Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

alternatief onderzoek naar asexualiteit

Gestart door joopdekat, april 25, 2007, 02:12:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joopdekat

Hallo,

Laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben net lid van dit forum geworden (man 58 jaar, sexueel) hoewel ik mij nog nooit op een forum heb ingeschreven. Het is dus nog even wennen, vermoed ik. Waarom ik hier nu mijn stukje(s) wil gaan schrijven? Dat is tweeledig. Mijn vrouw, die 15 jaar jonger is, is nauwelijks in sex geinteresseerd, als we het doen, dan heeft ze het liefst een vluggertje maar zelf zal ze nooit eens het initiatief nemen. Dat is al vele jaren zo. Alleen in het begin van onze relatie was ze sexueel meer actief, zo zelfs dat ik dacht, daar wil ik wel oud mee worden. Intussen ben ik dus (bijna) oud geworden en de sexuele situatie is alleen maar slechter geworden. Zoiets als ik elders op dit forum net ook heb gelezen. Een mogelijke bijkomende kwestie is het feit dan mijn vrouw een schildklierprobleem heeft gekregen dat bijna 10 jaar geleden is begonnen. Eerst had niemand het in de gaten, maar ik ben er zelf achter gekomen. Zo'n schildkliergebrek geeft je minder energie, maar ook je sexuele interesse daalt flink. Ook het gebruik van de anti babypil doet zoiets, dus ik vermoed dat mijn vrouw last heeft van beide hormonale invloeden en dientengevolge het altijd zo koud heeft, snel moe is en geen lust in sex heeft. Maar ik ben van nature een onderzoeker en ook al zit ik nu niet meer in het biomedisch wetenschappelijk onderzoek zoals vroeger, mijn research-gevoel heb ik nog niet verloren. Ik doe tegenwoordig (al bijna 20 jaar) aan astrologie. Niet die onzin uit de bladen over wat de sterren deze week voor de Leeuwen of Kreeften in petto hebben, maar echte (professionele) astrologie met ingewikkelde computerprogramma's en horoscoopfiguren met alle planeten en tekens en hoeken tussen de planeten enzovoort. En ik heb ook al heel wat onderzoek gedaan. Voornamelijk naar relaties (ook statistisch getoetst, dus ik weet wel waarover ik praat).

Mijn eerste reden om hier te schrijven staat dus hierboven, maar mijn tweede reden is dat ik graag gegevens van asexuelen zou willen verzamelen om onderzoek te doen naar overeenkomsten. Ik weet intussen dat veel aangeboren, maar ook later ontstane lichamelijke (en geestelijke) zaken in een horoscoop staan, op een symbolische manier, dus via de planeetsymbolen afgebeeld. Ook is het mogelijk om een soort erfelijke blauwdruk in een horoscoop te ontdekken (zoiets als een astrologisch DNA, maar dan een stuk simpeler). Je kunt dus in een horoscoop ook gegevens ontdekken over je ouders of je kinderen.

Je zult wel begrijpen dat ik graag geboortegegevens zou willen hebben van asexuele mensen op dit forum die mij willen helpen dit onderzoek uit te voeren. Wat ik nodig heb, is de geboortedag, maand, jaar en plaats en liefst ook de geboortetijd. en natuurlijk of je man of vrouw bent. Verder beloof ik dat ik al deze pesoonlijke gegevens niet publiceer of op andere wijze aan derden door zal geven. Ik ga deze gegevens met een controle groep van gewone sexuelen (en eventueel ook met mensen die super sexueel zijn) vergelijken en ben erg benieuwd of en hoe dit in de geboortehoroscoop staat. Als hieruit belangrijke dingen naar voren komen, dan zal ik (bij interesse) hierover op dit forum (zonder details over individuele gegevens) berichten.
Om zo'n onderzoek betrouwbaar te kunnen uitvoeren, heb ik wel een flink aantal data nodig: ik denk tenminste 60 geboortedatums. Wie weet komt er iets heel verrassends uit en hebben anderen hier ook nog iets aan. Ik heb ingeschakeld dat mijn emailadres zichtbaar is, dus diegene die zijn of haar gegevens niet op het forum wil plaatsen, kan dit dan naar mijn emailadres sturen. Alvast heel hartelijk dank voor de medewerking.

JoopdekatÊ
email= mac-regulus@xs4all.nl


myra

wel euh...

ik ben geboren op vrijdag 13 april 1979 in leuven (België), rond 10 u 's morgens. Ik ben een vrouw.

