Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'Moeite mee'

Gestart door Edewecht, juli 29, 2017, 09:50:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Citaat van: aeronaut op juli 31, 2017, 06:25:39 PMNee, de campagne gaat inderdaad naar mijn idee niet om diversiteit, mijn reactie was een antwoord op Koffie die dat er wel in zag ;)

Ahja, ik zie het nu, blijkbaar is een deel van het topic me eerder ontgaan. :-X

CiteerAls jongens gemiddeld genomen slechter presteren in het onderwijs, vind ik nog steeds niet dat de campagne van SIRE daar iets bij helpt. Die focust te veel op stereotypen, ipv het daadwerkelijke probleem onder woorden te brengen: dat ouders kinderen soms te weinig vrij laten om te ravotten en kleerscheuren te krijgen, en dat in het onderwijs steeds minder wordt geleerd door te doen. Maar dat gemiddeld genomen iets meer jongens daar onder lijden dan meisjes maakt het geen specifiek "jongensprobleem", maar een probleem voor "doeners" in het algemeen.

Ken je onderzoek dat ten grondslag ligt aan deze campagne? Ik niet, namelijk.
Als er ergens naar voren is gekomen dat er 100.000 jongens slecht presteren door fit fenomeen, en 1.000 meisjes, dan zou ik dit wel een 'typisch jongensprobleem' durven te noemen. Je kan het onderwijs niet perfect inrichten voor iedereen, maar die groep van 100.000 is zodanig groot dat het de moeite waard is om de situatie te proberen te verbeteren. Als het nou zou gaan om bijvoorbeeld: 75.000 jongens en 25.000 meisjes, dan ben ik het er mee eens, dan is een campagne specifiek gericht op jongens onzin.

Monique66

Wat ik nu het meeste waardeer is de openheid waarmee hierdoor een discussie gestart wordt zonder iemand aan te vallen. Een verademing gewoon
I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk