Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

40 Dagen Zonder Seks

Gestart door Stev, januari 03, 2008, 04:56:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik heb het niet gezien, maar het klinkt wel positief.

Citaat van: Stev op januari 08, 2008, 09:40:25 PM
... of 40 dagen geen chocola eten  >:D

Die had ik dus expres niet genoemd  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Zou je dat niet redden, dan?????? :schater:

petra1963

Nee, ik in ieder geval niet... ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Als ik het zou willen wel hoor, maar er gaat een gerucht rond op dit forum dat ik een heel groot choclademonster ben. Geen idee waar dat vandaan komt  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

kitteleentje

hmm... als je het zou moeten vergelijken, dan zou het bij mij eerder 40 dagen zonder munt een hel zijn  ;D
maar chocolade ook wel moeilijk worden.

Die aflevering vond ik nog wel mooi, ik heb ze via stream online bekeken gehad gisteren.  Al is er inderdaad niet veel nieuws in te vinden.  Bij momenten lijkt het wel een soort gedragstherapie voor die jongen :) .  Therapie geslaagd in elk geval  ;) .

Stev

Waar ik me nog het meest over verbaasd had, dat er zo veel meisjes bereid zijn op zo'n luchtige manier seks te hebben en het zelfs zelf uitlokken  :banghead:  (alsof ik het niet wist...)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

Ik denk misschien toch uit onzekerheid. Als een jongen sex met je wil, bén je iemand toch? En wordt je gewaardeerd, toch?
Maar tot mijn schande ben ik er vroeger ook achter gekomen, dat het zo juist níet werkt. :banghead:
De jongens kicken op veroveringen, en kunnen weer een streepje erbij zetten op hun lijst. En dát telt alleen maar voor jongens.
En die meiden? Och, die komen er wel weer overheen, en worden wel weer door een ander "genomen". Dat telt écht niet voor die jongens. En meiden komen er op een gegeven moment toch wel achter, dat liefde belangrijker is dan alleen maar een los sex-contact.
Door schade en schande wijs geworden, zeg ik dan maar.
(geldt niet voor álle meiden, natuurlijk)

petra1963

Misschien kijk ik er wat sceptischer tegenaan: die meiden vinden sex  ook interessant, en weten dat jongens vanzelf wel het initiatief nemen, als ze zich op een bepaalde manier kleden en gedragen.. Nou ja, en dan volgt uit het een het ander. Misschien dat meiden er meer romantische fantasieën omheen hebben, en daar komen ze inderdaad in de loop van de tijd wel achter: zo werkt dat dus niet. En dat ze zelf ook wat selectiever moeten zijn in met wie ze naar bed gaan..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik denk dat ook eerder, Peter. Waarom het meisje als prooi zien en de jongen als jager? Ik denk dat ze allebei net zo nieuwsgierig zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

kitteleentje

inderdaad, denk ik ook.

ik heb ook al meisjes bezig gehoord die liever geen vaste relatie wilden, maar gewoon wat casual seks en daar ook echt naar op zoek gaan.  Zoals de jagende jongens.  En ook jongens die slachtoffer waren van zo een jagend meisje, dat niet meer wou dan seks.  Het komt allebei voor.
Het zal wel vaker voorkomen dat het de jongens zijn die voor zomaar wat seks gaan, maar een meisje neemt nu eenmaal een stuk meer risico's dan een jongen.  De kans op SOA's is groter en natuurlijk zwangerschap... daar kan zo een jongen gewoon van weglopen, maar een meisje dan weer niet...  Waardoor er wel meer meisjes zullen zijn die er eerst 2 keer over nadenken voor ze iets doen, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet zouden willen.  Ook het feit dat een jongen die zich zo gedraagd, maatschappelijk niet veel te leiden heeft.  Maar een meisje is al snel een "slet" of een "hoer"... dat houdt natuurlijk ook tegen.

pfff, veel te veel uitleg voor zo een kleinigheidje  ;D .
Werd de maatschappij maar geregeerd door vrouwen  >:D

Ienepien

Een meisje een slet of een hoer.
En hoe worden die jongens dan genoemd? Stoer, kinky, lefgozers, weetikalniet............
En dat wordt veel meer geaccepteerd door de vriendenkring dan de meiden.
Ook de ouders vinden het minder erg van een zoon die zo doet, dan van een dochter. :-\

Ereinion

Dat klopt allemaal, maar dat wil niet zeggen dat de meiden het niet doen of willen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Dat is ook weer waar.
Je moet natuurlijk wel ervaring opdoen, wil je erover kunnen meepraten. ;)

Sam

#44
Het is inderdaad nog al onlogisch dat het van jongens normaal wordt gevonden dat ze casual sex hebben en van meiden niet. Dat is dezelfde beslissing en ze hebben toch dezelfde lusten? Misschien hebben meiden iets minder sexdrive, amar ze hebben het ook. (behalve de mensen hier dan).
Punt is voor mij niet zo dat ze seks zoeken om wille van het genot. Ze doen maar. Wel jammer vind ik dat veel jongeren -meisjes en jongens- seks zoeken om de verkeerde reden. Om stoer te zijn of om aandacht te krijgen bijvoorbeeld. Dat is onverstandig. Als mensen seks willen alleen voor de seks, is dat hun keuze.

Ik ga de serie maar eens kijken denk ik.
Het valt me wat tegen dat er ook niet gemastrubeerd mag worden. Wat heeft of je intussen mastrubeerd met je relatie te maken? zolang je het niet samen doet. Maar goed, dat is zoiets wat de EO dan niet vind kunnen.

toevoeging: ik heb net de eerste helft gekeken, en ik hoop echt dat dit wat jongeren de ogen opent. Het is zo bijzonder hoe te zien hoe zo'n player in aflevering 1 opeens liefde ervaart zoals ik het altijd al zag: als liefde. mooi, eng, kwetsbaar en veel bijzonderder dan seks.
IK was wat sceptisch over het programma omdat het van de EO was maar ik ben er erg positief over.