Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Maar hoe vind ik iemand die ik vertrouw (wij vertrouwen)

Gestart door Mute, augustus 20, 2007, 05:33:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mute

Allen, dank voor de suggesties en reacties op mijn "Voorstel rondje". Wij zijn ondertussen weer een stapje verder. Ik heb bij mijn vriendin aangegeven dat het zo niet goed met onze relatie gaat. Voor mij is de oorzaak een gebrek aan intimiteit en sex. Ik merk dat de spanning in mijn hele lijf gaat zitten, naast chagerijnige voel ik mij daardoor ook nog slecht. De kogel is door de kerk. We praten er weer over. Eigenlijk ging het heel goed, zonder beschuldigingen heen en weer en zonder gedram over dat ik wel weer eens wilde.
Eigenlijk is mijn stelling dat ik mij er pas bij neer wil leggen als we er beiden alles aan gedaan hebben om ... Ja om wat..., de oorzaak? een verklaring? anyway dat we samen uitzoeken of er iets aan gedaan kan worden en hoe we hiemee omgaan. Ook wil ik met iemand kunnen praten over mijzelf en hoe ik hier mee om moet gaan (dit forum helpt ook al erg moet ik zeggen).

Ik ga dus, met haar medeweten, op zoek naar een psycholoog/peut (als verkenner). Als ik een vertrouwd persoon vind, zal zij ook (mee) gaan. Dit gaat ons zeker helpen! Maar nu nog een prettige -loog/peut vinden. Kan iemand mij helpen aan een vrouwelijke -loog (liever geen sexuo) of relatietherapeut bij voorkeur in de buurt van Amsterdam? Ik hoor het graag.

gebe102

Ha Mute,

ik herken dat heel erg, je wilt het niet, maar het overkomt je, elke keer als ik mijn prachtige slanke goedgeklede vriendin zie, denk ik bij mijzelf, wat een schoonheid, wat een prachtig mens, maar altijd is daar direct de gedachte dat ik er niet aan kan komen/mag komen, intimiteit ontbreekt, en zo wordt je relatie langzaam verzuurd. En je wilt het ook niet telkens uitspreken, ja, ik ben sjacherijnig omdat jij er leuk uitziet maar onbereikbaar bent. Dat wordt ook vervelend. Maar ondertussen bederft het wel de sfeer, zonder dat zij in de gaten heeft waar het aan ligt.
Ik kan op TV geen sex zien, zap ik onmiddelijk weg.
Wil er ook niet altijd over zeuren of zielig doen. :banghead:

groet G.

Ereinion

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, Mute, maar zo te horen zitten jullie weer op de goede weg.

Hetzelfde wens ik jou, Gebe!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Wiepje

Rottig schuitje he! Maar helpt het een beetje als ik zeg dat ik vrouw ben en aan jullie kant van het probleem sta??? Nee zeker, jammer, het was het waard om te proberen. Veel sterkte en geduld! (Sorry van mij ook niets meer dan medeleven...)

Jovi_Hobbes

Fijn dat je ons op de hoogte houdt Mute. Ik hoop echt voor jullie dat jullie er samen uit kunnen komen.
Een goeie -loog weet ik helaas niet...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Voor Mute en voor anderen die een -loog zoeken zijn de volgende sites misschien nuttig. Ik kwam ze tegen in psychologie magazine:
www.nvvs.info/joomla/index.php
de site van de Nederlandse Vereniging voor Seksuologie (NVVS), bevat zowel informatie als adressen van seksuologen in Nederland.

http://www.annazorg.nl/Publiek/Nieuws/Aanpak+seksproblemen.htm
Een site van Annazorg die speciaal bedoeld is voor vrouwen met seksuele problemen. Je kunt er therapie krijgen via internet en gesprekken met een therapeut.

Geen idee of via deze sites ook oplossingen voor aseksualteit te vinden zijn, maar misschien is het wel interessant voor mensen die hulp zoeken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mute


Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mute

Jovi,
De genoemde sites zien er goed uit. Heel erg bedankt.
Ik vind het wel spannend moet ik zeggen (ben ook een beetje aan het uitstellen). Ik heb mijn vriendin op dit forum gewezen, maar ze lijkt niet echt te popelen om te lezen en/of ervaringen uit te wisselen. Ik denk dat ze 'm nooit zal bezoeken zelfs. Ik moet zeggen dat het mij een boel rust geeft in iedergeval mijn hart te kunnen luchten en het gevoel te hebben dat ik verder kan (moet ik wel wat gaan doen trouwens).
Gr.

pinky

Sterkte ermee!
Wat je ook zou kunnen doen (als je durft natuurlijk) is je huisarts bellen met de vraag of hij nog goede psychologen in de buurt weet. Vaak hebben ze wel een aantal adressen. Dat heb ik een keer gedaan. Of anders even googlen. Het beste kun je kijken op een beroepsite voor therapeuten en psychologen.
http://www.nvpa.org/register.php Dit is zo'n beroepsvereniging. Deze link gaat direct naar zoeken op plaats. Dus dat is wel zo gemakkelijk. Als je op home klikt kom je vanzelf wel terecht bij wat elke vorm van therapie in (kan) houd(en).
Succes!

Mute

Pinky dank, de door Jovi genoemde NVVS site geeft alleen seksuologen, mijn voorkeur gaat uit naar een psycho. Ik had overigens wel een aardige praktijk gevonden, maar die is ongeveer naast de deur en dat zagen we niet zo zitten (met het risico dat de buren je met het boodschappen doen daar naar binnen zien stappen). Ik ga kijken.

pinky

Ik hoop dat je iets vindt dat jullie aanspreekt iets verder uit de buurt!

Jovi_Hobbes

#12
Idd, veel succes!

Wel jammer dat je vriendin hier liever niet wil komen kijken, maar ik kan het me ook wel een beetje voorstellen. Hier wordt ze waarschijnlijk wel heel erg met de neus op de feiten gedrukt. Iets waar ze misschien gewoon nog niet klaar voor is.

In het kader van de opruimactie : topic opgeschoond - Myra
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?