Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi allemaal

Gestart door Sintara, maart 13, 2019, 11:32:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sintara

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben 30 jaar en heb nooit een serieuze relatie gehad. Nu sinds kort heb ik een vriend waar het heel leuk mee klikt. Nu wilde hij laatst het bed delen waarbij hij heel opgewonden was en ik helemaal niet en het alleen een walgelijk idee vond. Ik heb het daarom ook gestopt, dit vond hij niet zo leuk. Daarna ben ik bij mij zelf nagegaan waarom dit zo is en waarom ik dit zo anders ervaar. De stap genomen om dit met mijn moeder te bespreken twee weken geleden en die vertelde mij dat ik waarschijnlijk aseksueel ben. (Misschien zelfs wel aromatisch, heb me nog nooit verliefd gevoeld en praat maar mee met de rest. Wel een diepe band maar verder niet). Hier gelijk alles over opgezocht en zo op dit forum gekomen.  Zo een opluchting dat andere mensen dit dus ook hebben. Ik kan mij er helemaal in vinden. Dus de stap genomen om mij aan te melden.

Ik ben een vrolijke vrouw, mijn grote hobby en passie is paardrijden. Heb dan ook een eigen paard waar ik heerlijke bos en standritten mee maak. Daarnaast ben ik helemaal gek van dieren. Maak dan ook graag een reis waarbij ik wilde dieren kan spotten. Heb ook ratten thuis zitten.

Verdere hobbys zijn lezen, spelletjes spelen en hardlopen. Ook puzzel ik graag of maak een boswandeling.

Fighter

Hee, ik ben ook een vrouw van bijna 30 (in mei).. heb ook nog nooit een relatie gehad. Welkom op dit forum.
Ik zou het trouwens wel zo snel mogelijk bespreken als je op date met iemand gaat, dit is toch een groot punt in een relatie.
Is wel lastig, maar wel het beste. Scheelt een hoop ellende.. zoals deze dingen. Als je maar nooit wat doet, zonder jou wil maar alleen voor hem.
Succes met alles.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Sintara, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je ons gevonden hebt en de verhalen zo herkent. Die opluchting is heel herkenbaar, geniet ervan zou ik zeggen.

En ratjes zijn super leuke beestjes :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marsumarsu

Welkom! Ik hoop dat je hier veel herkenning zult vinden.
:cake:

Natascha

Welkom!

Fijne van dit forum is inderdaad de her- en erkenning.
Ik zoek geen prins op een wit paard, maar een mafkees die me aan het lachen maakt!

Edewecht

Hallo Sintara, welkom :)

Ik vind je verhaal eigenlijk wel bijzonder. Je komt niet vaak tegen dat iemand haar vraag aan haar moeder stelt, en dat deze met het idee komt dat je aseksueel zou kunnen zijn. Vaak is het onderwerp 'ouders' nog een heel issue. Jij boft!

En verder, tja, 'de opluchting dat andere mensen dit ook hebben', inderdaad. Dat had ik ook toen ik op dit forum kwam, en heel veel anderen ook. Je bent niet de enige!

Waar ik benieuwd naar ben... hoe gaat het nu verder met jou-en-je-vriend? Je schreef "Ik heb het daarom ook gestopt, dit vond hij niet zo leuk." Was het dat moment van het bed delen of de hele relatie? (Alleen als je hierover wilt vertellen natuurlijk.) Ik stel deze vraag omdat je misschien een vorm kunt vinden om wel geliefden te blijven, en een oplossing te zoeken voor de verschillende behoeften aan seks.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Hoi Sintara
Ook van mij een warm welkom :cake:
Anders goed is ook goed

Atlantis

Hoi Sintara, welkom  :cake: :cake: :cake:

Wat ik fantastisch aan jouw verhaal vind, net als Edewecht,  is dat je zo vrij uit met je moeder erover hebt gesproken. En dat zij jou wees op aseksualiteit!!! Hoe mooi is dát  :klap:

Lees lekker verder en welkom in de wereld die herkenning heet  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

suus

welkom! hier nog iemand van 30 :wave:

Sintara

Bedankt allemaal.
Sorry voor de onduidelijk heid. Heb de relatie niet gestopt maar het moment in bed.
Ik heb het er afgelopen zaterdag met mijn vriend overgehad. Heb hem ook verteld dat ik mij ging opgeven voor dit forum. Kwam best hard aan bij hem. ? Heb hem ook gezegd dat die er rustig over na moet denken van wat hij wil. Kreeg gisteren bericht dat die dit weekend toch weer wil afsprken dus ben benieuwd.

Ik ben heel close met mijn moeder waardoor ik dit aan haar durfde te vertellen. De rest van de familie wordt wat moeilijker.

AceVentura

Goed dat je het verteld hebt.
Blijf er vooral over praten, dat is naar mijn mening de beste manier om samen te ontdekken wat de beste weg vooruit is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Sintara

Ik heb vandaag weer een gesprek gehad met mijn vriend, inmiddels ex vriend. Hij wilde eerst wel op mij wachten en dan kijken hoe wij eruit gingen komen. Hierbij heb ik uitgelegd waar mijn grenzen liggen, dat is al bij zoenen, dit vind ik al niet prettig en deed ik voor hem. Alleen kus op de mond en af en toe een knuffel vind ik wel fijn. Dit was voor hem te weinig om de relatie verder op uit te bouwen. Hij had ook echt vlinders in de buik en ik voelde het meer als een hele hechte vriendschap. Hierdoor heeft hij er een punt achter gezet, wat ik wel erg jammer vind. Klikte verder goed samen.


Koffie

Jammer. Maar kennelijk hebben jullie een te verschillende insteek en was dat voor hem niet verenigbaar.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Jammer dat het zo gelopen is Sintara. Wel goed dat jullie het besproken hebben, als je zo'n groot verschil op z'n beloop laat wordt het vaak alleen maar vervelender.
Hierbij wat :cake: als troost:  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler