Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Myra fanclub

Gestart door Zonnekind, januari 29, 2008, 11:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

myra

goh, moeilijk te zeggen... Eigenlijk heb ik geen reden om ongelukkig te zijn, heb vast werk, een eigen plekje etc, maar toch voel ik me niet zo happy...Al werk ik eraan. Dikwijls heb ik een gevoel van 'is het dat nu?' Zoals Stef Bos zei : 'is dit nu later, als je groot bent?' :D

Eind augustus heb ik twee weken verlof, en ik ga een citytripke naar Rome doen met een vriendin. Kijk er enorm naar uit...

groetjes allemaal  :handschudden: :knuffel:


Ereinion

 :knuffel:

Best herkenbaar. Ik had op een gegeven moment ook, is dit het nu? Een erg vervelend gevoel. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik moet genieten van wat ik heb. Ik heb een fijne baan (ook al vind ik het ergens niet kloppen dat ik mensen de hele tijd aan het overhalen ben om nog meer te kopen, vooral omdat ze het waarschijnlijk niet eens nodig hebben. Dat zijn de slechte dagen. Op goede dagen denk ik 'Ach, van nieuwe kleding kun je ook gelukkig worden'), ik heb een fijne vriend en een fijn leven. Gelukkig heeft het schrijven het gat wel opgevuld. Daarin kan ik mezelf en mijn creativiteit kwijt.
Ik hoop dat jij er ook achter komt dat het zo goed is of dat er iets bijkomt waardoor je gelukkiger wordt. Waardoor je leven net iets meer zin heeft voor je eigen gevoel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik denk inderdaad dat er veel mensen in die periode komen. Ik had dat als puber, ik vond het leven maar saai nu ik niet meer echt kon "spelen" zoals vroeger en ik moest nu altijd ergens zitten of staan en gewoon praten. Lekkere dessertjes of snoep was vooral voor de kinderen en ik kreeg achteraf de overschot en mensen waren alleen aan het praten over het werk of hun kinderen. Vreselijk saaie boel vond ik dat. Maar ik ben daar op een of andere manier ook door geraakt. Ik heb toen niet echt iets veranderd in mijn leven maar ik voelde me na een tijd altijd terug iets beter en je leert terug genieten van de dingen die je graag doet. Ik denk dat jij dat nu ook zeker kan doen met die vakantie. Het lijkt me super leuk dus amuseer je maar! Geen zorgen, alles vergeten en gewoon genieten van mooi weer, lekker eten, mooie dingen om te zien, ...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Goeie tips.... ik zit nu ook in die periode... maar ben er al uit aan het raken, denk ik!

Maar Myra... het komt huis wel goed! Iedereen met wie ik het erover gehad heb, heeft dat gevoel weleens gehad, dus ach... het geeft hoop!

Zonnekind

Ik ga hier elke dag een beetje zon komen strooien :D :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

 Ik heb die gevoelens ook.. iedere dag komt het wel in mij naar boven.. maar ik probeer toch door te gaan met wat ik heb..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Hier ook heel herkenbaar! Ik moet wel zeggen dat het opschrijven van alles waar ik blij van word, me steeds vaker ook echt blij maakt! Het werkt echt! Misschien een tip? http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/negatief+zelfbeeld/Ntk/nl_books_all/Nty/1/suggestedFor/negatief+zelfbeeld/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=109045
Wow, da's een lange link.... :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Klinkt inderdaad als een goede tip. Ik ben blij dat we dit allemaal wel eens hebben maar ik weet ook dat op een moment dat je je niet echt goed voelt, dat geen hulp is. :-\ Maar we komen er allemaal uit, met Myra en Peter aan de top! :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Mannetje

Ik kan wel begrijpen dat je als je niet lekker in je vel zit, besluit hier wat minder te komen.
Het is vaak meer ellende dan gezelligheid op sommige topics, om het maar zwart-wit te zeggen. Want het zijn toch problemen die mensen hier veelal komen bespreken.
Dan loop je ieder geval minder kans hierin (onbewust) meegetrokken te worden.

Jovi_Hobbes

Zal ik dan ook maar een duit in het zakje doen en zeggen dat ik het gevoel ook erg goed herken. Eigenlijk voel je jezelf soms bijna schuldig als je kijkt naar wat je hebt in vergelijking tot anderen en dat je toch niet echt gelukkig kunt zijn.
Een aantal dingen die voor mij helpen zijn: niet te ver vooruit denken en niet alle problemen die er spelen tegelijk op willen lossen. Kies een haalbaar doel en ga daarmee aan de slag. Verder helpt het om een beetje actief te blijven. Hoe rotter je je voelt, hoe minder zin je hebt om nieuwe dingen te ondernemen. Maar een nieuwe (of een oude) hobby oppakken waar je enthousiast van wordt geeft je veel energie waardoor je de rest van het leven weer wat beter aankunt.

Leuk om je hier toch zo nu en dan langs te zien komen  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Zonnekind op juli 29, 2010, 11:06:33 PM
Klinkt inderdaad als een goede tip. Ik ben blij dat we dit allemaal wel eens hebben maar ik weet ook dat op een moment dat je je niet echt goed voelt, dat geen hulp is. :-\ Maar we komen er allemaal uit, met Myra en Peter aan de top! :klap:

Ja, het duurt lang bij mij, maar ook ik kom er wel weer uit !  ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Daar ben ik van overtuigd! Bij jullie beiden!

myra

De mens is een sociaal wezen...volgens mij klopt dit echt

Ik merk dat als ik mijn vriendinnen een paar weken niet gezien heb, dat ik dan echt een soort ontwenningsverschijnselen begin te vertonen...ik word dan somberder, onrustiger...Dus blijkbaar maakt vriendschap een soort levensenergie los... Mijn collega's zie ik vaker, maar bij hen heb ik dat soort gevoel niet.

Iemand die dit herkent?

Ereinion

Ik heb niet echt vriendinnen, helaas.  :-\

(Ik ben nu wel een vriendschap met iemand aan het opbouwen.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Met echte vrienden/vriendinnen deel je toch wel heel veel lief en leed. En maak je natuurlijk ook een hoop lol mee. Het zijn ook de personen die voor je klaar staan in moeilijke tijden.
Ik kijk we wel eens van op dat mensen zoveel "vrienden/vriendinnen" hebben. Kijk maar eens op Hyves etc. Totdat er een moment is dat ze die nodig hebben, en dan geven de meeste niet thuis.
Bij mij staan collega's ook verder van me af.
Dus vandaar dat ik het heel herkenbaar vind.

@ Ereinion: je hebt toch wel andere mensen die voor je klaar staan in moeilijke tijden?