Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pinky

Ik hoop echt ook dat ik het eens naast me neer kan leggen. Maar voor nu ben ik vooral gefrustreerd dat het zo is. Ben nog zoekende naar manieren om er op een positieve manier mee om te gaan. Lastig...

Maar ik heb er vertrouwen in dat het jou gaat lukken met je eigen bedrijfje. Je hebt toen van mij en mijn vriend ook errug leuke foto's gemaakt! Ze hangen nog steeds bij mijn schoonouders en mij aan de muur. Oh neej, bij mij staan zin in een fotolijstje...hahaha. Oh ja, en in mijn fotoalbum. Dus dat was money well spend!!! Ik heb er vertrouwen in dat het je gaat lukken! Vind het super dat je het gaat doen! En erg moedig!

Newana

Vrouwen luisteren niet naar de woorden, zij luisteren naar de muziek - R. de Flers

Vaak gaat het niet om wat mensen zeggen of wat ze doen, maar hoe en op welk moment...



Ik krijg altijd de meest interessante dingen van andere mensen te horen. 'Goh, kun je echt in drie pannen tegelijk pannenkoeken bakken?' 'je hebt je propedeuse gehaald, ja, je vader is flink trots op je meid' (gisteren over de telefoon van een man die ik niet ken), 'je ouders zeggen altijd dat je zo goed piano kunt spelen, mag ik eens wat horen?' Ik vraag me dan echt af waarom m'n ouders dat niet tegen mij zeggen :/.. Mja..

pinky

Haha, zo hoor je nog eens wat van wat je ouders nou echt vinden. Maar ja, rechtstreeks zou wel zo prettig zijn, toch? Maar ach, ik denk dan altijd, dat ga ik later als moeder zelf beter doen. Dus ik hoop maar dat ik dat ook waar kan maken! lijkt me zo erg als ik later van mijn kinderen het zelfde te horen krijg als wat ik nu tegen mijn ouders wil zeggen.

petra1963

Ik hoop echt voor je dat dat niet gebeurt !  :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Dat hoop ik ook niet. Maar als ik reëel ben dan denk ik van wel. Vaak blijven dingen zich herhalen en ik kan natuurlijk niet alles wat ik al 24 jaar met me meedraag verwerken voordat ik aan kinderen begin. Dat gaat misschien wel de rest van mijn leven duren. Patronen herhalen zich altijd. Als ik nu bijvoorbeeld kijk  naar families waar drugs gebruikt wordt. Ik zie dat je als dochter van drugsverslaafde ouders finaal tegen drugs bent. Dus druk je je kinderen altijd op het hart het absoluut niet te gebruiken. Reageer je heftog op verhalen over drugs etc. Die kids worden nieuwsgierig, gaan eens rondkijken, proberen het en snappen dan de paniek die hun moeder erover zaait niet en voor ze het weten zijn ze verslaafd. Waarom? Omdat moeder een antidrugs verslaafde is! En de kids durven daarom niet naar hun moeder toe om te vertellen dat ze aan de drugs zijn gegaan en blijven dus te lang doorgaan waardoor hun verslaving weer erger wordt. En die moeder denkt dat ze juist zo goed hara best heeft gedaan om de kids van de drugs te houden. Snap je? Dus ik denk dat ik dat soort dingen ook wel ga doen. En dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Sommige dingen die je hetzelfde doet als je ouders zijn juist goed. Mijn ouders hebben veel dingen in mijn opvoeding ook juist wel goed gedaan. Ik hoop alleen wel dat ik mijn kinderen kan steunen in plaats van ga bekriteseren. Want het sluipt er zo makkelijk in. Ik merk ook al dat ik gemakkelijk van die verkapte kritiek geef bij andere mensen. Moet ik echt eens gaan afleren!

