Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks, seks, seks, ik wil gewoon seks.

Gestart door emily, maart 21, 2008, 02:36:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


Rhapsody

#122
Pfff, ik heb het hele topic doorgelezen en wat zijn er veel problemen waar iedereen tegen aan loopt, aseksueel of seksueel. 

Jammer genoeg ben ik heel pessimistisch ingesteld als het aankomt op relaties tussen seksuelen en aseksuelen, ik zou zo'n relatie niet eens aan gaan, ook al lees ik dat er wel oplossingen en compromis te vinden zijn. Maar dan kies ik toch voor de eenzaamheid.  :-\

Zelf ben ik altijd alleen geweest, dus ik weet toch niet wat ik mis. Ik wordt niet verliefd en niemand vind (tot zo ver ik weet) mij leuk. Maar ik kan me wel verplaatsen in de dingen die hier zijn gezegd, objectief gezien. Toch voel ik mij dan weer zo abnormaal als ik mij voelde voor ik dit forum had ontdekt. Iedereen heeft een vriend of vriendin, loopt tegen problemen aan.. ik ben altijd alleen geweest. Dan ga ik nadenken over mijn leven, en is het net alsof ik eigenlijk niet leef omdat ik niets ervaar dat de rest van de wereld wel ervaart, een surrealistische ervaring.

Sismo

CiteerToch voel ik mij dan weer zo abnormaal als ik mij voelde voor ik dit forum had ontdekt. Iedereen heeft een vriend of vriendin, loopt tegen problemen aan.. ik ben altijd alleen geweest. Dan ga ik nadenken over mijn leven, en is het net alsof ik eigenlijk niet leef omdat ik niets ervaar dat de rest van de wereld wel ervaart, een surrealistische ervaring.
Dit herken ik soms ook wel, ben je toch weer niet alleen  ;D , niet iedereen heeft een vriend of vriendin. Ik ook niet en ik weet niet of ik er ooit toe in staat ben. Ergens voel ik die behoefte wel en dat maakt dat ik me met tijden niet erg happy voel. Zo'n 2 jaar geleden heb ik wel geprobeerd om een relatie aan te gaan, maar ik raakte volledig de kluts en mezelf kwijt. Werd ik ook niet happy van... Op dit moment heb ik gesprekken met een psycholoog omdat de behoefte toch steeds omhoog komt. Hopelijk kan zij me verder helpen.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Rhapsody

Gelukkig maar! Ik wordt soms zo moe van mezelf. *zucht*

Mocht een psycholoog de juiste hulp zijn, zou je het mij dan willen vertellen? Hoeft niet natuurlijk. Ik zit er namelijk zelf ook al een tijdje aan te denken om hulp bij een psycholoog te zoeken.  :)

Ik heb me trouwens net aangemeld bij jou Hyve, toevallig.  ;D

Sismo

 :D De Sismo-hyve? Hihi, die is niet erg actief hoor.... :-[
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Rhapsody

Maakt niet uit. ;)
Ik vind het vet dat het een Hyve is over aseksualiteit.


Sismo

Citaat van: Rhapsody op december 10, 2008, 06:56:41 AM
Maakt niet uit. ;)
Ik vind het vet dat het een Hyve is over aseksualiteit.

Er is er nog eentje: http://aseksualiteit.hyves.net/

Meer leden, maar ook niet erg actief... ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Rhapsody

Citaat van: Brummetje op december 10, 2008, 09:48:21 AM
Citaat van: Rhapsody op december 09, 2008, 08:49:39 PM
Ik wordt niet verliefd (...).

Nooit geweest?

Ik ben 1x verliefd geweest, maar waarom ik op haar verliefd was weet ik niet en of het echt verliefd zijn was weet ik ook niet zeker. Want ze was niet een leuk persoon en zag me helemaal niet staan. Ik was ook niet seksueel aangetrokken tot haar natuurlijk, dus wat er dan overblijft weet ik niet. Ze had wel een soort aura om zich heen van warmte, terwijl ze geen warm persoon was. Ze stond bekent als een bitch.  :-\  Die warmte was het enige dat ik zo mooi aan d'r vond, een illusie dus eigenlijk. Ik was 20 toen ik verliefd was voor het eerst, nu ben ik allang niet meer verliefd en ben ik inmiddels 23, nog steeds niet verliefd. Maar ik vind het helemaal niet erg eerlijk gezegd. Maar door de druk die ik voel van anderen die wel iemand hebben en vragen of ik een vriend of vriendin heb vind ik het soms wel erg. Maar dan is het meer het idee dat ik iemand heb dat mij aantrekt, niet dat ik wil dat het ook werkelijk gebeurt. Ik wil gewoon alleen zijn. Sowieso zou ik geen relatie met iemand aangaan waar ik niet echt verliefd op ben.

