Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geraldine op '4 in het land'

Gestart door Sam, februari 21, 2008, 11:08:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sam

Twee dagen geleden was er op 4 in het land een interview van Geraldine.
Ondanks het verdwijnen van haar website is ze blijkbaar nog steeds bezig met interviews.

http://www.rtl.nl/(/actueel/4inhetland/home/)/components/actueel/4inhetland/2008/200802193.xml

Opmerkelijk vind ik haar opmerking dat aseksuelen zich nog kind zouden voelen, niet op willen groeien. HUH? Iemand hier een visie op?

Ereinion

Mooi stukje inderdaad, ze zag er goed uit!

Ah, het kindszijn weer. Dat hoor ik wel vaker. Zal vast voor sommigen wel gelden, maar niet voor iedereen. Je weet ook niet goed in welke context ze het heeft gezegd, want ik denk dat er wel heel veel weggeknipt is en dan is het toch jammer dat dit soort kreten overblijven. Ik bij in ieder geval blij dat de walging niet zo heel erg naar voren kwam, want dat ik voor veel journalisten volgens mij wel heel interessant om te laten zien.

Hier een link naar een topic over het kindszijn:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=230.0
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Nou, ik herken dat kind zijn dus niet. Misschien dat het wel voor anderen geldt, maar niet voor mij.. :o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Ach, en als je met je neefje/nichtje speelt met de lego ofzo? (ik weet niet hoe oud ze zijn?)
En sommige mannen zijn gék van modeltreintjes.
Of sparen tractortjes. Is ook nog een beetje het kind in hen.

petra1963

Ja, als ik met mijn nichtjes samen met lego speel, vind ik dat heerlijk ! Goed dat je dat nog even noemt, Ienepien ! Maar welke conclusies iemand daar nou uit kan trekken ? Toch niet dat ik asexueel ben omdat ik kind wil(de) blijven ? Wat een psychologie van de koude grond...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Nee, van het verre polderland. :rollol:

Maar ik denk, dat iedereen dat op z'n tijd wel heeft. Ik speel ook met m'n kleinkind met het poppenhuis, de duploblokken, puzzels enzo.

Ereinion

Pas maar op hoor!  ;) Straks word je nog een normale aseksueel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Sam

 :D

'kind zijn' is inderdaad iets waar het grootste deel van de mensen zich wel eens in herkend. Wie vindt het nou niet leuk op zijn tijd te spelen, te fantaseren, en je niet te veel zorgen te maken over de hypotheek en het zakenfeestje? Dat is zo'n beschrijving waar vrijwel iedereen wat in vindt. Dat heeft naar mijn mening niks met aseksualiteit te maken.
Zolang je het belangrijkste van volwassen worden maar niet afwijst: zelfstandig zijn en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen geluk. Niet met een pruillip gaan zitten klagen als het tegen zit, maar proberen problemen op je pad op te lossen. Dat is volwassen zijn. En dat is - lijkt mij - iets wat vele hier op het forum heeeeeeeel goed kunnen. Dus wij kinderachtig? dacht het niet.


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

HElemaal mee eens Sam. Er is een groot verschil tussen af en toe kinderlijk zijn (nog steeds in contact staan met je innerlijke kind) en kinds zijn (totaal onverantwoordelijk en eigenlijk niet voor jezelf kunnen zorgen). Ik zie het in contact kunnen blijven met je innerlijke kind als iets erg goeds. Mensen die altijd alleen maar serieus en verantwoordelijk kunnen zijn raken volgens mij overspannen. Het leven is best serieus, maar je moet het niet altijd serieus nemen, dan draai je door.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 22, 2008, 07:16:00 PM
HElemaal mee eens Sam. Er is een groot verschil tussen af en toe kinderlijk zijn (nog steeds in contact staan met je innerlijke kind) en kinds zijn (totaal onverantwoordelijk en eigenlijk niet voor jezelf kunnen zorgen). Ik zie het in contact kunnen blijven met je innerlijke kind als iets erg goeds. Mensen die altijd alleen maar serieus en verantwoordelijk kunnen zijn raken volgens mij overspannen. Het leven is best serieus, maar je moet het niet altijd serieus nemen, dan draai je door.


kijk dit zijn mooie woorden, ik sluit me er helemaal bij aan!
ik blijf dus gewoon doorgaan met disneyland bezoeken, haha ik heb dat soms even nodig gewoon helemaal in een fantasie wereld te zijn, en heerlijk je te laten gaan
sommige mensen kijken ons(vaak ga ik met een vriendin)dan aan bij de parades als wij enthousiast mee staan te klappen en te zingen,van die lui spooooren niet,maar hallo
zeg ,kom op mensen een beetje lol in  het leven is zo hard nodig op zijn tijd.

Ienepien

Heerlijk zo'n enthousiaste dertiger. :D