Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik weet het niet meer... relaties en sex

Gestart door Hartanna81, april 28, 2020, 11:19:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hartanna81

Ik zit in een relatie met een geweldige man, samen hebben we 3 kinderen. Echter... ik ben asexueel en hij heeft erg veel behoeftes. Door de jaren heen hebben we allerlei compromieen bedacht waardoor onze relatie redelijk functioneerd zonder al te veel frustratie van zijn kant.

Maar na 10 jaar weet ik niet hoe veel langer ik het vol kan houden dat:

- sex een konstant thema in mijn leven is ondanks dat ik het super oninterresant vind
- ik toch wel redelijk vaak betrokken ben bij sexuele activiteiten ondanks dat ik het liever niet doe
- mijn man sexueel gefrustreerd door het leven gaat
- ik merk dat ik steeds meer opzie tegen andere vormen van contact zoals handen vasthouden

In eerdere relaties die ik heb gehad werd de behoefte aan sex van mijn partners kant al snel minder en was het nooit een heel groot probleem. Maar de sexbehoefte van mijn huidige man lijkt alleen maar te groeien door de jaren heen, en zo ook het probleem.

Ik wil mijn relatie liever niet kwijt omdat we het verder heel fijn hebben samen en we een geweldig gezin hebben. Aan de andere kant weet ik dat het zo niet langer kan. Ik heb al vanalles voorgesteld, mijn ideale oplossing is dat hij, met alle consequenties van dien, een 'vriendin' neemt waar hij sex mee heeft (zoalng hij eerlijk tegen haar is) maar dat wil hij absoluut niet.

Ik zou het fijn vinden om eens te praten met andere mensen die in een soortgelijke relatie zitten. Ik heb een superleuke vriendengroep maar ik vind het moeilijk hierover te praten met ze omdat ze mijn perspectief niet begrijpen. Het liefst zou ik af en toe met iemand bellen.

-AH




Koffie

Zelf zit ik gelukkig niet in deze situatie. Ik ben al eeuwen gescheiden en had toen ik ontdekte dat mijn aseksualiteit aseksualiteit was, al geen relaties meer. Ik heb heel lang niet begrepen wat er aan de hand was op dat gebied.

Maar ik begrijp wel je perspectief, dat ook handen vasthouden al beladen wordt. Ik merkte ion mijn vroegere relaties dat alles uiteindelijk in zekere zin een of andere erotische beladenheid had en hoorde bij het erotische spel, zelfs als dat niet op dat moment direct seksueel was. Voor mij was aanraking knus, verbonden, liefdevol, maar het had niets met seks en erotiek van doen. Dat kon ik ook niet beantwoorden, hoe graag ik dat toen ook nog wilde en probeerde.

Echt een advies heb ik ook niet. Het is een heel moeilijke positie waarin jullie beide zitten, wel van elkaar houden maar daar een andere invulling aan geven. En ook je gezin onder jullie vleugels willen blijven houden. Een scheiding is heel pijnlijk voor iedereen. Hoe jullie dit moeten blijven volhouden, weet ik helaas ook niet. Het compromis dat jullie nu hebben lijkt voor jullie allebei niet haalbaar.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Het is een lastige situatie waar je in zit Hartanna,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Er zijn hier op het forum zeker ook mensen met een soortgelijke ervaring, ik laat het aan hun zelf om hier te reageren als ze dat willen.

Het is natuurlijk een dilemma met twee mogelijkheden die allebei hun voor- en nadelen hebben. Vind eerst voor jezelf uit wat je zelf zou willen, wat goed is voor jou. Wat is de positieve kant van beide keuzes, en waar wordt je uiteindelijk zelf het gelukkigst van? Pas dan kan je kijken naar hoe je verder gaat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Blijkbaar is het een bespreekbaar thema binnen jullie relatie, zelf ontdekte ik mijn aseksualiteit pas nadat de kogel door de kerk was en het traject van scheiden in gang gezet was.

Natuurlijk scheiden is vervelend, maar de reden misschien des te meer, inderdaad leg maar eens uit dat je geen ruzie hebt en er ook geen ander in het spel is. En ja je vertrouwde gezinsleven wil je ook niet zomaar opgeven.

Toch je zit in een lastig parket, ergens moeten er compromissen gesloten worden en zo te horen doen jullie dat al een tijdje. Het enige advies dat ik kan geven is blijf met elkaar in gesprek, wat zijn de voors en tegens van scheiden of bij elkaar blijven en hoe kunnen jullie je relatie inrichten naar tevredenheid van jullie beiden.

Of er iemand een kant-en-klaar draaiboek klaar heb liggen weet ik niet, maar ik wens jullie alle goeds en wijsheid in deze moeilijke tijd toe.

Elise

#4
Blanco

AceVentura

Ik zie dat het je eerste berichtje is, dus welkom op het forum Eline,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Het blijft een lastige situatie. Communiceren is de enige manier om te merken of jullie er samen uit kunnen komen. Neem daarbij als uitgangspunt dat het niet jouw probleem is, ook niet zijn probleem, maar een verschil in behoefte tussen jullie. Kijk of jullie tot afspraken kunnen komen die voor jullie beiden acceptabel zijn, desnoods met begeleiding van een professionele hulpverlener. Zijn grens is blijkbaar bekend ("geen seks is geen optie"), waar ligt jouw grens? De grenzen van jullie beiden moeten uiteindelijk gerespecteerd worden om een gezonde relatie te hebben.

En ik weet dat het voor mij makkelijk praten is zo langs de zijlijn, maar wees ook bereid de moeilijke keuze te maken als jullie er samen niet uit komen. Seks(ualiteit) is over het algemeen geen onderwerp waarbij het acceptabel is om over je grenzen heen te gaan. In het ergste geval zal je tot de conclusie kunnen komen dat jullie op dat vlak niet bij elkaar passen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler