Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

het belangrijkste in een seksuele - aseksuele relatie: erover praten!

Gestart door Ereinion, september 10, 2007, 10:42:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

En dat gaat niet goed...vrees ik. Op den duur klapt de boel dan uit elkaar...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

JA, in zo'n geval werkt alleen jouw eigen oplossing nog Willem. De nimfomaan moeten buiten de deur aan zijn/haar trekken komen. Maar goed ook daar moet eerst over gecommuniceerd worden want ook dat kan alleen als beide partijen dat als een goeie oplossing zien.

Ik ben bang dat het toch altijd weer terugkomt op praten...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Het was een extreme karikatuur, hé!   :P  Want het probleem met een nimfomaan stelt zich niet na enkele maanden, maar na enkele UREN !    ;D ;D ;D ;D ;D
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Zouden die twee dan ooit de kans krijgen om elkaar goed genoeg te leren kennen om echt verliefd te worden?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Willem

Maar karikaturen helpen om minder extreme omstandigheden hun plaatsje te geven...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

YM

Ben nieuw hier en dus mis de hele achtergrond een beetje maar om terug te komen over het praten daar kan ik van mee spreken.  ;)

Nee, het helpt wel om over te praten, je gevoelens tegenover elkaar duidelijk te maken maar ergens eindigd het gesprek. Je weet dat je op een dag uitgepraat bent. Dat is nou éénmaal in een koppel waar de éne partner asexueel is en de andere niet. Je kan zolang als je wilt rond de pot draaien maar op een moment ben je uitgepraat. Je geraakt uitgepraat want ieder blijft op zijn standpunt.

Mijn ervaring haal ik uit mijn relatie van 20 jaar. We slapen zelfs al 15 jaar niet meer in het zelfde bed. Ik heb het daar moeilijk mee, dat beken ik en heb mij tot op heden sterk gehouden maar ergens voelt al dat praten als veel geblaat maar weinig wol. Ho, ik heb begrip voor mijn vrouw en respecteer haar houding alleen blijf ik op mijn honger en daar helpt praten niet veel aan.

YM
:geezer:

Ienepien

Hoi Ym, welkom hier.
Het is traditie, dat je dan een stukje  :cake: krijgt.
Maar misschien wil je jezelf eerst even voorstellen in de voorsteltopic? :)

Ereinion

Welkom YM,  :cake:

Citaat van: YM op oktober 24, 2007, 04:19:20 PM
Mijn ervaring haal ik uit mijn relatie van 20 jaar. We slapen zelfs al 15 jaar niet meer in het zelfde bed. Ik heb het daar moeilijk mee, dat beken ik en heb mij tot op heden sterk gehouden maar ergens voelt al dat praten als veel geblaat maar weinig wol.

Dat kan ik mij voorstellen, als het alleen praten is en verder veranderd er niets. Dan heb je er niets aan.  :knuffel:
Na twintig jaar is het misschien waarschijnlijk dat er niets meer veranderd, maar toch hoop ik dat er wel iets gebeurd tussen jullie wat weer nieuwe dingen mogelijk maakt.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Tsja, denk niet dat alleen praten goed is. Er moet ook wat gebeuren. Als de een zegt, ik wil niet en de ander ik wil wel worden de gesprekken cirkeltjes. Wat ik hier lees en wat ik zelf denk is dat er begrip moet zijn voor elkaar en de wil er wat aan te veranderen. Dichter bij elkaar komen (letterlijk en figuurlijk). Dus de aseksueel die wat seksueler probeert te worden en de seksueel die probeert minder seksuele aandacht te vragen. En dan zo daar langzaam aan werken. Maar als er verder helemaal niets gebeurt en die wil er ook niet is, tsja, dan houd het ook wel op ja. Praten is geen wondermiddel. Het is de manier om er samen uit te komen. Maar vaak praten mensen er niet eens echt over. En dat zou zonde zijn van al het goede dat er wel is, toch?

YM

Praten is leuk en is een noodzakelijkheid maar je kan nooit de emotie verwoorden die je ervaart bij sexueel genot.
Hoe goed men ook praat ooit komt eens het moment van doen! Sex is ook een manuele bezigheid en dan stellen woorden niet zoveel voor.


Ondanks dat sex met een partner gebeurd is het een vrij solitair aanvoelen en dus ook moeilijk verbaal over te brengen.. Complex ::)


PS: heb mij voorgesteld "ben het noorden kwijt"  :wave:

YM

Jovi_Hobbes

Ha, zo te zien heb je "bekeken van de andere kant" dus inderdaad al gevonden (zie mijn reactie op je voorstelberichtje).

Je hebt gelijk dat praten op een gegeven moment ophoudt, maar ik denk dat het nut van het praten met elkaar is dat je er uiteindelijk samen uitkomt tot hoever beide partners willen gaan. En daar zit inderdaad een grens aan, maar op dat moment is die grens wel duidelijk. Door het praten kom je dus (als het goed is) uiteindelijk op een punt waarop je enigzins kunt overzien hoe de relatie er vanaf dat moment op seksueel gebied uit zal gaan zien. Op dat moment zouden beide partners dan ook de keuze moeten maken of ze daarmee verder willen en/of kunnen gaan. Al is dat natuurlijk geen gemakkelijke keuze. Er zit bijvoorbeeld een groot verschil tussen denken dat je wel een heel leven zonder seks kunt (als seksueel persoon) en het ook daadwerkelijk moeten doen. Net als dat een aseksueel die beloofd "het" één keer per maand te doen, zichzelf na een tijdje misschien ook erg hard tegenkomt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ja, dat bedoelde ik! Maar ik denk dat elke relatie wel dingen heeft die beide personen anders zien. En dat maakt het soms vervelend, maar wel dat het leuk blijft. Stel dat je met iemand bent die altijd maar zegt;"Ja helemaal mee eens" "JA zo wil ik het ook" "Hey, dat is precies wat ik dacht" Pff, lijkt me ook saai.