Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat is seksualiteit ....

Gestart door flobart, oktober 10, 2007, 12:41:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flobart

Ik ben nieuwkomer op dit forum, en al 18 jaar samen met een partner die om welke redenen ook overeenstemt met wat hier samengebracht is onder de term a seksualeit.

Ik las met veel herkenning, uren reakties op de site maar stelde we soms de vraag of er geen nood is om eens uit te diepen wat seksualiteit juist is...

Voor mij kan je seksualiteit niet terugbrengen tot het hebben van nood aan seksuele handelingen ed.

Het gaat me veeleer over een seksueel zijn of een a seksueel zijn.

Dat seksule zijn kan je niet echt gaan opsplitsen.... met alle liefde, inleving, voorkomendheid blijf je seksueel zijn ook al zorg je dat je partner zich goed voelt door duidelijk geen verwachting naar daden te laten doorschemeren....ook al is het in die situatie geen onderliggende wens...

Met alle begrip voor de moeilijkheden van het a zijn heb ik het aanvoelen dat met veel inleving van de seksuele partner de a kant soms meer echt kan 'zijn' dan de andere partner. Mede omdat er ook geen gevoel is iets te missen.


Vaak ben je dan ook voor de a partner pas echt veilig als er grondig opsplitst is en wordt er maar een deel van je zijn echt aanvaard en geliefd.... en voel je je ook vaak in je gehele zijn afgewezen.

Toch nog even benadrukken dat dit inleven zeker niet altijd lukt...en dat het 'niet zijn' een hoge tol aan psychische en lichamelijk uitende klachten tot gevolg heeft. 

Flobart

Ienepien


Stev

We hebben reeds gepoogd de term aseksualiteit te omschrijven maar andersom lijkt het me ook een goed idee. Ik moet hier nog even over nadenken, geloof ik...  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Moi

Wat is sexualiteit...

Ja hoe kun je dat omschrijven en is het wel te omschrijven, ik denk dat dat voor ieder persoon anders is...

In eerste instantie denk ik de lichamelijke aantrekkingskracht naar de andere of zelfde sexe...  ;) Hoe iemand daar uiting aan geeft is heel verschillend denk ik...
Een stukje verlangen, passie, spanning en behoefte aan te raken en aangeraakt te worden....

Verder zal ik mijn gedachte hier ook nog over heen moeten laten gaan, een goede omschrijving van sexualiteit... das iets om over na te denken :D

petra1963

Oei.. wat is sexualiteit.. een moeilijke vraag..  :pinguin:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Somebody someome

Dat vraagt bijna iedereen zich af wat seksualiteit is hier op aven, en hoe t word ervaren. Theoretisch denk ik immens blij en enorm verlangen hebben om een man of vrouw zo wat op t eten en haar op zekere manier te onderwerpen. Hoe de praktijk werkt ? I dont know

Koffie

Dat gevoel van 'op te willen eten' herken ik wel. Helemaal te willen versmelten. Alleen willen seksuele mensen dat met seks bewerkstelligen. Bij mij stokt de flow dan juist.

Of seksuele mensen ook steevast de behoefte en de bedoeling hebben hun partners seksueel te onderwerpen, denk ik niet. Sommigen wel, maar die hebben daar buiten seks om ook behoefte aan en misbruiken seks daarvoor ook. Is althans mijn ervaring.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie