Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik heb geen zin in seks. Nou en?

Gestart door Stev, oktober 07, 2007, 07:09:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Ik ben niet helemaal uit of dit hier hoort maar aangezien het niet over aseksualiteit gaat...

http://vrouw.telegraaf.nl/psyche_relatie/2200499/Ik_heb_geen_zin_in_seks._Nou_en_.html

Wat ook interessant is om te lezen is de tweede reactie op het artikel (sluit aan bij onze eigen discussie elders op het forum).
"Als relatietherapeut (h)erken ik veel van de gebeurtenissen uit dit artikel. Maar ik vind het wel belangrijk om te benadrukken dat er ook heel veel ''uitzonderingen zijn op de regel''. Stellen die wel na jaren nog wekelijks met elkaar vrijen, en dan bedoel ik vaker dan 1 keer per week, en/of vaker dan de genoemde 20 minuten...Daarnaast blijft er over praten het allerbelangrijkste, praten over je gevoel, praten over je behoefte."
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

 :klap:
We zijn hier blijkbaar allemaal volleerde relatietherapeuten  :D

Goed om te lezen dat ook voor veel seksuele mensen seks toch niet als het allerbelangrijkste in hun relatie geldt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Neej, bij mij zeker niet. Vertrouwen en intimiteit komen nog altijd eerst. En dan is intiem ook gesprekken over elkaars ideeën over de toekomst, elkaar knuffelen op de bank voor de TV, hand in hand over straat. Al dat soort dingen. En ergens veel later komt pas sex. Is voor mij ook wel belangrijk, maar is slechts een onderdeel van.

Ienepien

Alleen maar sex hebben met iemand, en al die andere dingen niet, is toch wel een erge lege relatie. :-\

Jovi_Hobbes

Inderdaad.
Ik denk dat de meeste mensen er wel zo over denken, maar helaas doen veel mensen altijd net alsof seks juist wel het belangrijkste is. Het is dus wel goed om te lezen dat ik het allemaal toch niet helemaal verkeerd begrijp  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

En dat doen alsof sex het belangrijkste is, heeft weer alles te maken met onze cultuur. Waar dat beeld van sex opgedrongen wordt. Door de media bij voorbeeld. De reclame, de commercie, het kapitalisme. Want sex sells ! En dan krijg je de situatie die we nu hebben: waar de kolonisering van sex door reclame en commercie verkocht wordt als 'bevrijding'.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Nou, is geen bevrijding hoor, elke dag maar moeten om het gemiddelde hoog te houden. Tenminste, dat vind ik niet. Vrij is doen en laten wat je zelf wilt zonder anderen daarbij onnodig te kwetsen. En als dat dan betekent helemaal geen sex, ook goed toch. Die energie kun je dan heel goed voor andere dingen gebruiken. Schilderen bijvoorbeeld. Dat is erg bevrijdend, leuk en je houd er ook nog wat aan over (oke aan sex kun je een kind overhouden en daar kan geen schilderij tegenop, maar ik bedoelde de oefensex)

petra1963

En als je geen kind hoeft, scheelt dat ook weer. Dan kun  je net zo goed gaan schilderen ipv aan seks doen.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

 :rollol:

*vraag me af, of Peter ook echt schildert?*

peter 1960

eehhh nee als je mij bedoeld.
Ik ben  ook met andere dingen bezig om wat afleiding te hebben of leuke dingen voor mezelf te doen onder andere:

modelstoommachines bouwen dat kost heel veel tijd en je moet erg geconcentreerd
bezig zijn. Sommige onderdelen moet op 0.1 mm nauwkeurig zijn. Regelmatig gaat het mis en dan moet je overnieuw beginnen.
Ook help ik met restaureren van Jukeboxen bij een handelaar.

Ienepien

Geweldig, Peter. Wat een leuke hobby. (en het houdt je van de straat ;D)

Ereinion

Klinkt leuk, Peter! Hoe lang doe je over één stoommachine?

Da's wel lasitg hoor, twee Peters.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien


peter 1960

Ok de verkeerde peter reageerde op het bericht :banghead:


goed, ik ben dus gewoon peter en de andere is dus peter 1963 :handschudden:
verschillen we 3 jaar? ik ben uit 1960!! :wave:

Hoelang je over een machine doet,
hangt er van af hoeveel tijd je er per week maand/week aan besteed,
ik ben nu met een gasmotor 2 jaar bezig ongeveer 4 uur per week
een stoomcollega heeft een stoomtractor gemaakt daar heeft ie dus 7 jaar  over gedaan!!!!!!
Je moet dus wel veel geduld hebben.