Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Myra fanclub

Gestart door Zonnekind, januari 29, 2008, 11:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

En wij kunnen je dialect wel volgen, hoor. :D

myra

#61
Idd wel een galante oplossing... Zo reageer je je ook af...En de bewoner heeft geen schade ervan.

Ik vind het ook niet erg dat laag niveau bewoners in mijn buurt komen rondhangen, degene die me ergeren zijn bewoners van een hoger niveau die me komen controleren en corrigeren... En daarbij werkt die truc niet...

@Pinky, geen probleem hoor. We staan hier bekend om onze afdwalingen...;)

Zonnekind

Ja inderdaad, dat kan ik me wel voorstellen. Ik word al gek als er bewoners van een hoog niveau even op bezoek komen. Ik heb daar precies niet echt geduld voor. Ik heb liever dat ze zwijgen :D Ze zijn dan wel agressief, een manier om zich te uiten, maar ik kan daar blijkbaar beter weg mee dan met mensen die de hele tijd zitten te praten.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

En wat Pinky zegt, is ook waar in mijn geval : ik wil me graag nuttig voelen. Ik wil graag kleine dingen doen die mensen plezier doen, omdat zoiets me zelf ook plezier doet. Ik denk dat ik hieruit ergens mijn eigenwaarde haal...

pinky

Tsja, dat bedoelde ik ongeveer te zeggen. Ik haal daar ook een gedeelte van mijn eigenwaarde uit. Uit mijn nut. En als ik dan het omgekeerde doe ben ik ook rustig een dag depressief. En ja, dat is dan weer niet de bedoeling. Een valkuil ergens wel. Maar ben al blij dat jij het ziet en dat je het van jezelf weet. Dat scheelt al zoveel! Trouwens, wou even zeggen dat ik het echt kanp vind wat je doet hoor. Ik weet niet of ik het zou kunnen!

petra1963

Dingen doen om een ander een plezier te doen, omdat het jezelf dan een plezier doet, is oke..  :knuffel: De vraag is inderdaad in hoeverre je dat ook kunt loslaten, en gewoon van andere dingen kunt genieten.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

idd, ik merk van mezelf dat ik het té hard nodig heb om me nuttig te willen voelen door anderen te helpen.

pinky

Hmm, dat je het al weet is vrij handig. Dan verlies je je er niet helemaal in!

Jovi_Hobbes

Ik denk dat er wel meer mensen zijn die zich nuttig moeten voelen om gelukkig te kunnen zijn, maar voor iedereen is dat nuttige iets anders. Voor jou is dat zorgen voor mensen die hulp nodig hebben, maar voor andere mensen is het iets anders. Ik herken er in ieder geval voor mezelf ook veel in. Mijn zorgbehoefte kan ik aardig kwijt in mijn behulpzame werk en daarnaast moet ik mijn hersens bezig houden om me nuttig te blijven voelen.

Is er misschien nog iets anders waardoor je je nuttig voelt, Myra? Iets wat niet direct met mensen helpen te maken heeft? Misschien zou je daarmee de zorgbehoefte wat kunnen temperen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Ik weet het niet zo direct. Ik voel me ook nuttig als luisterend oor voor anderen, maar dat valt ook onder helpen eigenlijk.

Ik denk idd dat nuttig zijn voor iedereen iets anders betekent, goed punt, Jovi!

pinky

Tsja, vind het wel een goede eigenschap hoor, mensen helpen! Mag je behoorlijk trots op zijn!

En iedereen is nuttig op zijn eigen manier. Een vuilnisman is nuttig, een kassajufrouw is nuttig, een accountant is nuttig, een dokter is nuttig. Maar de vraag is of zij zichzelf ook nuttig voelen... Want dat kan bij elk van hen wel eens heel anders liggen!

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Soms ben ik het wel eens beu om mensen te helpen, zoals vandaag. Bewoners kunnen ook enorm irritant zijn (dwarsliggen, niet luisteren) en als ik al een beetje moe ben, kan ik me enorm erin irriteren.

Dus zo'n onvoorwaardelijke helper ben ik dus ook niet.  ;D

Ereinion

 :D

Vooral als je heel moe bent kan ik me dat voorstellen. En ik zou trouwens sowieso jouw werk al niet kunnen doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik zou dat werk ook niet kunnen doen.. :banghead:....en bovendien hoef je ook geen onvoorwaardelijke helper te zijn, toch ? Dat komt op mij zo absoluut over.  :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)