Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Welk liedje luister je Nu?

Gestart door JustKidding, augustus 25, 2014, 08:14:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JustKidding

En nu? En nu? En nu??? En welke Nu? ?  :o

Ik nu https://www.youtube.com/watch?v=ywjX6AF6oVc
Youtube video: The Lion King Just can't wait to be king HD | 10.273.464 views.
;D
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

Briggy

Creeeepyyyyy..... Ik dacht net, zal er al zo'n soort topic bestaan, en nu zie ik dit topic!!  ???

Nu luister ik Fancy van Iggy Azalea ft. Charli XCX
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AniMeshorer

Boudewijn De Groot - Meester Prikkebeen

Ik raad ieder toch deze videoclip aan: https://www.youtube.com/watch?v=S7N7L-XlJO4
In zwart-wit gefilmd in leegstaande panden in een volkswijk van Amsterdam die intussen helaas zijn afgebroken. Deze clip herinnert hoe deze buurt van de stad er ooit heeft uitgezien.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

PEARL JAM - Once
https://www.youtube.com/watch?v=JqYIwJDsinM

Dit is de sequel van "Alive" ; de persoon die in "Alive" helemaal de waarheid verloor, gaat op een moorddadige vlucht, totaal verward en totaal gevoelloos na de evenementen die in "Alive" werden beschreven. "Footsteps" is het derde deel en laatste deel van het verhaal.

Los van muzikale voorkeuren, maar het is mooi dat er nog echt idealisten zoals Eddie Vedder in de muziekwereld zitten die met hun muziek echt iets brengen dat verder gaat dan eenvoudig commerciëel succes.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

OMD - Enola Gay
https://www.youtube.com/watch?v=d5XJ2GiR6Bo


Zelden zo een contrast gehoord tussen opzwepende muziek en een gitzwart thema of tekst. In die context past dit in het rijtje "True faith" (New Order), "Like the weather" (10000 Maniacs), "The A Team" (Ed Sheeran) ; ook allen vrij aangename deuntjes met een heel donker thema in de tekst.


Enola Gay was de naam van het vliegtuig dat de atoombommen op Hiroshima dropte. De bom zelf werd bijgenaamd "Little Boy". Vandaat woordspelingen als "Enola Gay, is mother proud of Little Boy today?" in het lied. "It's 8:15, the time that it's Always been" refereert naar hoe de tijd toen bleef stilstaan vanwege het droppen van de bom. "This kiss you gave is never ever gonna fade away" is een metafoor, die "kiss" is de bom die inslaat. De rode draad doorheen het lied is "Enola Gay, it should have never have to end this way"
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Leuk dat je er ook wat over verteld!
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op oktober 04, 2014, 01:29:27 AM
Leuk dat je er ook wat over verteld!

Het analyseren van songteksten is een passie van me, inspireert me ook voor mijn eigen poëzie. Verklaart al meteen waarom ik een voorkeur heb voor nogal complexe muziek met complexe teksten. Manic Street Preachers, Orphaned Land, The Smiths (OK, iets toegankelijker maar wel diepgaand), ... Zeker de Manics en Orphaned Land, daar begin je beter niet aan als muziekteksten niet je hobby zijn ; de Manics hun teksten zitten vol citaten en verwijzingen naar beroemde personen of gebeurtenissen, en Orphaned Land citeert heel gretig uit Bijbel, Koran en Torah + uit oud-Hebreeuwse gedichten ... Daar ben je wel even mee bezig om de betekenis te achterhalen. En ik heb dan al een basiscursus Hebreeuws achter de rug, door de enorme hoeveelheden religieuze teksten blijft het behoorlijk opzoekwerk.

