Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Heeft ons forum je leven veranderd?

Gestart door Jovi_Hobbes, februari 26, 2006, 10:53:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Nou, als jullie door het forum zo raar gaan schrijven, heeft AVEN toch behoorlijk je leven veranderd!  :schater:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

#61
Waar zijn alle  :flic:  :flic:  :flic: gebleven?

Citaat van: Sismo op april 30, 2008, 09:06:14 PM
Of ik werkelijk asexueel ben? 100 % zeker hierover zal ik nooit zijn, vrees ik. Nu in ieder geval niet. Dat is ook wel de reden dat ik twijfel over deelname aan het Ikon-programma (de Ikon op zich vind ik helemaal oké, maar mijn eigen twijfel...).

Dit was oorspronkelijk ook mijn "bezwaar" om niet mee te willen doen aan het programma. Wie ben ik om aan andere mensen te gaan vertellen wat aseksualiteit is...  :o  Maar volgens mij gaat het meer om de manier hoe je met een bepaalde situatie omgaat, of ik het echt ben, dan weet ik ook nog steeds niet. 99,9% zeker weet ik dat ik me niet aseksueel aangetrokken voel tot andere mensen. Het probleem vervolgens is dat de definitie van aseksualiteit veel breder is (als die al bestond :)

En ja, het forum heeft mijn leven veranderd  :klap:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Mannetje

Dit forum heeft behoorlijk mijn leven een andere wending gegeven. In positieve zin.

Brummetje

Ja, mijn leven ook wel.

Ook in positieve zin! ;D

pinky

Ik heb er in elk geval een goede vriend door gekregen en dat is zeker wat waard. Dat heeft mijn leven wel verandert. En ook dat ik hier dingen kwijt kan als het ergens anders niet kan. Dus ja, dat heeft het zeker wel ja. Hoewel het meestal kleine veranderingen zijn, zijn ze wel fijn!

petra1963

Het forum heeft meer duidelijkheid gebracht in mijn ervaring van sexualiteit, en me een stel lieve internet vrienden en vriendinnen gegeven. Dus dat is heel  wat !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jan

Het leven veranderen is een ruim begrip.
Ik heb middels dit forum zeker een stuk inzicht, begrip en respect opgedaan om beter om te gaan met een vriendin die veel problemen had met aanraken etc.

Mede daardoor hebben die invloeden / resultaten geleid tot een groot stuk stabiliteit en rust.
Makkelijk was het zeker niet altijd, maar we zijn absoluut vooruit gegaan. Ze heeft nu ook (reguliere) therapie en dat blijkt een positieve invloed te hebben.

Ze leert om angst om te zetten in zelfcontrole en daarop te vertrouwen.
Dat werkt.
Een nadeel van het voordeel is dat ik mijn spontane gevoelens heb leren onderdrukken.
Ik vraag mij af op andere -partners van- dat ook zo ervaren.


Mannetje

Met jou laatste opmerking kan ik wel wat herkenning vinden.
Bij iemand je spontaniteit onderdrukken. In mijn geval bang om iemand kwijt te raken die je graag mag.
En daardoor denken, hé bel ik haar niet te vaak. mail ik haar niet te vaak.
en dus dat alles maar afremt. En zo, voor een groot deel de spontaniteit ervan verdwijnt.
En dat spontane is meestal het mooiste.

Ienepien

Jammer dat je dat hebt, Mannetje, die rem erop. :(
Overleg eens hierover, wat zij ervan vindt?

Jan

Die fase heb ik niet zo erg beleeft; dus het onderdrukken van spontane gevoelens in de zin van de dagelijkse omgang.
Dat was maar een korte fase omdat er een groot -wij- gevoel was.
Het stoplicht wat op rood sprong voor wat betreft lichamelijke dingen was hier wel actueel in.
Die spontane gevoelens moet je dan onderdrukken..

Ereinion

Ik denk dat dat bij mijn vriend ook speelt. Inderdaad een nadeel. Ik zeg hem ook wel eens dat ik vind dat hij zijn spontaniteit niet mag verliezen. Niet omdat ik het nu zo prettig vind om onverwachts besprongen te worden  ;) , maar omdat het wel bij hem hoort en ik wil dat hij bij mij zichzelf kan zijn. Dit wil niet zeggen dat ik het hem altijd in dank afneem. Moeilijk dus.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ik denk, dat een aseksueel zijn/haar partner altijd dwingt, bewust of onbewust, om die gevoelens te onderdrukken.
En het is aan de seksueel of hij/zij dat kán, of niet. En wat die persoon er zelf mee doet. :-\

Ereinion

Dat ben ik met je eens, Ienepien. Helaas wel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Helaas of niet, het ís heel vaak de kern waar de problematiek om draait.

Het WIJ gevoel en het wederzijds respect dan volhouden is een prestatie op zichzelf.
Dat proces kent naar mijn idee vele stappen en die moet je samen kunnen nemen.

francis997

hmm...dit forum heeft mij eigenlijk zelfs geholpen rondom depressie en psychische problematiek(nog niet voorbij..wel minder intens) vooral omdat seksualiteit een deel ervan was..omdat het laatste waar ik dagelijks aan denk seks is..had ik het idee een vreemde vogel te zijn.
En tja..verder heb ik er met andere over kunnen"praten" want ik praatte altijd met niemand over seks..en zelf zo min mogelijk met mn ma.
En nu kan ik er wel wat over praten..maar is het toch lastig omdat ik 23 jaar ben..en nog nooit verliefd ben geweest/relatie heb gehad/seks heb gehad.
Oké bij mij heeft de thuissituatie/omgevingssituatie ook wel wat invloed..maar het is meestal voor mij alsof seks niet bestaat. En ik ben/funccioneer/kleed mij eigenlijk a-seksueel.
Maar of ik a-seksueel ben weet ik niet....maar op de momenten dat de verwarring het grootst is helpt dit forum wel..om iig meer duidelijkheid te krijgen.