Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo :-)

Gestart door Lux, november 03, 2022, 05:01:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lux

Even voorstellen dan maar !

Ik ben 48, geboren als man maar voel me niet echt man of vrouw, gender non-conform of non-binair dus.
Altijd geprobeerd in de standaard norm te passen wat niet echt goed werkt natuurlijk.
Nu inmiddels een dikke drie jaar geleden heb ik het roer toch maar eens om gegooid. Geen alcohol meer, mezelf leren begrijpen en accepteren en van daar uit proberen een beetje mijn weg te vinden in het leven.

Of ik mezelf als aseksueel wil beschrijven weet ik eigenlijk niet. Maakt me ook even niet uit, het is maar een woordje...
Maar onlangs heb ik voor mezelf wel de knoop door gehakt na anderhalf vrijgezel te zijn, dat ik wel weer romantiek en intimiteit in mijn leven wil, maar in ieder geval voorlopig geen seks.
In mijn beleving is het altijd op zijn best iets geweest wat ik niet vervelend vond, maar deed omdat ik dacht dat nu eenmaal bij een relatie hoorde.
Als ik eerlijk naar mezelf ben, probeer ik dates maar uit de weg te gaan omdat ik op voorhand al opzie tegen de tweede date, het moment dat er toch echt kans bestaat dat er verwachtingen bij komen kijken die ik niet wil.

En het is niet wat ik mis in mijn leven, ik mis gewoon intimiteit, een knuffel. Een foto op mijn nachtkastje die me 's morgens een glimlach bezorgt.
Iets wat ik hier denk beter te gaan begrijpen en te leren bespreken want het is niet echt iets wat ik in mijn omgeving echt makkelijk bespreekbaar vind...

Dus ik hoop hier wat van jullie te leren en wat meer van mezelf te gaan begrijpen :-)

AceVentura

Welkom op het forum Fargesia,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Zo te lezen ben je al bezig met een mooie ontdekkingsreis. Of je uiteindelijk het label aseksueel gaat gebruiken is uiteraard helemaal aan jouzelf, ook zonder dat label ben je hier welkom :).

Veel (lees) plezier hier, en als je vragen hebt mag je die uiteraard stellen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hoi Fargesia :)

Uiteindelijk is het niet zo belangrijk of je jezelf als aseksueel wilt beschrijven - waar het om gaat is dat je je gevoelens trouw blijft.
En op dit forum zijn deze gevoelens gewoon wel bespreekbaar.
Dus welkom! :handschudden:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

PallaS.


ocean


Lux


Fricai


Jebet66

Welkom Fargesia, wens je veel nieuwe ontdekkingen toe.
JB

Jebet66

Hallo Fargesia, wel heel veel overeenkomsten lees ik in jouw voorstelpraatje. In die zin, dat ik een vrouw ben met exact dezelfde ervaringen als jou. Altijd in hetero plaatje willen passen maar nooit echt zin om gemeenschap te hebben. Wel lekker knuffelen en intiem zijn. Arm om je heen, je thuis voelen bij elkaar. Naar elkaar luisteren, en het samen naar de zin maken. Lang getrouwd geweest (21jr!) en daarbij twee fijne zoons die het huis uit zijn. Daten op reguliere site is zinloos want komt altijd weer op sex uit. Ik kom uit Zaanstad,net boven Amsterdam. Mag ik vragen waar jij vandaan komt, en kun je misschien wat meer over jezelf vertellen
Fijn (Paas-)weekend.
Groet, Judith
JB

Blackbird