Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Myra fanclub

Gestart door Zonnekind, januari 29, 2008, 11:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

@ Zonnekind : ik ben ook nogal kritisch naar hoe ik mijn werk doe. Ik kan bv als ik me overprikkeld voel tegen een bewoner zeggen dat hij/zij me met rust moet laten. Ik kan er ook bv niet tegen dat bewoners constant op mijn vingers staan te kijken, bv wanneer ik medicatie klaarleg, dan zal ik ook kortaf reageren en hen vragen weg te gaan. Maar achteraf vind ik dan dikwijls dat mijn reacties niet echt professioneel waren...Maar ja, je bent ook mens en niet enkel begeleidster he. En ik denk niet dat ik echt grof reageer. Bewoners kunnen dan wel kwaad reageren, omdat ze zich afgewezen voelen, maar sorry, soms kan ik er niet tegen dat ze te kort op m'n vel zitten.

@Ienepien : schoonmaken en stofzuigen niks doen?  ??? Ik vind dat meer een verplichte en actieve bezigheid. Ik heb zeker ook tijd voor mezelf; kijk dan naar een dvd of hang voor mijn pc zoals nu  ;D

Ienepien

Ik bedoelde eigenlijk voor degenen die gewoon een betaalde baan buitenshuis hebben, is een vrije dag vaak een dag, die met dat soort dingen gevuld wordt.
Want die dingen moeten ook gebeuren, en dat is natuurlijk niet écht niks doen, maar invulling van je vrije dag.
Snap je wat ik bedoelde?

Sismo

Hier nog een "zorgmiep".... Ik merk dat ik de loop van de jaren toch wel iets zakelijker ben geworden in mijn baan in de zorg (juist datgene waar we zo tegenaan geschopt hebben...zakelijkheid in de zorg!). Werk is werk. Als ik vrij heb, dan heb ik ook echt vrij  en voel me niet schuldig als ik een keer niks doe, hoewel ik me wel beter voel als ik juist wèl iets doe....
Wat ik wel eens merk bij mezelf is dat ik op straat bijvoorbeeld bijna speur naar mensen die de weg willen vragen ofzo  :-[ , zodat ik behulpzaam/ nuttig kan zijn.....
Bij de haptonoom kwam ik erachter dat ik te snel dingen over wil nemen (helpen), in plaats van de ander zodanig te ondersteunen dat hij het later zelf kan. Dat was wel een openbaring waar ik eigenlijk niet zo blij mee was. Ik was me er toen heel bewust van, maar ik moet zeggen dat dat al weer iets verwaterd is....Ik ga er weer op letten!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

sorry Ienepien, dan had ik je verkeerd begrepen  :handschudden:

Ienepien


petra1963

Citaat van: Sismo op februari 18, 2008, 07:16:15 PM
Hier nog een "zorgmiep".... Ik merk dat ik de loop van de jaren toch wel iets zakelijker ben geworden in mijn baan in de zorg (juist datgene waar we zo tegenaan geschopt hebben...zakelijkheid in de zorg!). Werk is werk. Als ik vrij heb, dan heb ik ook echt vrij  en voel me niet schuldig als ik een keer niks doe, hoewel ik me wel beter voel als ik juist wèl iets doe....
Wat ik wel eens merk bij mezelf is dat ik op straat bijvoorbeeld bijna speur naar mensen die de weg willen vragen ofzo  :-[ , zodat ik behulpzaam/ nuttig kan zijn.....
Bij de haptonoom kwam ik erachter dat ik te snel dingen over wil nemen (helpen), in plaats van de ander zodanig te ondersteunen dat hij het later zelf kan. Dat was wel een openbaring waar ik eigenlijk niet zo blij mee was. Ik was me er toen heel bewust van, maar ik moet zeggen dat dat al weer iets verwaterd is....Ik ga er weer op letten!

Als je mijn ondersteuner/ hulpverlener zou zijn, zou ik het je wel leren.. ;D ;D ;D ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, ja zou zouden alle mensen met verzorger/ hulpverlener moeten zijn. Helaas is het omgekeerde denk ik vaker het geval.
TRouwens ik kan ook gemakkelijk andermans werk doen. Daar moet ik hier thuis nu echt voor uitkijken. Alleenstaande hardwerkende moeder (6 dagen in de week werken!) dan sta ik rustig elke avond de afwas te doen en al het andere schoonmaakwerk! Nou ja, dat moet ik dus niet gaan doen. Maar ik weet nu mijn valkuil!

Ereinion

En dat is ook belangrijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ja, zeker weten. Maar het blijft lastig om te zien dat ze elke avond aan het rennen is. wasje hier, afwasje daar, beetje werk nog, en dan meteen naar bed. En dat elke avond. En dan denk ik, laat mij die afwas nou doen, ik zit toch anders maar op de bank. maar aan de andere kant. ik heb ook geen kinderen en werk maar 4 dagen per week. En ik betaal ook gewoon huur, dus de helft van de afwas is al meer dan ik zou hoeven te doen, aangezien zij met zijn drieën zijn en ik alleen! Dus ik probeer maar gewoon op de bank te blijven zitten en lekker van mijn rust te genieten ondertussen bedenkent dat mijn tijd wel komt als ik zelf kinderen heb!

pinky

Oeps, zit ik nu ook al Myra's fanclub over te nemen? Sorry Myra, kom maar snel weer met jouw verhalen. Ik drop dit soort dingen wel in mijn eigen Fanclub...

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Zonnekind

Citaat van: myra op februari 18, 2008, 06:41:47 PM
@ Zonnekind : ik ben ook nogal kritisch naar hoe ik mijn werk doe. Ik kan bv als ik me overprikkeld voel tegen een bewoner zeggen dat hij/zij me met rust moet laten. Ik kan er ook bv niet tegen dat bewoners constant op mijn vingers staan te kijken, bv wanneer ik medicatie klaarleg, dan zal ik ook kortaf reageren en hen vragen weg te gaan. Maar achteraf vind ik dan dikwijls dat mijn reacties niet echt professioneel waren...Maar ja, je bent ook mens en niet enkel begeleidster he. En ik denk niet dat ik echt grof reageer. Bewoners kunnen dan wel kwaad reageren, omdat ze zich afgewezen voelen, maar sorry, soms kan ik er niet tegen dat ze te kort op m'n vel zitten.

Dat heb ik ook even gehad dat ik lastig werd op de bewoners. Alleen, die zijn zo laag van niveau dat die dan echt niet begrijpen wat ze verkeerd doen. Ik vond het ook wel erg dat ik dat deed en let daar echt heel hard op dat ik dat niet meer doe. Als ik nu voel opkomen dat ik mijn geduld verlies bij een van de bewoners, vraag ik aan iemand anders om dat even te doen of dan begin ik een beetje onozel tegen de bewoner te vertellen van: eigenlijk zijde gij dik op mijn zenuwen aant werken maar ja, ge verstaat daar niks van dus dan zal ik u da ook maar ni kwalijk nemen,...
(sorry voor mijn dialect :D maar het is nog wel verstaanbaar denk ik) Dat is dwaas waarschijnlijk om mij op dat moment bezig te zien en te horen, maar zo zet ik het toch even van mij af en heeft de bewoner er toch geen last van.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

 :D dat klinkt als een goede oplossing.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Tsja, di evind ik dan wel weer slim bedacht!