sutoroberi_sheku

Meestal is het zo dat hoe minder je op je ouders wilt lijken later, hoe meer je dingen van ze zult overnemen.
Bovendien zaten ze toen in een andere tijdsgeest, want tijden veranderen erg snel tegenwoordig, dus uiteindelijk wordt je een gemoderniseerde (en misschien
geperfectioneerde versie) van je ouders haha  ;D

petra1963

Zo gaat het wel vaak, ja.. Natuurlijk wilde ik toen ik 20 was niet op mijn ouders lijken.. Oh vreselijk !  :o

En nu: inderdaad, ik ben vaak zoals zij, maar dan in een gemoderniseerde versie, zoals Sheku zegt..  :rollol: :rollol: :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Newana

jeeh... is er dan helemaal geen hoop meer?  :o Je hebt toch wel controle over je eigen doen en laten, dan kun je toch ook veranderen?

Rhapsody

Citaat van: peter1963 op februari 21, 2009, 01:29:05 PM
Oh, heb jij les gehad van Patricia de Martelaere ? Wat goed !  :) Ik heb jaren geleden een paar hele goede boeken van haar gelezen. Eentje ging er over depressiviteit, en daar had ik toen wel wat aan.. 'Heimwee naar ontroostbaarheid'heette dat, geloof ik.

Ja, ze is een erg intelligente vrouw.  :) Klinkt als een interessant boek, met een mooie titel ook. Ik zal er eens naar zoeken! Misschien dat ik daar ook iets aan kan hebben.

petra1963

Citaat van: Newana op februari 22, 2009, 10:22:36 AM
jeeh... is er dan helemaal geen hoop meer?  :o Je hebt toch wel controle over je eigen doen en laten, dan kun je toch ook veranderen?

Je kunt zeker veranderen. En je kunt zeker anders leven en anders doen dan je ouders. Maar er is ook zoveel wat je van ze over neemt: genetisch, sociaal, in praktisch opzicht.. Dat is er ook allemaal, en veel ga je pas zien als je wat ouder bent, omdat je dan beter lang lopende patronen in je leven kunt zien ( meestal).. Dus: er is zeker hoop !  :handschudden:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, inderdaad. Ik lijk veel op mijn ouders (eigenwijs, negatief over mezelf, sociaal, enthousiast etc). Maar ik merk ook dat de dingen die ik echt anders wil doen wel kan veranderen hoor. Daar ben ik nu ook druk mee bezig. Het is gewoon lastig, dus af en toe moeten er frustraties uit dat ik teveel op mijn ouders lijk. Maar goed, die langlopende patronen zitten in elke familie. Dat maakt de mens zo divers. Dus ook al is het voor jezelf furstrerend soms, het is wel fijn dat niet iedereen op de wereld hetzelfde denkt en doet. En dat is dan weer het grotere geheel!

Briggy

Een levensdoel... het liefst wil ik graag dichtbij een grote stad wonen zoals Rotterdam of Amsterdam. In een leuk ingericht klein huisje of appartement. Met veel huisdieren. Een baan in een leuk ziekenhuis.
Veel kunnen reizen, vooral naar Amerika. Misschien zelfs ooit verhuizen naar Amerika....
12-1-2015 <3 MarkA

Anthea

Mijn levensdoel zou zijn het Nederlands vloeiend te kunnen spreken. :b
En bovendien wil ik gewoon gelukkig zijn, meer van de wereld zien, mooie steden opzoeken, misschien ooit naar het buitenland verhuizen, met een interessante studie beginnen en daarna een leuke baan beoefenen. Zoiets.  ;D

I.

Nou, het Nederlands schrijven is in ieder geval al heel goed gelukt! Ik vind het echt knap.

Ik wil graag veel tijd doorbrengen met mijn vrienden, verder groeien in mijn vakgebied, daarmee verhuizen naar het buitenland (Azië  ;D ;D), zoveel mogelijk interessante plekken all over the world zien (vooral Azië :D), me minder als ADHD'er gedragen, en verder gewoon gelukkig zijn :)

Marie8

Citaat van: Anthea op januari 19, 2017, 06:55:29 PM
Mijn levensdoel zou zijn het Nederlands vloeiend te kunnen spreken. :b

Volgens mij ben je al heel goed op weg met je doel ;D
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)