Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben je introvert of extravert?

Gestart door myra, november 15, 2005, 10:20:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Eem knuffel werkt in mijn geval wel, maar liever in combinatie met praten inderdaad. Soms zijn er dingen die niet in woorden uit te drukken zijn, dan kan een knuffel laten weten dat iemand er voor je is. In mijn geval dan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Dat ben ik helemaal met je eens Ereinion, en Tempesta natuurlijk :D

Jovi_Hobbes

Voor mij werkt praten en dan afsluiten met een knuffel  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

goed geformuleerd. In combinatie met praten wilt het voor mij ook wel eens lukken. Maar het mag geen vervanging van een gesprek worden he

Tempesta


Zonnekind

Jullie hebben allemaal gelijk :D Een knuffel geeft je soms meer het gevoel dat je niet alleen bent dan iemand die enkel naar je luistert. Maar het gesprek hoort er natuurlijk bij, anders voel je je zo alleen en heb je het gevoel dat je nergens met je probleem terecht kunt.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

#51
Dit lezend kom ik tot de conclusie dat ik in al mijn levensfases altijd maar één iemand heb gehad met wie ik echt goed kon praten. En daar schrik ik even van. Zo iemand beschouw ik dan als een goede vriend(in) (de laatste is drie jaar geleden met haar gezin naar Hong Kong verhuisd  :78: ). Soms zit ik er echt mee en vraag ik me af waarom ik zo moeilijk ben wat dat betreft.
Gelukkig voelt het nu alsof ik opeens heel veel vrienden heb.  :wave:
Kan een "digitale vriendschap? net zo waardevol zijn, wat denken jullie? (en ik heb natuurlijk Sjef nog)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Citaat van: Stev op mei 15, 2006, 02:16:16 PM

Gelukkig voelt het nu alsof ik opeens heel veel vrienden heb.  :wave:
Kan een "digitale vriendschap? net zo waardevol zijn, wat denken jullie?

Een tijdje geleden zou ik nog met zekerheid hebben kunnen zeggen dat een vriendschap alleen via internet voor mij niet als vriendschap gold. Intussen voelt het nu idd. alsof ik een hele bende nieuwe vrienden heb. Toch vind ik het wel verschillend hoor. "Life" bij vrienden zijn is voor mij heel waardevol, als ik die niet zou hebben, zou ik me erg eenzaam voelen denk ik. Ik beschouw de mensen van dit forum als erg fijn extraatje! Ik sta er ook best voor open om elkaar eens te ontmoeten, misschien levert dat dan weer "life"-vriendschappen op! (en kunnen we echte  :cake: eten!)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Citaat van: Stev op mei 15, 2006, 02:16:16 PM
Dit lezend kom ik tot de conclusie dat ik in al mijn levensfases altijd maar één iemand heb gehad met wie ik echt goed kon praten. En daar schrik ik even van.

Dit heb ik ook. Bij mij heeft dit voor een groot stuk ook te maken omdat ik mensen niet snel vertrouw. Er zijn weinig mensen waar ik echt alles tegen durf zeggen en wil zeggen. Ik heb op deze moment zo 1 vriendin en Viper natuurlijk ook.

Ik heb ook zo het gevoel dat jullie een leuk 'extraatje' (zoals Sismo het zei) zijn. Ik kan hier alles zeggen wat al heel veel is voor mij. Omdat ik hier dingen zeg waar ik met niemand anders over praat (buiten dan Viper en die ene vriendin) krijg ik ook het gevoel dat jullie wel vrienden zijn.
Die :cake: zie ik wel zitten, het samenkomen natuurlijk ook ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ja, ik zie jullie ook als vrienden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik eigenlijk ook. Het is erg vreemd: ik heb zelfs het gevoel dat ik jullie aardig ken door dit forum.
En ik ben ook helemaal voor  :cake: en een samenkomst!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ann

Kben denk ik iets int midden, ik kan heel open zijn tegen mensen,ben ik altijd,ik ga ook altijd van uti dat iedereen de aarheid zegt en het goede bedoeld.Als mensen me wat vragen ben ik daar ook heel open in
en langs de andere kant ben ik niet iemand die gauw contact zal zoeken of afspreken,ik ben graag alleen.
ik ga wel sociaal werk doen,dat doe ik vanuit mijn idealisme, dat ik niet goed kan verdragen dat er mensen zijn die nog ongelukkig zijn en soort "verstoten" door de maatschappij of anderen...
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Mooi dat je je daarvoor wilt gaan inzetten  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?