Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Harry Potter

Gestart door Ereinion, november 24, 2005, 11:51:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik ben net lekker een avondje weg geweest met mijn vriend. Eerst uit eten en daarna naar de nieuwste Harry Potter. Het was een heerlijk gezellig avondje met z'n 2-en.

De film vond ik erg leuk. En de rode griffioen (?) kwam nog even in beeld. Ik ben dol op fantasy-vogel figuren... De vogel  uit de vorige film vond ik ook helemaal geweldig, en dan moet ik natuurlijk huilen om wat er allemaal gebeurde. Gelukkig kreeg het toen toch een happy ending.
En dat ga ik van deze film niet verklappen....
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Harry Potter is cool  8)
Ik ga helaas volgend weekend de film pas kijken, maar ik verheug me er nu al op. Ik heb het boek al gelezen dus ik weet hoe het verhaal afloopt. Er zitten inderdaad wel een paar emotionele stukjes in...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Citaat van: Ereinion op november 24, 2005, 11:51:00 PMGelukkig kreeg het toen toch een happy ending.
En dat ga ik van deze film niet verklappen....

Ze gaan allemaal dood, de serie eindigt voortijdig  :schater:.
Ik ben zeer benieuwd wat de film gaat worden, en vooral wat er allemaal geschrapt is t.o.v. het boek. En wat er allemaal ten goede aan veranderd is natuurlijk. Ik zie 'm donderdag  ;D.

Ereinion

He, Tempesta nu heb je het verklapt.  ;D

Ik hoor van veel mensen die het boek ook kennen dat de film tegenvalt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Een boekverfilming kan alleen maar tegenvallen, omdat de film nooit de diepte van een boek kan hebben. Ik ga daarom nooit met boekverwachtingen naar een film toe. Aan de andere kant kan film wat toevoegen. Lord of the Rings is daar een goed voorbeeld van: meer humor, meer vrouwen en spannender gemonteerd dan het boek.

Maar film zal nooit boek overtreffen  :D.

Ereinion

Ben ik het helemaal mee eens.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik heb de film gisteravond gezien en vond het een van de betere van de vier. Er is ten opzichte van het boek wel heel veel aan veranderd maar dat kan ook niet anders, het is zo'n uitgebreid verhaal!
Natuurlijk is het boek beter, maar als je het los ziet van het boek is het een erg goeie én indrukwekkende film.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Ik heb 'm ook eindelijk gezien, vond 'm ook de betere van de vier. Alhoewel ik het eerste kwartier het gevoel had dat ik naar een trailer zat te kijken, zo snel ging het allemaal.
Ik vond vooral de verandering in de eerste taak leuk: een losbrekende draak is natuurlijk veel spannender dan eentje die aan de ketting blijft  ;D. Voldemort was ook goed gemaakt, ik miste alleen z'n rode ogen. Oogkleur hebben de makers van de films wel meer moeite mee, zo zijn Harry's ogen opvallend, eh, blauw  ::).

Tempesta

Dit las ik op internet vandaag:

Harry Potter leeft niet lang meer
door onze redactie

AMSTERDAM - Slecht nieuws voor alle Harry Potter-fans; het tovenaarsjongetje zal niet het eeuwige leven hebben... De zin 'Hij leefde nog lang en gelukkig' is helaas niet op hem van toepassing.
J.K. Rowling, de geestelijke moeder van Harry Potter, is op dit moment met haar zevende Harry Potter-avontuur bezig. De schrijfster wil een punt zetten achter het tovenaarsjongetje Harry.

Acteur Jim Dale, de stem van Harry op de luisterboeken, zegt dat Rowling hem heeft toevertrouwd dat het zevende boek de laatste zijn.
Dale onthult: "Boek 7 is haar allerlaatste boek. Ze leeft al zo lang met Harry, dat ze graag een einde wil maken aan het personage."
"Rowling is altijd vaag gebleven over de toekomst van Potter en zijn vrienden. Als mensen er naar vragen, antwoordt ze altijd: 'Je moet wachten om te zien of Harry zijn pubertijd overleeft.'
Ook acteur Daniel Radclife, die Harry speelt in de films, gelooft niet dat zijn personage een lang leven is beschoren. "Ik houd er rekening mee dat hij dood gaat in het laatste boek".



:78: 

Ben zeer benieuwd of het werkelijk zo is  :D.

Knoddepropje


Ereinion

Ik weet nu al dat ik dan moet huilen  :78: (Ik kan me altijd zo inleven in films)

Maar ik vind het eigenlijk wel mooi. Op een gegeven moment is de inspiratie wel op denk ik. Dan is het zo een mooi eind, geen flauwe eindeloze boeken en films. En het is een keer iets anders, een hoofdpersoon die dood gaat.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Ik ga het bijna hopen, bitterzoete eindes zijn zoveel beter omdat ze een enorme impact hebben. Er zijn veel te weinig boeken en films met een semi-slecht einde  ;).

Jovi_Hobbes

't zou in ieder geval wel beter in het verhaal passen dan ...en ze leefden nog lang en gelukkig. Als een schrijver allerlei ongeloofwaardige noodgrepen moet gaan doen om een verhaal goed af te laten lopen dan is een dramatisch einde altijd beter, maar ja of je het dan droog houdt aan het einde? Misschien deel 7 dan maar niet in de trein lezen  :'(
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?