Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wel of niet of ..

Gestart door kersje, maart 07, 2008, 05:44:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kersje

Mijn partner en ik hebben dik een jaar een relatie. In het begin had ik al het gevoel dat ik vaker zin had dan hij. Hij nam wel altijd het initiatief tot vrijen, maar het was minder dan ik van andere relaties gewend was. In het begin hadden we dagelijks seksueel contact, daarna werd het al snel wekelijks. Hij heeft een eigen zaak en in zijn vrije tijd was hij aan het verbouwen. 's Avonds dus helemaal kapot en dwars door zijn fysieke grenzen heen gegaan. Ik dacht .. in de vakantie.. dan komt het wel goed. Echter dat was niet het geval, hij was nog aan het bijtanken en we vreeen dus wel maar niet veel meer dan thuis. Ook vertelde hij me dat de kijk die hij op vrijen heeft -en dat is echt contact met elkaar hebben- anders is dan dat ik heb. Namelijk dat hij niet zo snel zin heeft in 'gewoon platte seks' en ik dus wel (trouwens zonder dat hij dat op een vervelende manier bedoelde). Ok.. dacht ik, dat kan. Echter de maanden gingen voorbij en we vreeen wel met elkaar, maar hij kreeg door het harde werken ook nog enorme rugklachten en zijn zin in sex werd steeds minder. Initiatief lag steeds vaker bij mij en minder bij hem. Twee weken geleden is geconstateerd dat hij overspannen is, te veel gewerkt en hij is op. Ontzettend klote voor hem en ik ben er ook helemaal voor hem. Vrijen gaat op dit moment niet, hij heeft totaal geen zin en vertelde me ook  dat ook al is  hij weer beter, hij nooit de zin zal hebben die ik heb (ok nu lijk ik net een nymfomane, trust me, dat ben ik niet en ik probeer dingen echt bespreekbaar te maken). Dat vind ik ook niet erg, maar we hebben het nog helemaal niet lang en ik zie onze sex begrafwaarts gaan. Natuurlijk omdat hij overspannen is, maar wat als dat niet de reden is.. Ik ben gewoon bang.

Nou ja lang verhaal. Ik weet van hem dat hij ook in andere relaties rustig een maand niet kon vrijen. Maar goed, zegt dat wat..? Ik weet het niet. Vroeger zoenden we ook enorm veel, nu zoenen we ook nog, maar nauweljks meer met tong. Hij loopt ook bij een haptonoom, omdat een aanraking -van wie dan ook- op dit moment al teveel is, alles is spanning. Pff, ik hoop niet dat jullie vinden dat ik klaag. Ik wil hem alleen maar begrijpen. Ik wil sex nu niet als probleem aanstippen bij hem, omdat zijn problemen  groter zijn en hij daar helemaal niet mee bezig is, dus daarom maar even hier..

Ereinion

Welkom Kersje,

Zin in een stukje  :cake: ? dat is hier gebruikelijk als welkom, namelijk.

Ik vind je vriend erg eerlijk dat hij dit aangeeft. En ik denk dat je je eerst eens op zijn overspannenheid moet richten, grote kans dat het voor een gedeelte daarvandaan komt.

Maar het klinkt alsof er altijd wel een verschil in zin zal blijven. Als jij elke dag net genoeg vind (en ik bedoel het ook niet vervelend, als jij dat vind is dat gewoon zo) en hij makkelijk een maand zonder kan... Je zult dan toch moeten schipperen. En je geeft al aan dat je dat er wel voorover hebt  :klap:

Ik vind het dus moeilijk om een goed antwoord te geven, er zijn zoveel dingen die hierin meespelen. Maar kijk hier gerust verder en stel al je vragen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Jovi_Hobbes

Welkom kersje  :cake:
Ik sluit me aan bij wat Ereinion zegt. Overspannenheid kan een hele grote rol spelen in alle problemen, maar het zou inderdaad goed mogelijk kunnen zijn dat je vriend gewoon minder behoefte heeft aan seks dan jij. Uit wat je hebt beschreven kan ik niet opmaken dat je vriend echt aseksueel is, maar ik kan dat natuurlijk niet voor hem bepalen.
Eén van de dingen die we hier op het forum vaak roepen is, dat communicatie het allerbelangrijkste is. Natuurlijjk is het nu niet het juiste moment om diepe gesprekken over de behoefte aan seks te gaan voeren, zoals je zelf al zegt heeft je vriend op het moment wel andere dingen aan zijn hoofd en moet hij eerst de ruimte krijgen om te herstellen. Maar wanneer hij aan de betere hand is, wordt het denk ik belangrijk dat jullie met elkaar bespreken wat jullie wel en niet willen. Wat is zijn ideaal en wat is jouw ideaal en in hoeverre kunnen jullie elkaar daarin tegemoet komen? Het is niet altijd makkelijk om dit soort dingen te bespreken maar het kan wel een hoop onnodige misverstanden uit de weg ruimen.

Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat met je vriend!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

kersje

Wow wat een lieve reacties. Thanks, had ik echt even nodig. Ik had nooit gedacht dat ik sex als een issue zou zien, in eerdere relaties was het juist andersom en nu maak ik me opeens heel erg druk. Ik laat hem inderdaad maar even en -believe me- daar doe ik echt mijn best voor.

kersje

..en dat praten over sex wil ik inderdaad ook , dat moet ook, maar dat komt idd later. geduld is een schone zaak, wist mijn 'zin in sex met hem' dat maar  ;)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

 :knuffel: Goed hoor, dat je je eigen behoeftes even opzij wilt zetten voor je vriend.  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Je kan natuurlijk in de tussentijd wat met jezelf gaan spelen, om de druk er af en toe af te halen. Is helemaal niet erg.
:knuffel:

Jovi_Hobbes

Citaat van: kersje op maart 07, 2008, 10:09:07 PM
..en dat praten over sex wil ik inderdaad ook , dat moet ook, maar dat komt idd later. geduld is een schone zaak, wist mijn 'zin in sex met hem' dat maar  ;)

Het is in ieder geval al heel goed dat je rekening met hem houdt, als jullie allebei respect hebben voor elkaars gevoelens en wensen dan maakt dat het al een stuk makkelijker om er samen over te kunnen praten. Tot die tijd heel veel sterkte!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?