Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Myra fanclub

Gestart door Zonnekind, januari 29, 2008, 11:42:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

*maakt een rondedansje*
Ben super blij voor jou Myra, je verdient het, dus ik hoop echt dat hier inderdaad iets moois uit komt. Geniet ervan in Parijs, het is daar mooi en het kan nog mooier zijn als je er met iemand bent die je graag ziet.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Wat hebben jullie daar toch een mooie uitdrukking voor: die je graag ziet.......
Bij ons is het niet zo simpel. Het is al gauw: waar je verliefd op bent, waar je van houdt, en meteen zo bindend.

Zonnekind

Zeggen jullie nooit "ik zie je graag"? Als ik een vriend heb, zal ik nooit meteen zeggen dat ik van hem hou. Dat is een veel sterker gevoel dan iemand graag zien. Ik zie mijn vrienden ook graag bijvoorbeeld.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

jojo83

Ik zie je graag gebruiken wij hier niet. Terwijl het eigenlijk zo mooi is!
Wat super leuk voor je Myra. Heel veel plezier in Parijs samen 

Sismo

Ik denk dat "Ik zie je graag" een beetje tussen "Ik vind je aardig" en "Ik hou van je" inhangt. Net iets meer dan aardig vinden en iets minder dan houden van.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ja, zo voelt het voor mij ook aan. Iemand aardig vinden wordt hier dan weer nooit gebruikt :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Mannetje

Wat gebruik je dan op het moment dat ik hier zou zeggen; "ik vind je aardig" ?

Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op augustus 05, 2009, 05:22:35 PM
ja ik wou het jullie eigenlijk nog niet vertellen...We zijn nog maar drie weken samen, en jullie zullen wel denken : 'heeft ze nu weer iemand anders?' 

Natuurlijk denken we dat niet!!! Het is juist hartstikke goed dat je iemand hebt gevonden die je respecteert en ik hoop natuurlijk ook van harte dat dit helemaal de ware blijkt te zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Zeggen wij Nederlanders trouwens niet zoiets als 'ik vind je lief' om momenten dat Belgen 'ik zie je graag' zeggen?
Voor mij klinkt dat namelijk wel als een tussenweg tussen ik vind je aardig en ik hou van je.

Ik realiseer me nu opeens dat ik dat nog nooit tegen iemand heb gezegd: 'ik hou van je...'   :-[
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien


myra

dat zou kunnen, Jovi...Wordt 'ik vind je lief' veel gebruikt in spreektaal?

Ik zeg dat eigenlijk ook heel weinig tegen mensen...zowel 'ik hou van je' als 'ik zie je graag' :-[

Sismo

Alleen al eraan denken dat ik dat tegen iemand zou zeggen,dan word ik  vreselijk emotioneel..... :-X
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Leuk Myra! Ik hoop dat het een gezellige vakantie wordt met nog een hele lange nasleep.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ienepien op augustus 07, 2009, 11:13:26 PM
Achh, Jovi..... :knuffel:

Dank je wel Ienepien  :knuffel: , maar het was niet zielig bedoeld hoor. Het is niet zo dat ik niemand heb waar ik van hou, maar ik heb het nog nooit in die woorden gezegd (of in ieder geval niet vaak). Ik geloof dat ik als kind ooit wel eens een brief aan mijn ouders heb geschreven van die strekking, maar het tegen iemand zeggen... Volgens mij gaan er jaren overheen voordat ik dat echt tegen iemand zou kunnen zeggen. Weer zo'n vage blokkade  ::)

@Myra: "ik vind je lief" wordt volgens mij wel veel gebruikt in spreektaal (alleen dus niet door mij!)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?