sutoroberi_sheku

nee dat moet je zeker niet doen, dan kwets je alleen die ander mee  :knuffel:
ik vind het sneu voor je dat je die druk zo erg voelt. helemaal niet nodig!
Het is voor jezelf heel duidelijk dat je alleen wilt blijven; daar kun je ook trots op zijn (vind ik). je hebt gewoon niemand nodig.
als mensen mij zoiets vragen zeg ik heel laconiek: neuh, dat boeit me niet. in mijn geval wanneer ik dat zo afwezig zeg, komt er meestal geen reactie meer haha.
bij lastige mannen zeg ik dat ik een vriend heb  :D

volgens mij is het bij aseksuelen bekend dat ze op onbereikbare mensen vallen.
ik ben toen ik ongeveer 14 (zoiets) was een hele hele tijd ook helemaal gek geweest op een jongen. hij was meer een God voor me.
maar hij was arrogant, populair en gemeen. heeft me destijds voor vanalles en nog wat uitgemaakt, maar dat maakte me niets.
uiteraard voelde ik me ook niet seksueel aangetrokken tot hem, hij was tenslotte mijn god. dat hij ooit iets tegen me heeft gezegd, vond
ik destijds een wonder.
achteraf lach je daar natuurlijk allemaal om.

Rhapsody

Ik heb wel eens tegen een vriendin gezegd 'Ik wil een spirituele band met iemand, geen seksuele.', ik heb wel behoefte aan een sterke band met iemand, een zussen band die ik nooit gehad heb om het zo te verwoorden.  :) Heerlijk lijkt me dat. Iemand die er voor je is, en nog belangrijker, iemand waarvoor ik er kan zijn. Maar alleen redt ik mij ook wel, en ik zal proberen me niets aan te trekken van die druk. ;) Thanks.  :knuffel:

Toen iemand uit mijn klas een keer vroeg of ik een vriendje heb zei ik 'Op dit moment uh... 7 in totaal!'. ;D Works like a charm.
Maar toen was ik in een goede bui... haha.

Ja ik vond haar ook een godin joh, ze had wel een autoritaire uitstraling, dat mocht ik wel, net zoals die jongen die jij leuk vond populair was. Iemand die niet over zich heen laat lopen. Zij was ook altijd de baas over d'r vriendjes, ik was wel bevriend met haar beste vriendin, die heel leuk en spontaan was trouwens, erg apart vind ik dat nog steeds. Omdat ik maar 1 keer verliefd ben geweest in mijn hele leven is het voor mij een feit dat ik niet snel verliefd wordt. Eigenlijk wil ik het ook niet worden maar zoiets heb je niet in de hand. Het is toch pijnlijk dat iemand je zo lang niet ziet staan waar je verliefd op bent. Maar inderdaad, gelukkig kunnen we er nu wel goed mee omgaan!

sutoroberi_sheku

CiteerEigenlijk wil ik het ook niet worden...

precies! ik heb helemaal geen zin om me met zoiets onbelangrijks bezig te houden.
ik denk dat je het wel kunt draaien. ze zeggen ook wel is: dat wanneer je ècht niet zwanger wilt worden, het
op de een of andere manier ook niet gebeurd.
Ik denk als je zo negatief denkt over relaties, en je gevoelens eigenlijk zo ver achter slot en grendel zet; dat het vrijwel onmogelijk is
om verliefd te raken; dit is mijn visie hierop, en mijn verklaringwaarom ik nooit verliefd wordt.

ik heb een oudere zus van 27, geen problemen mee en nooit geen ruzie, maar die onverwoestbare zusterband voel ik toch niet. wil niet zeggen dat
er helemaal geen band is hoor!
Maar een zus is inderdaad wel beter dan een broer. die had je allang jarenlang getreiterd met het feit dat je aseksueel bent (en je misschien ook wel lastig gevallen, want dat hoor
schrikbarend vaak!  >:( ). tenzij je broer misschien homo is  :D

Ereinion

Nu moet ik het voor mijn broers opnemen, hoor!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Rhapsody

Ik heb ook helemaal geen biologische klok. :P Meer een ambitie klok die tikt.

Oh ik heb wel een broer (30 jaar), maar hij is zwaar autistisch dus hij houd zich niet bezig met mijn seksualiteit, niet eens met zijn eigen volgens mij. Maar ook al zou hij het weten dan zou hij het geen probleem vinden, ik heb echt een schat van een broer, hij heeft me nooit geplaagd. ;D
Maar inderdaad, andere mensen kunnen wel een vervelende houding hebben tegenover aseksualiteit, dat is zwaar klote. Maar dat is ook alleen maar onwetendheid en misschien een stukje gebrek aan een bepaalde eigenschap zoals het niet medelevend kunnen opstellen tegenover iets waar ze geen ervaring mee hebben. Op zich wel begrijpelijk, maar ergens ook weer niet.  :-\