmoet, dat het dan wel lukt?
Ik weet het, het is vergezocht, maar af en toe als ik in één van mijn pieker-buien zit, dan ga ik mij zo'n dingen afvragen: misschien ligt het wel niet aan mij dat ik geen seks wil met mijn vriend, en dan ik afstandelijker ben op fysiek vlak, en dat ik er niet van geniet, maar misschien is hij gewoon niet de juiste voor mij. En misschien is er wel iemand met wie het wel vuurwerk en chemie etc is... Het feit dat ik eigenlijk ook alleen met mijn huidige vriend seks gehad heb, maakt dat ik daar soms nog harder aan twijfel. Kun je wel zeggen dat je het niet leuk vindt als je het maar met 1 persoon geprobeerd hebt? Je zegt ook niet dat je geen groenten lust omdat je schorseneren niet lekker vindt. Misschien zijn worteltjes wel je ding. De vergelijking is een beetje raar, maar ik heb soms rare gedachten. In alle geval, ik wil het ook niet echt proberen met iemand anders, bij het idee alleen al voel ik mij ongemakkelijk, maar de twijfel blijft.
Waarschijnlijk pieker ik gewoon teveel, dat zeggen mijn moeder en mijn vriend toch. Maar zijn er nog mensen die dat soms denken, dat het misschien niet iets is dat bij jou ligt maar dat het met de juiste partner wel lukt?

Fricai

Citaat van: Lizzie7 op januari 25, 2012, 05:46:38 PMdat er ook mensen zijn die zich tot veel verschillende personen aangetrokken voelen en met veel verschillende mensen kunnen genieten van seks, en dat er mensen zijn die zich misschien maar tot enkele personen aangetrokken voelen en zolang je die niet ontmoet hebt denk je dat je geen seksuele gevoelens hebt maar misschien ooit, als je de ware ontmoet, dat het dan wel lukt?
Ik weet het, het is vergezocht, maar af en toe als ik in één van mijn pieker-buien zit, dan ga ik mij zo'n dingen afvragen: misschien ligt het wel niet aan mij dat ik geen seks wil met mijn vriend, en dan ik afstandelijker ben op fysiek vlak, en dat ik er niet van geniet, maar misschien is hij gewoon niet de juiste voor mij. En misschien is er wel iemand met wie het wel vuurwerk en chemie etc is... Het feit dat ik eigenlijk ook alleen met mijn huidige vriend seks gehad heb, maakt dat ik daar soms nog harder aan twijfel.

Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk, w.m.b. Maar stel dat het zo zou zijn, so what? Zolang je maar gelukkig bent right now?

Dutchamoeba


Jovi_Hobbes

Ik denk dat Fricai gelijk heeft.
Verder denk ik dat als jij van je partner houdt en geen andere redenen hebt om te denken dat hij niet de juiste partner is voor jou, de kans erg klein is dat je alleen bij hem aseksueel bent.
Zelf ben ik maagd en heb ik maar weinig ervaring op het gebied van relaties, wat al snel de vraag uitlokt: hoe weet je dan dat je aseksueel bent? Dat blijft moeilijk uit te leggen aan een buitenstaander, maar men vergeet vaak dat er nog veel meer vormen van intimiteit zijn naast seks en daarvan weet ik heel goed hoe ik erop reageer. Dus dat soort dingen moet je ook meewegen en daarvan heb je vaak ook voorbeelden met meerdere mensen. Hoe reageer je bijvoorbeeld als een vriend of familielid je een knuffel geeft. Hoe reageer je op een begroetingszoen, etc.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 27, 2012, 06:51:38 PM
Zelf ben ik maagd en heb ik maar weinig ervaring op het gebied van relaties, wat al snel de vraag uitlokt: hoe weet je dan dat je aseksueel bent? Dat blijft moeilijk uit te leggen aan een buitenstaander
Leg uit dat je van nature die behoefte, dat gevoel niet hebt, net zoals er ook mensen zullen zijn die geen behoefte hebben aan bungeejumpen o.i.d. Verder zou je als tegenargument kunnen zeggen dat heteroseksuele mannen ook geen homoseks hoeven te ervaren om er achter te komen dat ze echt niet homoseksueel zijn.

Willem

Citaat van: Austen op januari 19, 2009, 09:01:17 AM
Niet dat aseksualiteit een ziekt is, maar toch: kan het dat je plots wel seksueel wordt?
.... // ....
Omgekeerd, Austen.
Je topic heeft duidelijk niets te maken met de "geaardheid aseksualiteit", maar wel met een zuiver medisch probleem.
Je geeft het zelf aan, maar probeert het om te draaien...

Als je er meer over wil weten, ga dan eens lezen over de endocrinologie 
http://umcg.net/?page_id=100 
in verband me Thyrotropine tekort

En zoek even naar het volgende titeltje :
Thyrotropine (thyroid-stimulating hormone, TSH)
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner