Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dance like nobody is watching

Gestart door AceVentura, juli 06, 2022, 07:36:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Wie mij wat beter kent weet dat ik aan vrij dansen doe. Een veel gehoorde uitspraak tegen mensen die "ja, maar ik kan niet dansen" gezegd wordt is "Dance like nobody's watching". Met andere woorden: Doe gewoon wat voor jou goed is, trek je niets aan van wat anderen daar van vinden. Ik was vandaag op zoek naar de herkomst daarvan en die blijft een beetje onduidelijk, er zijn meerdere varianten die aan verschillende personen toegewezen worden. Eentje daarvan vond ik erg mooi en wil ik graag met jullie delen:

Dance like no one is watching.
Sing like no one is listening.
Love like you've never been hurt.
And live like it's heaven on Earth.
– Mark Twain

:grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Dat wist ik inderdaad nog niet van je. :)
Vrij dansen is iets dat ik graag zou willen proberen, ik denk dat ik er een hoop van kan leren.

Heel lang geleden, toen ik stage liep met kinderen met gehoor- en spraak-taalproblemen, was ik er als klasse-assistente bij als ze vrij dansen hadden. Op diverse muziek en een opdrachtje dansten ze hun eigen dans en ik was behoorlijk jaloers op sommige leerlingen, die er helemaal in op konden gaan.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Om uit te vinden waar je in de buurt kan dansen is https://hipsy.nl/ een goede website. Je zal snel zien dat er verschillende soorten vrije dans zijn, het is vaak een kwestie van proberen om te ontdekken welke vorm bij je past. De verschillen zitten hem in de aanwezigheid (en omvang) van een spiritueel tintje en eventuele structuur van een danssessie.
Ecstatic dance is een heel populaire vorm met aan het begin en eind wat begeleidende oefeningen en er tussenin geheel vrije dans. De lokale variant daarvan bij mij in de buurt vond ik te druk waardoor ik een kleinere groep heb gezocht.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.

Late reactie, maar dank je wel voor het delen! :)

Monique66

Dance like no one is watching.
Sing like no one is listening.
Love like you've never been hurt.
And live like it's heaven on Earth.
– Mark Twain

Eigenlijk doe ik dat al jaren, maar besef de laatste paar jaar pas dat dit mij een gevoel van vrijheid geeft, gewoon kunnen en mogen zijn wie ik ben
 :grouphug:
[/quote]
I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk