Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn man is A-seksueel, hoe ga ik daar mee om?

Gestart door Roosje200, augustus 19, 2022, 02:54:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roosje200

Hallo allemaal,

5 jaar geleden heb ik mijn man leren kennen. In het begin waren we goede vrienden en was het niet de bedoeling om een relatie met elkaar te krijgen. Hij was op dat moment mijn beste vriend. We vertelden alles aan elkaar, we hadden geen geheimen voor elkaar en deden leuke dingen (bioscoop, uit eten, etc). Na 2,5 jaar vriendschap groeide er toch meer uit dan alleen maar vrienden. We kregen een relatie en eigenlijk ging alles nog op dezelfde manier.
Mijn man is nu 30 en ik ben 25. Toen ik hem net leerde kennen, vertelde hij dat ik nog maagd was. Hij gaf aan dat hij nog op 'de ware' wachtte. Dit vond ik erg knap en mooi van hem. Zeker omdat ik zelf geen maagd meer was. Toen we eenmaal een relatie kregen, hadden we op den duur wel seks (ik heb toen aangegeven dat ik dit pas wilde als hij er klaar voor was). In het begin vonden we dit allebei leuk. De ene keer begon hij, de andere keer ik, allerlei verschillende standjes, plekken, etc. Ook gaf hij me vaak complimentjes, wilde veel knuffelen, we douchten vaak samen, etc. Maar na een tijd veranderde er iets. Toen we net een relatie hadden, woonden we allebei apart van elkaar en zagen we elkaar in het weekend. In het begin hadden we ieder weekend zoiezo 1x seks. Maar op den duur dus niet meer. Hij gaf aan dat hij hier geen behoefte aan had. Ik zocht er op dat moment niks achter en liet het dan maar zo.
Nu wonen we inmiddels al 1 jaar samen en is het nog erger geworden. Als we een keer seks hebben, dan is dit misschien 1x per 2 maanden en tijdens de seks lijkt het ook alsof hij er helemaal niet meer van geniet. Hij raakt me niet aan, doet niet aan voorspel en haalt er ook niks uit om het me naar de zin te maken. Hij stop even 2 vingers in me, daarna zijn lul, tot hij klaarkomt (of niet en het niet meer ziet zitten) en dan stopt hij. Hierna wil hij gelijk slapen of iets anders gaan doen.
Ik zelf heb als vrouw zijnde (denk ik) best een hoog libido. Ik zou het fijn vinden als we minimaal 1x (vaker mag ook) per week seks hebben. En dan wel seks waarbij zowel hij als ik het fijn vindt. Gelukkig zijn mijn man en ik erg open naar elkaar toe en heb ik dit meerdere malen aangegeven. Mijn man heeft helaas inmiddels gezegd dat hij liever geen seks meer heeft. Hij vindt het wel fijn om zichzelf te bevredigen, maar zodra hij 'iets' met mij moet doen, voelt hij zich hier niet prettig bij. Hij heeft ook aangegeven dat hij dit eigenlijk altijd al had, maar het liever wilde proberen en hoopte dat het vanzelf over ging. Hij wil nu ook niet meer doen alsof hij het fijn vindt, maar geeft wel aan dat dit neit aan mij ligt. Hij wil de rest van zijn leven bij mij blijven en vindt mij de beste vrouw die er bestaat.
Ik vind het heel vervelend dat hij hier lang mee heeft rond gelopen, maar ik ben wel blij dat hij hier nu eerlijk over is geweest. Ook ben ik erg blij dat het niet aan mij ligt. Maar er is wel 1 probleem.
Zoals ik eerder aangaf, heb ik dus een hoog libido en seks is voor mij erg belangrijk. Dit ga ik helaas niet meer van hem krijgen. Ik ben ook niet van plan om vreemd te gaan, want behalve de seks is hij de perfecte man voor mij.
Zijn er hier misschien mensen die hetzelfde probleem hebben? En hoe gaan jullie hiermee om? Alle hulp is welkom!

AceVentura

Welkom op het forum Roosje200,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Verhalen als die van jou zien we hier vaker, die zal je hier nog wel terug kunnen vinden. Het toverwoord is vaak: Praten. Respecteer ieders grenzen en vind een manier die voor jullie beiden werkt. Dat kan zitten in een afspraak hoe vaak jullie seks hebben tot afspreken dat je seks buiten de deur mag zoeken. Denk daarin zo vrij mogelijk. Het belangrijkste is dat jullie het beiden goed vinden, wat een ander ervan denkt is niet van belang.

Wel even een checkvraag: Heeft je man zelf aangegeven aseksueel te zijn?
Wij gaan er meestal vanuit dat alleen de persoon zelf kan bepalen of die aseksueel is of niet, aseksualiteit gaat ook verder dan "nooit zin in seks hebben". Als hij dat (nog) niet zelf gedaan heeft zou je hem de website hier kunnen laten zien, mogelijk komt er dan bij hem ook (h)erkenning en dat kan helpen in jullie gezamenlijke proces naar een oplossing.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Roosje200

hoi AceVentura,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik had mijn probleem met een vriendin van me besproken en zij gaf aan om eens te zoeken op google naar a-seksualtiteit. Hier kwamen eigenlijk heel veel kenmerken naar voren die naar mijn idee ook voor mijn man golden. Ik heb hem dat verteld en laten lezen en hij gaf aan zich hierin te herkennen.

