Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Celibrate

Gestart door Ereinion, september 12, 2007, 10:48:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Wat een leuke link ! Asexualiteit staat er ook vermeld, op een leuke en positieve manier.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Interessant.
OVerigens denk ik dat Willem het helemaal eens zal zijn met wat ze zeggen over homoseksualiteit en aseksualiteit.
Zelf vind ik wat ze daar zeggen een beetje semantisch geneuzel, maar goed, puur woordinhoudelijk hebben ze wel gelijk.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Ik vind het wel een goede site ; er worden verschillende redenen aangehaald waarom mensen geen seks hebben (medische problemen, geen seks voor het huwelijk, aseksualiteit). Is wel informatief voor iemand die nog nooit gehoord heeft van mensen die geen seks hebben... ;D

myra

ook interessant : ergens staat dat 20 procent van de Britse vrouwen niet in seks geintereseerd is. Zie je wel dat er meer dan 2% van de wereldbevolking aseksueel is!

Jovi_Hobbes

 :klap:
20% is trouwens wel weer erg veel. Ik denk dat we het echte aantal dan maar ergens in het midden moeten zoeken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, 20 % lijkt mij ook wel wat veel, ja..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Nou, kijk uit hoor! Wat dacht je van alle mensen die ziek zijn? Dan doel ik vooral op deppressie of daaran gerelateerde ziektes. Die komen steeds meer voor. Die mensen zullen echt niet (veel) aan sex denken. Ik denk dat het nog best wel eens kan kloppen hoor, als je de tijdelijk aseksuele mensen ook meeteld. De mensen die tijdelijk geen sex willen (dus niet die het tijdelijk niet hebben).

Jovi_Hobbes

Inderdaad als je "tijdelijk geen behoefte aan seks" erbij optelt dan kan ik me er wel meer bij voorstellen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Tsja, en als je eenmaal wat ouder wordt verdwijnt de behoefte aan sex meestal ook wel. Een aangezien we een hele boel ouderen hebben tegenwoordig...

petra1963

Ja, reken die er ook maar even bij.. :schater: :rollol: We hebben daar toch een keer een topic over gehad, met uitvallende kunstgebitjes bij zoenpogingen en hartinfacten op 'het' moment ?  :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Hé hé, ik voel me aangesproken. :geezer:

Ereinion

Citaat van: Pinky op september 18, 2007, 08:21:56 PM
Tsja, en als je eenmaal wat ouder wordt verdwijnt de behoefte aan sex meestal ook wel. Een aangezien we een hele boel ouderen hebben tegenwoordig...

Ik vraag me echt af of dat zo is, of de behoefte dan verdwijnt. Ik denk wel dat de behoefte anders wordt of het misschien om bepaalde redenen niet meer kan. Maar ik denk niet dat de behoefte verdwijnt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Nou ja, bij de mannen weet je het nooit. Die kunnen tot hun 80ste nog kindjes maken. Maar biologisch gezien kunnen vrouwen dat na de menopauze niet meer. En daarmee verdwijnt dus ook het instinct om kindjes te maken. Tenminste zou heeft de natuur het bedacht, toch? Dus lijkt het me logisch (zeker als vrouw) dat je dan ook de zin in sex meer moet maken dan dat je dat van nature al hebt. Vandaar de beredenering dat met het ouder worden ook de sexzin wel verdwijnt. Maar goed, misschien dat dat tegenwoordig ook al helemaal aan het veranderen is hoor.

Ienepien

Ja Pinky, dat is tegenwoordig heel anders. :D