Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

massage

Gestart door petra1963, oktober 17, 2006, 01:33:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Hoe ervaren jullie massage ? Is dat oke ? Of juist niet ? Is het plezierig, of juist eng ?

Ik heb me een paar weken gelden voor het eerst laten masseren. Door een mede-bewoonster die dat beroepsmatig doet. Ik vond het heel eng. Ik had me mijn hele leven nooit durven laten masseren..Er zit nog zoveel verdriet, angst en pijn enzovoort in mijn lijf vanwege al mijn ziekenhuiservaringen als kind. Het voelde uiteindelijk wel goed terwijl ik gemasseerd werd. En na afloop kwamen er in de dagen daarna inderdaad een hoop emoties los. Maar het voelde uiteindelijk wel goed.. ik laat het weer een keer doen, maar wanneer weet ik niet..

Dus vandaar mijn vragen aan jullie.. :)

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Massage? Daar kun je me voor wakker maken! Ik denk niet dat ik lang wakker blijf, maar ik vind het heerlijk. Dan ga ik er wel vanuit dat ik de persoon die het doet vertrouw. Want als het een beetje creepy figuur is, dan zou ik het wel doodeng vinden en niet echt onstpannen op die tafel liggen. Want zeker bij een man (in mijn geval) ie wil erna vaak meer dan dat. En daar heb ik lang niet altijd zin in. Dus dan zou ik het ook niet lekker vinden. Maar verder...

Tempesta

Ben nog nooit gemasseerd, en ik denk dat ik even zou moeten wennen aan dat er dan een ander aan mij zit...

Jovi_Hobbes

Nee, massage is niet echt iets voor mij! Misschien als ik een partner zou hebben dat ik het wel oké zou vinden, maar gewoon een totale vreemde... Ik ben bang dat ik een beetje een "blijf van mijn lijf" instelling heb  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Ik vind het wel fijn hoor! IK moet altijd wel even wennen dat er iemand aan me zit, maar zo lang het beroepsmatig is, vind ik het prima. In Cambodja heb ik me ook laten masseren, dat gaat best hardhandig, met handen èn voeten!
Bij de haptonoom kwam er ook altijd enorm veel los als ze me alleen maar aanraakte! Daarom denk ik dat het goed is voor een mens, een hoop dingen die anders opgekropt blijven, komen op deze manier los!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Citaat van: Pinky op oktober 17, 2006, 11:33:01 AM
Massage? Daar kun je me voor wakker maken!

Mij ook! Jammer dat het in vele gevallen niet te betalen is  :78:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Ja, kunnen ze daar niet wat aan doen? Schijnt in Turkije nog goed te betalen zijn, maar dat vind ik dan weer eng. Want die mensen kan ik niet verstaan. Wel als ze in het engels praten, maar verder. En als zij dan ineens een 'nieuwe' manier van masseren bedenken. Neej, mij niet gezien. Beetje wantrouwig ben ik dan wel ja. Als iemand mij zo privé aanraakt, wil ik hem/ haar op z'n minst goed kunnen verstaan.

Tempesta

Citaat van: Sismo op oktober 17, 2006, 07:14:28 PM
Daarom denk ik dat het goed is voor een mens, een hoop dingen die anders opgekropt blijven, komen op deze manier los!

Leg eens uit, want wat ik mij bij een massage voorstel is toch vooral iets lichamelijks...

petra1963

#8
Ik snap het geloof ik wel..
Ik heb al heel lang van spanningen in mijn lijf, schouders, rug, middenrif, maag, luchtwegen (om maar iets te noemen) die te maken hebben met mijn ziekenhuistrauma's en mijn depressies, angsten enzovoort. Die spanningen zijn in feite emoties die in mijn lijf opgeslagen liggen.. omdat je spieren en andere weefsel reageert op je emoties, vooral langdurige heftige en traumatische emoties.
Ik durfde me daarom niet te laten masseren, omdat ik voor mezelf bang was dat die emoties er heftig en ongecontroleerd uit zouden komen. Dat ken ik ook nog wel van vroeger. Met praat-therapie kwam ik gewoon niet verder.. ik kon en kan er goed over praten, maar dat lost de emoties en de trauma's niet op.
Na mijn massage kwamen er inderdaad veel emoties uit, gedeeltelijk op het niveau van mijn lichaamsenergie, gedeeltelijk als heftige directe emoties. Zoiets dus..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

En je laten masseren is een kwestie van vertrouwen in de persoon die de massage geeft. Durf je je over te geven. Want je ligt. De ander kan je heel wat aandoen. In feite. Daarnaast wordt je ook aangeraakt. Kun je daar tegen. ik heb dat lange tijd niet gekund. niet door iemand anders dan mijn ouders en mijn beste vriendin. Nu mogen er meer mensen aan me zitten. Dat kan oook al een boel losmaken.

Zonnekind

Ik kan ook ontzettend hard genieten van een massage! Maar kheb het wel liefst van mijn vriend. Iemand die het beroepsmatig doet, vertrouw ik meestal ook wel maar dan kan ik mij toch niet volledig laten gaan. Als Viper mij masseert moet er ook wel heel duidelijk afgesproken zijn welke delen hij wel of niet mag aanraken. Maar ik heb nog nooit gemerkt dat er zo bij mij emoties loskomen...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Van een vreemde lijkt me best eng. Maar gelukkig heb ik een vriend met hele warme en zachte handen die ook nog eens geweldig kan masseren. Mijn rug vind ik het fijnst. Aan mijn voorkant is niets te masseren, want alles is te intiem behalve een centimeter brede strook over mijn buik. Da's een beetje lastig masseren.  ;)

Oh ja, en mijn voeten, dat is ook fijn. Ik heb trouwens geen emotionele ervaringen in combinatie met een massage.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Peter heeft het heel goed uitgelegd, bij mij werkte het net zo. Ik vond het altijd heel moeilijk om te vertellen wat me dwars zat, mijn lijf sloeg dat op en door massage/aanraken kwam het er weer uit. Daarna is het natuurlijk goed om daar alsnog over te praten, dat lukte toen wel  weer.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Ik vind het erg bijzonder dat alles in je lichaam zo samenwerkt. Ergens is het misschien ook wel logisch, maar toch...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Ik ben er ook van overtuigd dat als je psychisch dingen niet verwerkt, dat dat voor allerlei medische problemen zorgt in je lijf. Wat overigens niet om te draaien is, dat je als je een ziekte krijgt, dat je dan iets psychisch niet verwerkt hebt (snapt iemand dit nog?)  :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-