Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Paddestoelenplukken?

Gestart door OnsenTamago, september 28, 2020, 03:48:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnsenTamago

Het is weer koel en vochtig buiten, de perfecte tijd voor paddestoelen. ;D
Zijn er hier ook mensen die graag / af en toe paddestoelen plukken? En zou het niet eens leuk zijn om met zo'n groepje het bos af te struinen op zoek naar die de eetbare / niet-giftige / niet-psychedelische varianten (bakken in olie met een teentje knoflook, of in boter en afblussen met goede witte wijn, dat soort varianten zegmaar  8) ).
(uiteraard op eigen risico, wat je zelf plukt, neem je zelf mee, etc)

Cobie

Hallo, Ik zie dat je ook in Nijmegen bent, maar paddestoelen, nee, dat is niets voor mij.  Ik vind de natuur heel mooi hoor, maar zit zelf het liefst binnen met een kopje koffie. Groetjes, Cobie

Kim10

Geldt voor mij ook. Een kopje thee en een goed boek. Met dit weer liefst een thriller. Philip Kerr. Echt, een aanrader.

Cobie

Dat klinkt reuze gezellig! Vroeger las ik heel veel, maar de laatste 15 jaar geheel niet meer. Heb de belangstelling compleet verloren.

Kim10

Echt waar? Ik lees altijd. Als ik ergens naar toe moet neem ik wat te lezen mee. Alhoewel ik ook niet vies ben van een lekkere Amerikaanse televisie serie. Of een beetje TLC.

Cobie

Lol, echt waar hoor. TV heb ik niet, en TLC is niet iets waar ik behoefte aan heb. Als ik wat te doen wil hebben, dan leer ik Chinees.

Koffie

Citaat van: Kim10 op oktober 04, 2020, 04:14:40 PM
Echt waar? Ik lees altijd. Als ik ergens naar toe moet neem ik wat te lezen mee. Alhoewel ik ook niet vies ben van een lekkere Amerikaanse televisie serie. Of een beetje TLC.

Ik lees bij vlagen en ik zeg altijd: Ssst! Niet doorvertellen! Ik kijk TLC!! ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jan H

Leuk idee als het de natuur maar er niet onder lijd, zelf heb ik nog nooit paddenstoelen geplukt maar in het bos wandelen is nooit verkeerd.

OnsenTamago

Citaat van: Jan H op oktober 04, 2020, 08:38:23 PM
Leuk idee als het de natuur maar er niet onder lijd,
Kwestie van niet te ver van de paden dwalen (hooguit enkele meters), en enkel datgene plukken waarvan je zeker bent dat je die ook op wil/kan eten. (sommige mensen kijken thuis pas of het zwammetje al niet bedorven is / vol maden / etc, dan denk ik: laat lekker staan, dan hebben de andere bosbewoners er ook nog wat aan)

Plus natuurlijk niet teveel plukken. 250gram max. ;)

Kim10

Klinkt alsof je echt verstand van paddenstoelen hebt Onsen. Ik durf ze al niet te kopen bij de supermarkt.

rianne

Ik wil wel een keer paddenstoelen gaan zoeken. Dat heb ik laatst voor het eerst gedaan en dat was leuk!

OnsenTamago

Oh, dit topic bestond ook nog. ;D

Zaterdag 15 oktober, ga ik weer met een trosje Acebesties boswandelen en paddestoelenzoeken in de buurt van Nijmegen.
- tussen 11 of 12 verzamelen (ik ben daar nog niet helemaal over uit).
- rondsjouwen tot half 3.
- Optioneel: poffertjes bij mij thuis (als een van die besties deze keer nĂ­et haar poffertjespan vergeten is, de vorige keer werd het Kaiserschmarrn :P )
- Optioneel: daarna gaan wij zwemmen.

Edewecht

Citaat van: OnsenTamago op oktober 11, 2022, 01:21:56 PM
... boswandelen en paddestoelenzoeken ...  verzamelen ... rondsjouwen ... poffertjes ... zwemmen ...

veelzijdig programma...  8)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)