Maar het kan ook heel inspirerend zijn. Nummers als "Sapari" (Orphaned Land), "A design for life" (Manic Street Preachers), "Tsunami" (Manics), "If you tolerate this your children will be next" (Manics), ... kunstwerkjes  :)  Het gekke is dat dat ontcijferen me dus wel gelukt is, maar in eigen moedertaal het soms niet lukt. Thé Lau, alle respect voor de man en heeft een hele reeks sublieme nummers uit, maar kan iemand me nu eindelijk eens uitleggen waar "Blauw" over gaat ?! ("het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd" en "er is geen macht ter wereld die niet vroeg of laat opzij trapt" zijn wel ijzersterke zinnen, maar het refrein klinkt dan weer heel surreëel)

Over "Enola gay" moest ik wel vertellen, want als je de betekenis niet kent denk je dat het een gewoon discoliedje is, terwijl het eigenlijk een anti-oorlogssong is. Net zoals "The A Team" van Ed Sheeran, hoeveel mensen denken bij zo'n mooie ballad dat het eigenlijk over een drugsverslaafde gaat die zichzelf prostitueert om drugs te kunnen betalen? "True faith" van New Order vult de dansvloer zonder probleem, die song gaat over drugsverslaafden voor wie het enige van tel is de volgende dag halen, op naar het volgende shot.

Nog veel misbegrepen songs zijn "The killing moon" van Echo & The Bunnymen (gaat niet over liefde, maar over het ontzeggen van aards genot om zichzelf volledig aan God te wijden ; de "you give yourself to Him" staat correct met hoofdletter H in de tekstboekjes, al citeren veel websites het fout) en "Alive" van Pearl Jam dat over incest gaat tussen een moeder en haar zoon omdat die zo lijkt op haar overleden ex-man (in het tweede strofe zingt Eddie dat hij niets kan herinneren behalve "the look of... you know where" ; dat refereert naar de vagina van de moeder van het personage in de song)

Oh ja, "Run" van Snow Patrol is geen lovesong, maar een song die Gary Lightbody aan zichzelf schreef nadat hij wegens depressie en drankproblemen in het hospitaal beland was en door familie bezocht werd. Hij besefte toen dat hij zich moest herpakken en schreef "Run" als een motiverende tekst voor zijn eigen herstel. Hij zei in interviews wel dat hij er geen probleem mee heeft als fans het anders interpreteren dan bedoeld. Maar speel dat lied dus vooral niet als openingsdans op je huwelijk,  want het thema is weinig romantisch  ;)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Nu "Tainted Love" maar dan in de misschien minst bekende maar veruit beste versie, die van Coil.
https://www.youtube.com/watch?v=eo3TUtRnZi4

Neem alle tempo en dansbaarheid uit het nummer, houd enkel ijskoude synths en doemachtige klokkengeluiden over, en vertraag de song enorm, en je krijgt een klank die zelfs voor begrafenissen te somber zou zijn. Maar wel perfect past bij de inhoud van het lied, in tegenstelling tot alle andere covers die er van gemaakt zijn.

De clip zit ook vol leuke occulte symbolen en verwijzingen naar Aleister Crowley. "Love is the law. Love under Will". En dat is géén citaat dat iets met liefde te maken heeft, het is een occulte spreuk die Thelema-aanhangers vaak citeren. Het betekent dat je je eigen True Will ten alle tijden moet volgen, met als enige restrictie respect (metafoor love) tonen voor andermans True Will en niemand in de weg staan bij het nastreven van zijn wil.

"Magick is the art and science of Change to occur in conformity with will" : hier is "will" met een kleine w geschreven omdat het over de wensen van de maatschappij algemeen gaat en niet over de ware Wil van 1 specifiek iemand.
Magick met de oude spelling -ck verwijst in principe naar elke daad die je bewust doet om verandering te veroorzaken, maar occultisten gebruiken het om rituele magie te onderscheiden van het soort magie dat je in sprookjes en kinderfilms ziet.

Tot zover een korte introductie tot occultisme en Thelema.  >:D  Nu ben ik wel geen fan van Thelema an sich, dan houdt Discordianisme meer steek. Maar je kan uit sommige geschriften wel een paar zinnen halen die dan toch weer ergens steek houden. Nu ga ik op de knop drukken om deze post aan het forum toe te voegen, een minieme doch duidelijk bewuste daad, dus ... magick!  ;D
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Er zijn heel wat mensen die dit nummer op hun bruiloft hebben gedraaid, ook al gaat het lied over drugs.

Dido - Don't Leave Home
https://www.youtube.com/watch?v=tLpsDamWdIM
12-1-2015 <3 MarkA

Imogen

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"