;)

Zonnekind

Ik vind het eigenlijk wel spannend ::)

Ik ben ook een vrouw, geboren op 6 maart 1984 om 9.20u ('s morgens dus) in Bonheiden (België)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ben man ( ???) , geboren 2/4/1963 te Dirkshorn ( Noord Holland) om 9.30 uur.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik moet zeggen dat ik je voorstel wel interessant vind. Ik ben zelf ook wel wat geïnteresseerd in astrologie, maar heb echt geen idee of dit onderzoek iets gaat opleveren. Ik vind het dus zeker een erg leuk initiatief. Ik heb je mijn gegevens gemaild (om de schijn van mijn privacy hier op te houden  ;))

Overigens hartelijk welkom  :cake:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Geboren op 22 februari 1971 om ongeveer 12 uur 's middags in Vlaardingen. Ik ben en vrouw! Succes en laat idd maar weten wat er uit je onderzoek komt!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

joopdekat

Al 5 leden die binnen 1 dag hebben gereageerd met hun geboortegegevens, daar ben ik erg blij mee. Ik begrijp uit de laatste berichten dat dit 10% van het ledental is. Best wel goed om te beginnen, dus. Maar er zullen nog wel meer mensen, hopenlijk ook meer mannen bij komen die hun geboortegegevens willen geven. Kan ook op mijn prive-email.
Ik ben natuurlijk direct gaan analyseren of er overeenkomsten in dit kleine groepje zijn te ontdekken. Ik kan hierover nog lang niet met zekerheden spreken, maar misschien is het alvast leuk om eerst een paar dingen te schijven over hoe je sexuele symboliek in de horoscoop kunt zien.

De planeten vertegenwoordigen allemaal een bepaald psychologisch principe of een menselijke functie. En al de planeten tesamen vertegenwoordigen dus alle psychologische functies die je als mens kunt vertonen. Zo wordt de mens dus afgebeeld op het astrologische symbolische systeem, en wordt een horoscoop ewen soort landkaart met je talenten, mogelijkheden en onmogelijkheden, je sterke en je zwakke kanten er op afgebeeld. De planeten doen zelf helemaal niets, zij stralen of beinvloeden de mens op aarde niet, zij draaien enkel om de Zon. Het zijn alleen maar symbolsiche aanduiders van de tijd. Vanwege hun eigen cycli om de Zon kun je ze als individuele tijdsaanduiders zien. Het zijn als het ware wijzers van een grote klok, een klok met 10 wijzers, of als je bepaalde planetoiden ook meerekent, zoals ik doe, dan worden het er nog meer dan 10. Iedere wijzer van de klok geeft een specifieke tijdskwaliteit aan. Normaal denk je misschien over tijd op een kwantitatieve manier, zoals de meeste mensen. Dan denk je in hoeveelheid tijd of lengte van de tijd (tijdsduur). Maar als astroloog denk je daarnaast ook nog in tijdsinhouden, of tijdskwaliteiten.
Dat maakt het klokkijken des te boeiender, want je kunt dan aflezen hoe de kwaliteit van Mars er momenteel uit ziet, of hoe het er uitzag toen je werd geboren. Mars zelf doet dus helemaal niets hier op aarde, hij wijst alleen maar een bepaalde tijdskwaliteit aan. Het kan Mars geen barst schelen wat er op het gebied van zijn tijdskwaliteiten hier op aarde of bij een bepaald mens gebeurt. De manier waarop Mars de tijdskwaliteit laat zien, wordt aangegeven door het dierenriemteken waar hij op een bepaald moment staat. Die locatie bepaalt dan ook direct of Mars een bepaalde (relevante) hoek met een andere planeet maakt. Zo'n hoek kan een stimulerende of een remmende invloed op de Mars-tijdskwaliteit hebben. Mars is de planeet van de wils-expressie en de ego-drive, energie, initiatief, strijdlust etc. maar Mars staat symbolsich nog voor een hele serie verwante of afgeleide betekenissen of psychische expressies. Eentje daarvan is ook de sexdrive, de actieve ego-gerichte drive om te veroveren, het libido. Mars is op het gebied van sexuele expressie niet de enige planeet waar een astroloog naar kijkt. Ook Pluto en de planetoid Juno zijn daar belangrijk in. Maar een deel van de psychische functies van Venus speelt ook een rol. Zo is er dus een set aan planeten die gezamenlijk met libido te maken hebben. Daarnaast zijn er ook planeten die een bevriezende, remmende, blokkerende werking als tijdskwaliteit hebben. Saturnus is zo'n voorbeeld. De Zon staat voor de kern van je wezen, je levenskracht, viriliteit, of bij mannen, hun mannelijkheid.
Om het nu kort te houden (is mij eigenlijk met deze inleiding niet gelukt) zal ik de eerste overeenkomsten die ik heb ontdekt in jullie horoscopen, alvast samenvatten. Ik ga hier in het openbaar niet in op de individuele horoscopen, maar kijk naar de er uit springende overeenkomsten:
Bij 4 van de vijf horoscopen zie ik dat Saturnus Mars dwars zit op een remmende manier.
Bij 3 van de vijf horoscopen zie ik dat Pluto Venus wegvaagt in zijn expressie
Bij 4 van de vijf horoscopen zie ik dat Pluto de Zon zwaar aanvalt in zijn expressie
Bij 3 van de vijf horoscopen zie ik dat Saturnus de Zon blokkeert in zijn expressie
Bij 1 van de vijf horoscopen zie ik dat Saturnus Juno zwaar tegenwerkt.

