Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Andere gevoelens niet hebben

Gestart door Brummetje, december 09, 2007, 03:29:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brummetje


Hebben jullie dat ook, dat jullie andere gevoelens ook niet hebben?

Ik heb dat nl wel. Ik ken een aantal gevoelens niet. Zo kan ik bijv naar foto's/filmpjes kijken waarin de meest gruwelijke dingen gebeuren (onthoofding bijv) zonder dat ik iets voel van walging of iets anders. Of dat ene filmpje van Peta tv, dat ze dassen/honden bizar toetakelen. Zoiets doet me gewoon niks. :o
Heb ooit eens gezegd, dat ik een goed persoon zou zijn om de "rommel" (bedoel het niet verkeerd) op te ruimen wanneer iemand zich voor de trein heeft gegooid. Dat zou me ook niks doen.

Mss heel stom, maar het gevoel van (buik)griep ken ik ook niet. Heb nog nooit (buik)griep gehad.

Echte blijdschap ken ik ook niet. Bijv als ik een nieuwe telefoon mag kopen, dan ben ik van tevoren heel erg hyper, en zoek ik op i-net alles over die telefoon. Maar als ik m eenmaal heb, is dat gevoel zowat gelijk verdwenen.

Verdriet en jaloezie ken ik helaas wel (maar al te goed). :(


Ere

Ik geloof dat als je wat down in het leven staat, weinig dingen je echt blij of gelukkig kunnen maken ,zeker een nieuwe telefoon niet. ;)

Ienepien

Vlakke emoties, emotioneel ongevoelig, ik heb dat ook jaren gehad. Nooit uitbundig blij of vrolijk kunnen zijn. Dan dacht ik: wat stellen jullie je aan. Wat overdreven allemaal.
Maar dan snap ik die jaloezie eigenlijk niet. Dat je dat wel hebt. En dat verdriet. Dat zijn toch zeker wel emoties. Die had ik ook niet. Ik huilde nooit ergens om. Vond het niet nodig. Mijn gevoelens lagen niet zo diep. :-\

myra

Ik herken het zelf niet...

Ik ben zeer gevoelig, voel me vaak ook verdrietig als er mensen in mijn omgeving verdrietig zijn, en ik kan absoluut geen gruwel op tv zien, ik raak daar echt van over mijn toeren.

Jovi_Hobbes

Ik kan heel goed onderscheid maken tussen wat echt is en wat niet echt is. Gore dingen op tv (in films etc. niet in het journaal ofzo) doen met niet zoveel, maar zodra het om echte mensen en echte levens etc gaat, dan kan ik er heel slecht tegen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Brummetje


Ik schaam me dood om het te zeggen, maar ik ben bijv ook geestelijk véél jonger dan lichamelijk. :(
Geestelijk voel ik me 17 jaar. Dat scheelt nogal met 23 jaar. Ik heb echt het gevoel dat ik geestelijk zal blijven steken op 17 jaar. Verschrikkelijk, wil zo graag écht volwassen zijn/worden.
Mss dat ik daarom het volwassen leven soms heel moeilijk vind.


Sismo

Wat zie je dan als ècht volwassen?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Je hoeft je toch niet te schamen? Als je maar geestelijk meegroeit, dan is het op den duur alleen maar leuk, dat je eigenlijk jonger bent dan je eigenlijke leeftijd.

Maar ben je niet goed door de pubertijd gekomen? Heb je nog last van je hormonen? :-\

Brummetje


Ik heb volgens mij nooit echt in de puberteit gezeten. Niet dat ik alleen maar uit wilde gaan, en flink tegen mijn ouders inging en allerlei verboden dingen deed.

Maar dat is het m nou juist, ik groei geestelijk volgens mij niet (goed) met mijn leeftijd mee.


Sismo

Ik ben ook altijd vrij braaf geweest, ging nooit op stap, me afzetten tegen mijn ouders kwam niet eens in me op. Pas later, toen ik op mezelf woonde, ging ik de wereld een beetje ontdekken.
Maar het feit dat je je die vragen stelt, zegt dat niet dat je juist volwassen denkt?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ere

Ieder mens groeit geestelijk,...jij ook,daar kom je achter als je wat verder in het leven staat.
Niet zo druk maken.

Brummetje

Citaat van: Ere op december 10, 2007, 09:10:29 AM
Ieder mens groeit geestelijk,...jij ook,daar kom je achter als je wat verder in het leven staat.
Niet zo druk maken.


Ja maar het kan toch best zo zijn dat ik heel lichtelijk geestelijk gehandicapt ben? Bij sommige gaat het geestelijk niet verder dan 3/5/7 jaar, en ik ben soms echt bang dat het bij mij niet verder dan 17 jaar zal zijn.
Ik wil soms nog zoveel dingen die eigenlijk te kinderachtig voor woorden zijn voor een 23 jarige. (Voorbeeld: Zo'n levensechte pop, omdat wij waarschijnlijk niet of pas heel laat kinderen willen.)


Sismo

Hé, haal je niet zo'n rare dingen in je hoofd! Het feit alleen al dat je erover nadenkt zegt al dat je echt niet dom bent! Je bent misschien met andere dingen bezig dan leeftijdgenoten, maar dat wil toch niet zeggen dat je ontwikkeling blijft steken?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker