Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Liever Zonder komt op tv! (een docu over aseksualiteit)

Gestart door docu_aseksualiteit, oktober 15, 2022, 03:11:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

docu_aseksualiteit

We hebben eventjes niks meer van ons laten horen, maar we hebben fantastisch nieuws: Liever Zonder is geselecteerd door de VPRO als 2DocTalent! Dit betekent dat de documentaire op 5 november om 20.00 uur te zien is op tv via NPO2 Extra. Dat is een digitaal themakanaal van NPO 2 en is te vinden via: Ziggo: 222, KPN: 88, Telfort: 88, XS4ALL: 88. Daarnaast zal de film ook te zien op de website van 2Doc en op NPO Start.

We zijn ontzettend blij dat het harde werken beloond wordt en kunnen niet wachten om jullie allemaal de docu te laten zien! 💘

Liever Zonder is een documentaire over de 22-jarige Tessa. Zij identificeert zich binnen het aseksuele spectrum.

Koffie

Dank je voor het melden! Ze hebben wel deze docu een beetje verstopt, maar ik ben het tijdens zapsessies bij Delta volgens mij wel tegengekomen. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

docu_aseksualiteit

De documentaire is nog niet uitgezonden, vandaar! Hij wordt 5 november om 20:00 uitgezonden op NPO2 Extra. Hierna zal de documentaire ook online te zien zijn op npostart.nl (of op de npostart app) en op 2doc.nl!

De publicatie van de film is dus pas over 2 weken!

Koffie

Nee, dat begreep ik hoor, dat hij nog niet is uitgezonden. :) Maar die zender is goed verborgen volgens mij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Gefeliciteerd met dit resultaat :cheerleader:

Ik heb hier alleen het Ziggo basis pakket en daar zit NPO2 Extra niet bij :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

docu_aseksualiteit

NPO2 Extra is een themakanaal & zit bij enkele providers in het basispakket. Maar dit is zeker niet bij alle providers zo helaas. Het ligt dus aan je provider en je pakket of je de documentaire op televisie kan zien 5 november.

De film komt in dat weekend ook op de websites van NPOstart, 2Doc en VPRO te staan. Dit is dan ook voor iedereen beschikbaar en gratis te bekijken.

AceVentura

Citaat van: Koffie op oktober 16, 2022, 12:54:43 PM
Je zou het dus wel online kunnen zien, begrijp ik?
Ik heb om te proberen een willekeurige andere docu op 2doc.nl geprobeerd te kijken en dat lukt niet, dus ik heb weinig hoop dat het hiermee wel gaat werken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

docu_aseksualiteit

Wat lukte er precies niet? Ben je toevallig woonachtig in België of momenteel in het buitenland? Sommige films hebben namelijk een geoblock erop staan wat er voor zorgt dat de film niet te zien is in het buitenland maar enkel in Nederland. Wij hebben bij de NPO aangegeven géén geoblock te willen op onze film, zodat deze voor Belgische kijkers of Nederlandse kijkers in het buitenland gewoon te zien is.

In principe zou je op de site van 2doc gewoon documentaires moeten kunnen kijken.
Op NPOstart.nl, vpro.nl, 2doc.nl én op de NPO Start app zal de film te zien zijn en zal deze bekeken kunnen worden. Uiteraard zullen wij de link delen op het forum als de documentaire gepubliceerd is.


AceVentura

Nee, ik kom gewoon uit Nederland, en het was ook geen geoblock die me tegen hield. Het komt omdat NPO z'n streams wil beschermen met "DRM" en mij daardoor verplicht om een ranzig stukje software te installeren en dat weiger ik.

Helaas ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

docu_aseksualiteit

Ah vandaar!

DRM staat voor Digital Rights Management. Dit zorgt ervoor dat onze auteursrechten / makersrechten beschermd worden en onze documentaire niet zomaar door iedereen gekopiëerd en gebruikt kan worden. DRM wordt eigenlijk door alle legitieme platforms en videoservices gebruikt.

Onwijs jammer dat je hierdoor de film niet kan kijken.

AceVentura

Ik weet wat DRM is en heb daar technische en ethische bezwaren tegen, maar zijn wat offtopic voor een forum over aseksualiteit ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

docu_aseksualiteit

Het was meer een toelichting voor mensen die het meelezen en de term DRM niet kennen. Vandaar dat ik er nog even extra informatie over gaf :)

Wellicht dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om de documentaire te kijken/ te zien voor de mensen zonder NPO2 Extra binnen het pakket en/of zonder de toestemming voor de DRM. Het streven is natuurlijk dat iedereen die wilt de film zonder enkele problemen kan bekijken!

Fijne avond nog! :)

memories

Mooie film geworden! Super fijn en herkenbaar om te zien 💜🖤