Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik vrees dat hij niet gaat veranderen als zijn vriendin hem niet echt duidelijk maakt dat hij overdrijft. Als haar stage gedaan is en ze doet terug wat hij wilt, gaat hij niets verkeerd zien in zijn gedrag want alles is toch terug in orde.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Dat is wel naar, want jouw vriendin is er dan waarschijnlijk alsnog niet erg blij mee. MAar ja, je hebt wel moed nodig om dat dan te zeggen als iemand zo naar reageert. Vervelend hoor!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik vind dat je in een relatie alles moet kunnen zeggen en over alles moet kunnen praten. Als zij dat dan niet durft zeggen, zit er volgens mij al een kleine kink in de kabel. Als ze het gewoon niet wil zeggen, zal het wel teken zijn dat ze het zelf niet erg vindt zeker? Ik durf er niet meer over praten met haar omdat ik denk dat ik op een gegeven moment te fel ga reageren :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

das een goeie beslissing, Zonnekind. Altijd je mening aan vrienden geven is volgens mijn ervaring ook niet altijd goed. Soms kan je de vriendschap beter bewaren door je mening voor je te houden.

Flinty

Mijn levensdoel is anders leven dan de afgelopen 25 jaar.

Als ik redelijk tevreden op mijn leven terug kan kijken dan heb ik veel bereikt.

Maar toch als ik mijn leven over mocht doen had ik het anders gedaan.
Ik was langer vrij gebleven en jonger begonnen met mijn leven tot uiting te brengen.
Ik zou eerst veel gereisd hebben, veel van de wereld hebben willen zien, iets wat ik niet heb gedaan.
Afrika ontdekken (Is ook van mij nog steeds een grote droom)
Die geweldige natuur.
Nu ontbreekt vaak het geld.
En mannetje durft niet te vliegen.

Je hebt een gezin, en andere financiele verplichtingen.
Ik was denk ik enige jaren gaan backpacken..daarna een maatje zoeken.

Misschien wel werken voor artsen zonder grenzen.

De derde wereld trekt mij.
Iets goeds doen daar.

Groetjes van Flinty

Sta met je rug naar het verleden, en het gezicht naar de toekomst !!

Ereinion

Toch is het nooit te laat. Je kunt ook nu nog in je eentje weg gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ja, het is wel goed om een manier te vinden om je dromwen toch vorm te geven..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Als ík terug kijk op m'n leven, was mijn doel toch vooral een gezin stichten, en mijn kennis overbrengen op mijn kinderen (en nu ook mijn kleinkinderen). Voor de rest gewoon zorgen dat de boel draaiende blijft.

Lijkt wel saai, huisje, boompje, beestje, maar ik ben er tevreden mee. :D

petra1963

Maar als dat je doel is, en was, is dat toch prima ?  :)

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Inderdaad. En kinderen opvoeden is misschien wel de grootste verantwoordelijkheid die je kunt hebben, dus in dat opzicht heb je de 'moeilijkste' weg gekozen.  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Mijn levensdoel is vooral gelukkig sterven en kunnen zeggen dat ik alles gedaan heb wat ik wou doen en niemand (onverdiend) pijn heb gedaan.

Wat ik dan in de nabije toekomst wil: samenwonen met vriendje, lesgeven en mijn passie voor talen overbrengen op jongeren, kindjes krijgen en ze zo goed mogelijk opvoeden, af en toe op reis gaan met het gezinnetje en genieten van de rust en de natuur.

"iets goeds gaan doen" in de derde wereld, wil ik ook doen, maar hoe of wat, daar ben ik nog niet uit.

Ereinion

Klinkt mooi.

Dat wil ik ook kunnen zeggen als ik sterf en tot nu toe gaat het goed.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Citeer"iets goeds gaan doen" in de derde wereld, wil ik ook doen, maar hoe of wat, daar ben ik nog niet uit.

;) Ik ga nu even "reclame" maken: www.prithipura.com !
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Austen

Zitten die ook in Malawi? Ik wil iets met Malawi, ik heb dat land ooit eens blind aangewezen op een kaart, en dat intrigeert me nu al zo lang.


Newana

Ik heb slechts één wens... Het lijkt me geweldig om niet ván de natuur maar mét de natuur te leven. Om zelfvoorzienend te zijn. M'n eigen hutje bouwen in een mooie natuuromgeving, me wassen in de vijver, m'n eigen moestuintje, dieren die vrijwillig (nooit gezegd dat het makkelijk was) bij mij blijven... En ik word er helemaal warm van te bedenken dat ik dit met anderen zou kunnen delen! Om ergens in een arm land mijn eigen leventje te bouwen en de mensen daar te leren om dit ook te doen! Want geld is slechts een ruilmiddel wat op zichzelf niets waard is – zonder kunnen we ook leven! Dus in plaats van geld te geven aan arme mensen, lijkt het me cool om hen te leren leven met dat wat ze hebben en kunnen.

Dit is mijn droom. Hoewel het waarschijnlijk erg moeilijk is, is het vast niet onmogelijk.

Als je het boek 'Kinderen van moeder aarde' van 'Thea Beckman' hebt gelezen, begrijp je wat ik bedoel ;)