Dat is al een aardige start, maar nog lang niet voldoende om duidelijke uitspraken te kunnen doen over het nut van deze aanpak. In ieder horoscoop staan wel van zulke remmingen, maar die kunnen doorgaans worden gecompenseerd door stimulatie bij andere planeetcombinaties. Het gaat mij hier dus om de optelsom van effecten in een bepaalde remmende richting. Daarvoor ga ik natuurlijk ook nog een controle groep samenstellen. En ik heb een idee om de horoscopen te verzamelen van een groep mensen die er bekend om staan dat ze het tegendeel zijn van iemand die asexueel is. Als die gegevens naast elkaar worden gezet, dan vermoed ik dat ik met veel meer zekerheid bepaalde uitspraken kan doen. Voor nu eerst maar eens jullie reacties afwachten en graag nog meer gegevens van de andere leden. Je kunt mij ook prive mailen.


Jovi_Hobbes

Bedankt voor dit verhaal Joop!
Ondanks de goeie reacties na een dag vraag ik me af of we hier echt 60 respondenten gaan krijgen. De groep actieve leden op dit forum is veel kleiner dan het aantal geregistreerde leden. Wat we misschien zouden kunnen doen is mensen van het "grote" AVEN vragen om mee te werken. Dan gaat het echter wel grotendeels om Amerikanen, die dus hoogstwaarschijnlijk in Amerika zijn geboren. Als jouw computerprogramma's daar ook mee om kunnen gaan is dat misschien wel een goed idee.

Misschien dat een van de leden hier die ook een account heeft bij het grote AVEN een berichtje kan plaatsen, maar misschien kunnen we ook wel Drievoudig A inschakelen. Zij heeft natuurlijk veel meer contacten dan wij.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

joopdekat

Ja Jovi, daar hat ik ook al aan gedacht, en zelf geprobeerd om een account te krijgen bij de 'grote internationale AVEN', maar ik heb geen automatische email terug gekregen om dat account te kunnen activeren. Wat daar mis is gegaan, weet ik niet. Dus als iemand van jullie al zo'n groot account heeft en die oproep wil plaatsen, heel graag.
Ik had namelijk eerst ook al rechtstreeks contact gezocht met David Jay via zijn eigen emailadres en hij heeft mij op AVEN attent gemaakt en voorgesteld om op dit forum mijn oproep te plaatsten.
Eventueel kan ik ook wel helpen met de engelse tekst, als dat nodig mocht zijn.

De gegevens die ik nu al uit die paar horoscopen van jullie heb gehaald, zijn echt veelbelovend. Alleen heb ik dus veel meer voorbeelden nodig om de conclusies echt hard te kunnen maken.

joop

Ereinion

Goed idee! Welkom JoopdeKat, zin in een stukje  :cake: voor tijdens de onderzoeken.

Ik ben een vrouw, geboren in Hengelo (ov) op 7-11-1979 rond twaalf uur 's middags. Ik kan de precieze tijd wel opzoeken als je wilt.
En ik zal zo even een nieuwsbrief rondsturen naar alle leden, misschien krijg je dan meer reacties.

:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

joopdekat

bedankt voor je welkomsberichtje Ereinion,

Lijkt mij een goed idee om zo'n berichtje rond te sturen, want sinds de eerste dag is er niemand meer bij gekomen, (behalve jouw gegevens, dan, waarvoor dank!). Inderdaad zou het veel beter zijn om je geboortetijd zo exact mogelijk op te geven. Soms maken 2 minuten al heel veel uit. Dus als je dat hebt, graag!


Ann

#12
Ik heb al een mailtje gestuurd maar hier zijn mijn gegevens nog eens:)

Geslacht: meisje

geboren: 1 september 1986 te Hamme (Oost-Vlaanderen) om 8u30 smorgens

de geboortetijd is ongeveer, ik ben geboren via keizersnede en er was iets misgegaan tijdens de operatie, moeder was in shock enzo (we weten niet wat trouwens..) maar dus is mijn geboortetijd (8 u30) niet echt exact
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

saartje1980

heyla; ik wil met plezier meedoen en ben benieuwd naar de resultaten.
ook die van mij apart zou ik graag weten?
als dat mogelijk is??
ben een vrouw geboren 18februari 1980 smiddags te aarschot.
veel succes gewenst nog...
saartje26

myra

Hey Saartje,

Ik zie dat dit je eerste post is. Dus...welkom op AVEN!  :cake: