Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vies van mensen

Gestart door Yezie, juli 28, 2020, 10:41:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Hey ik vroeg me af als snel vies bent van mensen of het er mee te maken kan hebben dat je Asexuality den ik voel me ook jonger dan ik den kan dit er ook mee te maken hebben . Ik den het nog aan uit zoeken of ik dit den gr
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Wat bedoel je met vies zijn van mensen?
Ik herken dat in elk geval niet heel erg bij mezelf. Ik ben niet vies van mensen. Wel vind ik monden en geslachtsdelen onhygiënisch. Normaal schijnt dat weg te vallen bij mensen die seks met elkaar hebben en bij zoenen. Bij mij dus niet. Maar dat geldt lang niet voor alle aseksuelen precies zo, er zijn er ook die bv. graag zoenen.

De een zal zich ook jonger voelen, de ander niet, dat verschilt per persoon en heeft ook niet speciaal iets met aseksualiteit te maken, maar met je persoonlijkheid en je ontwikkeling.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Joanna

Ik weet ook niet precies wat je bedoelt maar ik vind mensen wel wat vaker smerig denk ik. Ik probeer smakkende/met mond vol pratende mensen te mijden, ik kan niet zo goed tegen bij mensen neushaar te zien, dat soort dingen.

Yezie

Citaat van: estelle.joanna op oktober 11, 2020, 09:12:58 PM
Ik weet ook niet precies wat je bedoelt maar ik vind mensen wel wat vaker smerig denk ik. Ik probeer smakkende/met mond vol pratende mensen te mijden, ik kan niet zo goed tegen bij mensen neushaar te zien, dat soort dingen.

Heb ik gelukkig geen last van wel snot of zo of kwijl maar ik denk dat dat gewoon heel persoonlijk is wat ik onder andere bedoelden was of gek is om sex vies te vinden en zoenen ik weer nu gelukkig dat niet de enige den die daar zo over denkt en dat met slijm is gewoon wie ik den en dat weer nu niks ergs aan en ook niks erg aan om mensen met volmond vies te vinde of neus haar ik vind dat ook niet heel fris ik denk scheeren 😂 maar ja
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Gerrie

Ook ik ben vies van mensen.

En ik denk dat het indirect -en ook niet- met aseksualiteit te maken heeft.

In elk geval bij het zien van (tong-)zoenen en seks in films walg ik en kijk ik snel de andere kant op. Super smerig vind ik dat mensen na heftige zweetseks zó in hun kleren stappen (de vrouw met volgespoten poes) en naar hun werk gaan.

Maar mensen die praten met de mond vol vind ik ook zeer onaangenaam om te zien. Vooral ook mensen die kip kluiven, spareribs of worst van de BBQ eten. Dat komt omdat ik veganist ben en walg van mensen die dieren verslinden. Dus dat heeft niets met aseksualiteit te maken.

Ik heb geen smetvrees, want ik heb helemaal niets tegen microben (integendeel), maar ik heb voor visite apart bestek en andere mokken en glazen. Ik lik namelijk wél samen met mijn kat om en om van een lepel lekkers.
Als iemand bij mij thuis naar de wc is geweest maak ik die helemaal schoon. Bij anderen ga ik nooit op de wc zitten.

Een fijn effect van de Corona valse vlag/hoax (besmettelijke, ziekmakende virussen bestaan niet) vind ik dat handgrepen van winkelwegentjes en mandjes afgelapt worden. Thuis waste ik altijd meteen mijn handen, waarbij de rillingen over mijn rug liepen. Ook de handgrepen van mijn fiets maakte ik weer schoon.
Ook dat het minder druk in winkels is en dat mensen afstand moeten houden, wat ik vooral fijn vind bij de kassa, want ik word compleet akelig en woest als iemand te dicht achter me komt staan. Ik nam voorheen sowieso altijd een winkelagentje om achter me te zetten om zo afstand te creëren.
Jan en Alleman uit gewoonte handen geven en zoenen bij een begroeting hoeft nu gelukkig ook niet meer. Ik groet liever als een Japanner of Boeddhist. Een enkeling zou ik wel een hand of knuffel willen geven, ik kan die behoefte van verbinding soms wel voelen.

Door grote en kleine teleurstellingen door mensen en afkeer van mensen op verschillend gebied ben ik door de jaren heen misantroop geworden. Dat is bij mij de grootste oorzaak van dat ik vies van mensen ben. Al herinner ik me dat ik als kind al weigerde uit hetzelfde glas te drinken als waar mijn broertje net uit gedronken had.


AceVentura

Zelf heb ik hier geen last van, en het lijkt me inderdaad iets wat los staat van aseksualiteit.

@Gerrie:
Fijn dat de corona maatregelen op die manier toch een positieve bijdrage voor je leveren.
Wat bedoel je precies met:
Citeer
de Corona valse vlag/hoax (besmettelijke, ziekmakende virussen bestaan niet)
Voor zover ik om me heen zie is het wel degelijk besmettelijk en worden en mensen ziek van.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

 :wave5: Goedemorgen, ik begrijp het geciteerde deel ook niet. Je schrijft het allemaal lekker plastisch op Gerrie. Een aantal dingen herken ik wel. Ik ben mijn hele leven al een beetje smetvrezend en heb de pest aan fysiek contact. Als ik iemand een hand had moeten geven, bij een sollicitatie bijvoorbeeld wilde ik onmiddellijk mijn handen wassen. Maar zulk gedrag verkleint de sollicitatie kansen dus volstond ik ermee om onopvallend mijn handen af te vegen aan een schoon papieren zakdoekje.
Wat betreft Het Virus, ik kan iedereen die een kritische stem in het debat wil horen de site van Maurice de Hond aanraden. In fatsoenlijk Nederlands legt hij uit wat hij van de situatie vindt. Maurice is geen virusontkenner; hij is kritisch. Een verademing na die metaforen van Rutte.

Gerrie

Op het Facebook-account van Mascha Vdf Roedelof lees ik daar heel interessante dingen over.

Edewecht

 :flic:
Als jullie het hier over Voor & Tegen van coronamaatregelen enzo willen gaan hebben, zeg dit dat even, dan splits ik het af van dit topic.
Je kunt natuurlijk ook zelf een topic hierover beginnen, maar dan op een geschikt board (Politiek ofzo...) :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Yezie

Citaat van: Gerrie op november 02, 2020, 08:49:13 AM
Ook ik ben vies van mensen.

En ik denk dat het indirect -en ook niet- met aseksualiteit te maken heeft.

In elk geval bij het zien van (tong-)zoenen en seks in films walg ik en kijk ik snel de andere kant op. Super smerig vind ik dat mensen na heftige zweetseks zó in hun kleren stappen (de vrouw met volgespoten poes) en naar hun werk gaan.

Maar mensen die praten met de mond vol vind ik ook zeer onaangenaam om te zien. Vooral ook mensen die kip kluiven, spareribs of worst van de BBQ eten. Dat komt omdat ik veganist ben en walg van mensen die dieren verslinden. Dus dat heeft niets met aseksualiteit te maken.

Ik heb geen smetvrees, want ik heb helemaal niets tegen microben (integendeel), maar ik heb voor visite apart bestek en andere mokken en glazen. Ik lik namelijk wél samen met mijn kat om en om van een lepel lekkers.
Als iemand bij mij thuis naar de wc is geweest maak ik die helemaal schoon. Bij anderen ga ik nooit op de wc zitten.

Een fijn effect van de Corona valse vlag/hoax (besmettelijke, ziekmakende virussen bestaan niet) vind ik dat handgrepen van winkelwegentjes en mandjes afgelapt worden. Thuis waste ik altijd meteen mijn handen, waarbij de rillingen over mijn rug liepen. Ook de handgrepen van mijn fiets maakte ik weer schoon.
Ook dat het minder druk in winkels is en dat mensen afstand moeten houden, wat ik vooral fijn vind bij de kassa, want ik word compleet akelig en woest als iemand te dicht achter me komt staan. Ik nam voorheen sowieso altijd een winkelagentje om achter me te zetten om zo afstand te creëren.
Jan en Alleman uit gewoonte handen geven en zoenen bij een begroeting hoeft nu gelukkig ook niet meer. Ik groet liever als een Japanner of Boeddhist. Een enkeling zou ik wel een hand of knuffel willen geven, ik kan die behoefte van verbinding soms wel voelen.

Door grote en kleine teleurstellingen door mensen en afkeer van mensen op verschillend gebied ben ik door de jaren heen misantroop geworden. Dat is bij mij de grootste oorzaak van dat ik vies van mensen ben. Al herinner ik me dat ik als kind al weigerde uit hetzelfde glas te drinken als waar mijn broertje net uit gedronken had.
Erg herkenbaar van het glad 😂 nu nog steeds ik weet nu ook dat niks te maken heeft met aseksueel aleen we dat sex en zoenen vies kan vinden dat hebben er wel meer maar toen zat in het ontdekken maar nu weet ik veel meer er al over en fijn dat ik niet de enige den  ;D
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Pien

Citaat van: Yezie op juli 28, 2020, 10:41:14 PM
Hey ik vroeg me af als snel vies bent van mensen of het er mee te maken kan hebben dat je Asexuality den ik voel me ook jonger dan ik den kan dit er ook mee te maken hebben . Ik den het nog aan uit zoeken of ik dit den gr

Misschien, in zekere mate? Of helemaal niet. Ik denk dat het per persoon verschillend is.
Wie weet is er wel iets van samenhang te vinden.

Persoonlijk vind ik het niet fijn om mensen te zien tongen, bijvoorbeeld. Dat vind ik er ranzig uit zien.
Maar daarentegen heb ik niet iets tegen seks omdat ik het vies vind. Het is meer een behoefteloosheid om die activiteit met iemand te doen.
"I thought how unpleasant it is to be locked out; and I thought how it is worse, perhaps, to be locked in." ― Virginia Woolf

Shimmer

Ikzelf ben niet zozeer vies van mensen (afhankelijk van hygiëne natuurlijk; sommige mensen kunnen wel een flinke schrobbeurt gebruiken helaas), ik ben eigenlijk meer heel erg onhandig met aanraking en ga er heel erg snel vanuit dat mensen niet aangeraakt willen worden (angst dat ik ze oncomfortabel doe voelen), dus durf ik niet iemand zomaar aan te raken tenzij ik volledig zeker ben dat ze dat oké vinden (hand op schouder oid). Dat kan geïnterpreteerd worden als vies van mensen zijn, al is dat echt niet het geval en heeft het (meestal) ook niks te maken met aseksualiteit.

Ik vind fysiek contact wel lastig, juist vanwege die aanname dat anderen niet aangeraakt willen worden, al heb ik er zelf niets op tegen als iemand (die ik ken natuurlijk) mij een knuffel wil geven. Waar die aanname (of angst) vandaan komt dan weet ik zelf ook niet... Ik word eigenlijk wat fysiek contact betreft pas vies van mensen (mannen vooral) als er iets achter lijkt te zitten. Als een arm om me heen of constant te dicht in mijn buurt komen of me plagen een duidelijk teken is dat iemand me wel ziet zitten als romantische/seksuele partner. Daar moet ik dan weer niks van hebben en dan heeft het ineens weer wel met aseksualiteit te maken. Ook seksscènes zijn voor mij een no go.

BjornAgain

Ik herken wel dat ik zelf niet zo heel snel fysiek contact met anderen zou initiëren. Een verjaardag of nieuwjaarswensen op kantoor, alles behalve mijn hobby. Ook altijd bang dat het door de ander verkeerd opgevat wordt.

Ik ben lang leiding geweest bij scouting en op een ochtend kwam mijn ex mee. We deden een pakspelletje en totaal per ongeluk pak ik een mede-leidster bij haar achterste. Gewoon pure onhandigheid, nou het was naast het ontbreken van sex in onze relatie, hét bewijs dat ik vreemd ging.  :banghead:

Sindsdien kijk ik helemaal uit om anderen (zeker vrouwen) aan te raken, voor je het weet word je beticht van ongewenste intimiteiten.

Dat een ander het wel het initiatief toont, vind ik juist heel fijn. Toch de bevestiging dat de ander zich prettig en veilig voelt bij mij. Maar ik zoek daar dan ook verder niets achter... wat dus soms wel het geval blijkt te zijn.