Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Oorzaak, gevolg en eventuele remedie?

Gestart door Jan, februari 06, 2008, 01:23:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sam

Ik hou niet van klef doen in het openbaar, maar verder ben ik het met deze uitspraken eens. Iemand komt te dicht bij als er iets seksueels dreigt. Maar met 'iets seksueels' bedoel ik natuurlijk alleen seks, maar alles wat over mijn grenzen heen gaat, die zitten heel wat eerder dan de 'echte' seks. 

Overigens: over 'te dicht bij komen' krijgen mensen naar mijn ervaring nogal eens de indruk dat ik me afsluit voor anderen, om me niet kwetsbaar op te stellen, en dat dat verband houd met mijn afkeer van lichamelijk dichtbij komen. Dat is naar mijn mening onzin. Ik kan best emotioneel mezelf blootgeven en dicht bij anderen komen. Jullie ook?

Ereinion

Ik geloof dat ik me juist heel vaak emotioneel bloot geef.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Dat doe ik lang niet bij iedereen. Alleen mensen die ik vertrouw, en waarvan ik weet, dat ze écht in me geïnteresseerd zijn.

Jan

Het 'gewoon blootgeven' doet iedereen ook selectief denk ik. Laat staan Emotioneel blootgeven, dat komt nog dichterbij.

Sam

Hmm, ik heb niet het idee dat ik vaak een uitspraak die in me opkom niet uitspreek uit angst voor wat mensen zullen denken. Dus emotioneel blootgeven in die zin... maar geheimen is anders. Geheimen deel ik alleen met vrienden die ik vertrouw. Ook daar denk ik dat ik me vrij snel emotioneel blootgeef, als ik denk dat ze het willen horen.
Dat is heel wat makkelijker dan iemand onder m'n kleren laten.  ::)

Jan

Uit ervaring leg ik het toch altijd even op de weegschaal.
En als dat goed voelt kan ik vrij ver open zijn.
Iemand onder je kleren laten is toch heel iets anders, in algemene/directe zin laat ik dat nooit toe door 'iemand'.
Daarin ben ik zeker selectief  ;)
Ik kan best wel eens fantaseren, maar als het in de buurt komt voelt het niet als goed. Of misschien niet als 'correct' oid.
Toenaderingen in die zin heb ik altijd afgewezen, of ik had het niet eens door (hoorde ik het van een ander die e.e.a had zitten observeren).
Ook al zou ik single zijn, dan denk ik dat de directe benadering bij mij niet echt werkt. Dan zou ik waarschijnlijk iets missen in de vorm van een persoonlijk gevoel oid.


Jovi_Hobbes

Ik heb zowel fysiek als emotioneel wel een mooi muurtje om me heen. Er zitten wel deurtjes in, maar alleen bepaalde mensen die ik zelf de sleutel heb gegeven mogen daar doorheen. Mezelf blootgeven doe ik dus niet snel, in geen van de betekenissen van het woord.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Wij mogen toch wel even door het bovenluikje? ;D

Jan

Alleen met een sleutel, staat er Ienepien  ;D
Maar Jovi's reactie komt me bekend voor. Jovi: Volgens mij heb je het ooit eens aan me uitgelegd als een soort stoplicht; rode, oranje en groene gebieden, was jij dat lang geleden?


Jovi_Hobbes

Nee, ik geloof niet dat ik het zelf ooit zo heb beschreven, maar het is wel ook op mij van toepassing. Zou het Ereinion geweest kunnen zijn?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jan

Kan Ereinion ook best geweest zijn. Ik was te lui om het terug te zoeken..  :-\

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Ok, jullie 2 waren destijds de eersten die reageerden op mijn post. Ik wist niet meer wie wat precies had geschreven.
Maar ik herinner me het stoplicht voorbeeld nog goed, het was een duidelijk voorbeeld.

Jan

We dwalen weer af....
En onze zeer strenge Ereinion doorklieft de afdwalingen straks mogelijk net een afsplitsing  8)

Dus weer terug naar het inmiddels bekende topic....

Pas had ik het over een soort anoniem gedeelte op het forum. Waarom?
Bij mijn vriendin merk ik dat alles wat op welke manier dan ook dichtbij komt haar objectieve gedachten afremmen.

Op het forum ben je veelal anoniem, maar toch als je alias (nickname) boven het bericht staat dan is er inmiddels toch een deel herkenning en opgebouwd contact met de anderen.
Ik weet ook bijna zeker dat dat een rol speelt in de vorm van het al dan niet spontaan kunnen uiten van gevoelens.

En eigenlijk heeft dit forum ook als doel: onderlinge gevoelens delen.





Ereinion

Nou, doe ik ook eens mijn werk.  ::)


Ik snap wat je bedoeld met volledig anoniem. Maar ik weet niet precies hoe we dat kunnen regelen. Je zou een gedeelte ook toegankelijk kunnen maken voor niet geregistreerde leden, maar dan kan iedereen het weer zien en ook de spam komt terug. Het enige wat ik kan bedenken is dat je toch een nieuw account aanmaakt, zonder dat iemand het weet. Krijg je ook weer taart toegeschoven  ;)

En het is natuurlijk ook wel fijn dat in de reacties rekening gehouden wordt met wat je al van diegene weet. Dan krijg je wel waardevollere reacties terug.


Trouwens, volgens mij zijn we nog steeds niet on-topic.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.