Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

 ;D

Misschien heeft het iets met aseksualiteit te maken dat dt-probleem.  ;)

Eigenlijk vind ik dat de gay-parade eigenlijk het tegenovergestelde bereikt dan de bedoeling was. Tenminste als de bedoeling was om anderen te overtuigen dat homoseksualiteit niet iets raars is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

theruudstar

Citaat van: Ereinion op maart 02, 2006, 02:08:20 PM
Eigenlijk vind ik dat de gay-parade eigenlijk het tegenovergestelde bereikt dan de bedoeling was. Tenminste als de bedoeling was om anderen te overtuigen dat homoseksualiteit niet iets raars is.
Ja, eigenlijk wel he. Ik denk ook niet dat dat het beste plan van aanpak is. Ik denk dat het veel beter is om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat bij seksuele voorlichting ook aseksualiteit wordt genoemd.

Ereinion

Dat lijkt me een heel goed idee. Iemand ideeen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

theruudstar

Gewoon zo'n les binnenvallen en uitvoerig zitten vertellen over aseksualiteit (en natuurlijk meteen het adres van dit forum ;))

Ereinion

Als nou iedereen bij zijn oude school een lezing gaat geven.  ;D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

theruudstar


«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Ereinion op maart 03, 2006, 07:55:36 PM
Als nou iedereen bij zijn oude school een lezing gaat geven.  ;D

Eerlijk gezegd had ik al lang zoiet in gedachten. Ik kreeg een dergelijk idee toen we vorige jaar een soort lezing/toneelstuk kregen over homoseksualiteit. Ik studeer SPH in Nijmegen en we krijgen naast SPH stof ook heel veel creatieve vakken zoals drama, muziek, Audio Visueel Vorming, dans, sport en spel, arbeid, Beeldend vorming. En vaak moet je iets doen met die vakken. Je kan ook altijd zelf initiatief nemen en een presentatie houden. Dus ik dacht van een drama/lezing houden over aseksualiteit. Maar het zou wel wat moeilijk zijn om het in een groep te doen, want volgens mij ben ik de enige aseksueel in de school. En ik weet niet of er anderen zijn die serieus daar aan willen werken. Anders moet ik dan denken aan een monoloog of zo.

Aangezien wij hier ook vrij ver van elkaar wonen zal het ook moeilijk zijn om een drama presentatie te presenteren op bepaalde scholen. Maar als jullie toch een mogelijk daarin ziet, dan laat maar weten.
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

Lantos, dat vind ik wel een heel gaaf idee. Het reizen hoeft niet zo'n probleem te zijn, omdat ik aanneem dat de school wel een vergoeding biedt. Wij hebben op de middelbare school ook een keer een soort theatergroepje langsgehad die over seksualiteit vertelde. Ik neem aan dat zij dat ook op een of andere manier vergoed kregen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

 :) Ok dan.... ik zal mijn neuronen aan het werk zetten om de idee verder uit te breiden. Ik denk meer in de richting van een presentatie met heel veel humor! Het liefst droog humor! ;D . Maar natuurlijk moet het wel zijn serieuse kant hebben.  :)
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

Met een beetje humor onthouden de meesten het ook beter.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

Pcies!  :)

Maar ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren als de humor over hun ( seksuelen) gaat en niet over ons ( aseksuelen)  >:D  ;D
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

theruudstar

Goed idee Lantos! Ik denk zeker dat er veel vraag naar zal zijn op middelbare scholen.

Ereinion

ThirdMagus, wil je dan ook actief meedoen? Wat dat ook betekent...

Lantos, ik denk dat je de humor op seksuelen en aseksuelen moet laten slaan. Anders krijg je zo'n gevoel dat we ze uitlachen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

theruudstar

Doen we toch ook? ;D Oh, ja, dat mogen ze natuurlijk niet weten... Ssst!!!

Ereinion

Nee, we lachen ze niet uit, we lachen ze toe  >:D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.