Mute

Hoi Roosje,
Wat goed dat je het forum gevonden hebt. En wat goed dat jullie zo vroeg uitvinden dat er zo iets bestaat als asexualiteit. Ik  herken je verhaal, alleen ben ik 56. We kennen elkaar nu meer dan 30 jaar. En het heeft ons heel veel ruzie en frustratie gekost om tot de conclusie te komen dat mijn vrouw sex niet leuk vindt (ze noemt zich niet asexueel, maar ze heeft ook nooit dit forum bezocht.
Ik denk 10 jaar geleden zijn we met een sexuologe gaan praten, omdat ik het niet meer zag, en we anders zeker uit elkaar waren gegaan omdat ik mij altijd afgewezen voelde en haar beschuldigde mij aan het lijntje te houden.  Veel wederzijdse verwijten.
De sexuologe heeft geprobeerd uit te zoeken wat ons beider behoefte was en of we daarin tot elkaar konden komen. Op fysiek gebied is dat niet gelukt maar net als jullie houden we heel veel van elkaar en willen we met elkaar oud worden.
Omdat zij geen fysiek contact wil en ik wel wil vrijen hebben wij wel besloten dat ik met andere vrouwen mag vrijen. Ik zie dat niet als vreemd gaan, het is voor de lol en plezier, niet voor de liefde. Mocht ik verliefd worden op iemand en dan gaan vrijen zou ik het wel als vreemdgaan zien.

Maar let op, dit is onze oplossing en die werkt redelijk. Iedereen zal zijn eigen oploss ik nog met elkaar moeten bepalen. Mijn vrouw weet dat, maar wil niet weten wanneer en met wie of waar ik vrij. Het is onderwerp waar we gewoon niet over spreken. Omdat ze het natuurlijk niet leuk vindt, maar ook wel ziet dat het voor mij niet anders kan (en voor haar ook niet).

Mij valkuil is heel lang geweest dat ik hoopte dat het wel goed zou komen. En als we dan een keer Vreeen het een volgende keer ook wel weer zou gebeuren. Dat gebeurt niet. Weet dat je voor jezelf moet kiezen dat je in de toekomst geen sex met hem zal hebben. Tenzij hij wel compromissen wil sluiten, maar als hij het echt niks vindt, wordt het ook geen fijne sex dan.
Hoe dan verder kan ik je niet vertellen, dat moeten jullie denk ik samen bespreken. 

Voor steun en advies kan je deze site goed gebruiken. Voor persoonlijke vragen kan je ook een persoonlijk bericht sturen.


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaap

Hoi Roosje200,

Welkom hier!

Goed dat je dit forum gevonden hebt en zoekt naar een oplossing.
Heel goed dat jullie open naar elkaar toe zijn en als de relatie verder heel fijn is, kan met elkaar praten jullie misschien tot een oplossing brengen die voor beiden acceptabel is. Uit je verhaal begrijp ik dat er wel een behoorlijk verschil is in seksualiteit (naar elkaar toe) en ik kan me voorstellen dat jullie wat dat betreft ook niet helemaal op 1 lijn uit zullen komen. Bespreek (en probeer) wat samen wel voor beiden nog fijn is, zonder over elkaars grenzen heen te gaan.
Helaas zijn de opties wat beperkt als je seks niet buiten de deur wil zoeken.
Veel succes!

Anna38

Hoi Roosje,

Mijn ex was homo, we hadden eigenlijk geen sex penetratie. Wat ik zelf persoonlijk wel fijn vond.
Wel ging hij een satishfyer en massage apparaat bij mij gebruiken.
Ik kom uitwendig met beetje moeite wel klaar en nietet penetratie.

Misschien kunnen jullie ook zoiets doen? Met eventueel een dildo als dit nodig is. Tenzij hij dit ook teveel werk vind of er niet van houdt. Ja dan houd het op!

Wens je succes :highfive1:

Fricai

Hey Roosje200, welkom! :wave:

Ergens is het kwalijk dat je partner er later pas voor uit komt, het zou beter zijn om zoiets vroeg in een relatie te melden (of ervoor al zelfs). Maar afijn, beter laat dan nooit, we lezen hier ook verhalen van mensen bij wie de relatie soortgelijk verloopt maar er over praten met die partner compleet onmogelijk is... Kunnen praten biedt hoop.

Er zijn allerlei vormen van compromissen te bedenken om een relatie te laten werken met iemand die seks maar niks vindt, maar het zal niet werken bij iedereen. Wat kan je partner aan op dat vlak, is dat voldoende voor jou om mee te kunnen leven, ...

Sterkte!

Roosje200

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik heb het inmiddels weer besproken met mijn man. Hij geeft aan het echt niet fijn te vinden om iets bij mij te doen. Niet met zijn lichaam maar ook niet met speeltjes dus dat houdt helaas op.
Ik ga me inschrijven bij secondlove en mag van hem (met bepaalde regels) dus mijn behoeften bij een ander halen.

AceVentura

Wat fijn dat jullie zo snel tot een oplossing gekomen zijn en dat je die hier deelt  :klap:.

Ik hoop dat dit voor jullie beiden brengt wat jullie nodig hebben.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mute

Goed dat jullie dit kunnen bespreken en tot een oplossing komen. Wees voorzichtig op SL. Er lopen eikels rond (maar vast ook leuke mannen).

Mademoiselle

Hoi Roosje,

Wat fijn dat je partner gewoon" instemt met een account op SL. Zo ver is het helaas bij ons nooit gekomen met als gevolg dat ik uiteindelijk, zonder zijn toestemming, een SL account heb aangemaakt. Dit doe ik nu bijna een jaar en het voelt goed. Het toverwoord is inderdaad praten maar als je een partner hebt, die het doodzwijgt en wegblokt, wordt het erg ingewikkeld. Door af en toe met een andere man te daten, houdt ons huwelijk stand.
Mocht je vragen hebben, dan kun je me altijd contacten.