Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Laten we een poging wagen....

Gestart door LostWoman, juli 20, 2020, 06:58:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LostWoman

Hallo mensen, laat ik mij even voorstellen...
Op het internet ga ik bij de bijnaam "Lost", ik ben 20 jaar. Ik spreek Nederlands en Engels.  Ik hou van creatief zijn, schilderen en lezen.
Door omstandig heden (niet COVID-19) ben ik eenzaam en zou graag wat vrienden willen maken rond mijn leeftijd met soort gelijken interesses  :o als je interesse heb, ben je welkom om een PB te doen ;D! Ook heb ik interesse om een bijeenkomst bij te wonen/te organiseren in de toekomst, maar dat komt nog ;)


Hier is een stukje van mijn verhaal over mijn ontdekkingsreis:

Op een jonge leeftijd had ik de naam Aseksueel ontdekt en (na een snelle zoektocht in Google) vond het best wel overeen komen met wat ik voelde, helaas was er al snel tegen me gezegd door de "experts" dat het onmogelijk was om op die leeftijd (+/- 15 jaar) dat al te weten en dat ik nog maar een paar jaar moest wachten tot ik die conclusie trok... Dus, maar op de back-burner gezet tot kort geleden wanneer ik weer op de naam struikelde en dus op was diepere onderzoek gegaan; wat hield het precies in? En was zou het voor mij beteken? Na de ene artikel achter de andere te hebben gelezen heb ik het idee dat ik Ace ben, ik weet het alleen niet zeker om dat ik nog een maagd ben en bijna elke artikel gebaseerd is op iemand die dat niet is.... (Fijne vergelijks matriaal google, thanks!) kan ik me door dat ik een maagd ben wel een Ace noemen?
...
Anyways laaten we een poging wagen hier  8)



"Always speak how you feel and never be sorry for being real"

AceVentura

Welkom op het forum LostWoman,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je ons gevonden hebt, en dat je zo vroeg al de term aseksueel tegen bent gekomen. Je hoort ook met andere geaardheden wel dat sommigen het al heel vroeg wisten, dus ik zou niet weten waarom dat met aseksualiteit niet zou kunnen. Echte experts zijn helaas nog steeds zeldzaam.

Citeerkan ik me door dat ik een maagd ben wel een Ace noemen?
Zeker kan dat (zegt een 42-jarige maagd ;)). Aseksualiteit gaat namelijk over het voelen van seksuele aantrekking naar anderen, niet wat je daadwerkelijk doet, met wie, waar je over fantaseert en wat je daar van vind.

Voor het vinden en gevonden worden mbt. contact kan ook nog in ons contacthoekje kijken: https://du.asexuality.org/forum/index.php?board=13.0

Onze bijeenkomsten zijn altijd erg gezellig en je mag uiteraard aansluiten of zelf iets organiseren. Het is nu wat rustiger door het hele COVID gebeuren en ik hoop dat het snel weer wat meer gaat worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Tuurlijk kun je ace zijn als je nog maagd bent. :) Het is iets wat je bij jezelf 'voelt', net als homo zijn bv. Toen ik 14/15 was was er nog geen internet, maar vanaf die leeftijd begon mij te dagen dat ik me op dat gebied anders ontwikkelde dan de jongeren om me heen. Ik was toen ook nog maagd. Maar ik kon er nog niet de term aseksueel aan verbinden, dat kwam pas aardig wat decennia later.
Natuurlijk is het de vraag hoe je je ontwikkelt op zo'n jonge leeftijd, maar dat geldt voor alle 'soorten' geaardheden en ik zou nooit tegen iemand zeggen dat het nog te vroeg was om dat te weten. Ik denk zelfs dat ik een of ander gevoel daarover al veel jonger had, nog op de basisschool.

Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Aseksualiteit is een geaardheid en sommigen herkennen dit al voordat ze ook maar enige seksuele ervaring opgedaan hebben. Waar anderen vooral geprobeerd hebben om zich aan het maatschappelijke verwachtingspatroon te conformeren.

Zelf vind ik het zeker van jonge mensen dapper als ze hier voor zichzelf hoor durven te komen. Zelf ben ik in die tijd enorm gaan zoeken naar dat euforisch, maar met wie ik uiteindelijk ook in bed belandde, ik ervaarde het niet zoals het zou moeten zijn.

Inderdaad, het onderwerp is vrij onbekend,  zelfs bij experts. De juiste niet tegen zijn gekomen,  homoseksueel zijn, een laatbloeier, noem het maar op, want ja iedereen zou toch seks willen. Schei toch uit zeg.

Het is trouwens ook geen keuze waar je lifetime aan vast zit, door voor jezelf te erkennen dat je ace bent betekent niet dat je met een sandwich-bord door de Kalverstraat moet lopen dat seks vies is en verboden moet worden. Als je je Prince Charming vindt en daar toch wel een seksuele relatie mee begint krijg je ook echt niet de hele ace community achter je aan omdat je ons bedrogen hebt. Alle mensen hier op het forum zijn juist heel lief en begripvol.

Er zijn zat aces die wel seks hebben, maar als je weet dat seks geen (belangrijke) rol voor je in een relatie hoeft te spelen, is het wel makkelijker om het bespreekbaar te maken wanneer je dates hebt. Of zelfs om gericht naar te zoeken. (Zoals hier in het contacthoekje)

Een voel je vooral vrij om alle ervaringen van anderen hier te lezen en alles wat je kwijt wilt te delen.

LostWoman

Dank jullie wel voor de reacties en de verwelkoming.
Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben  :klap: 
"Always speak how you feel and never be sorry for being real"

Edewecht

Ik hobbel een beetje achter de anderen aan, maar toch: welkom, LostWoman :) :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

LostWoman

Beter laar dan nooit Edewecht!  ;)   :taart2:
"Always speak how you feel and never be sorry for being real"

Yezie

Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier