Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks, seks, seks, ik wil gewoon seks.

Gestart door emily, maart 21, 2008, 02:36:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody

Ik heb een keer op BNN een programma gezien over 'Pony play'. Dat iemand dan verkleed ging als SM paard en dan rondjes ging kruipen in een manege terwijl een vrouw met een zweep hem ging commanderen en vernederen. Dat vond ik ook bizar. Maar het is fijn dat mensen met zulke behoeftes de vrijheid hebben om ze te bevredigen.

Gabrielle

Ik vind dat Jan wel gelijk heeft.
Als je als aseksueel helemaal niet geconfronteerd wil worden met de seksualiteit van de anderen, heb je wel een probleem lijkt me, want je kan er moeilijk naast kijken. En dan kan je seksuelen moeilijk gaan verwijten dat ze geen oog hebben voor aseksualiteit.

Als je er hier op dit forum niet aan herinnerd wil worden, mag dat best, en dat kan prima. Daar zijn die categorieën nu net handig voor.
Ik vind het net fijn dat er categorieën zijn waar seksuelen aan het woord komen. Ik zie het als een verbinding met de overgrote seksuele wereld.


Jan

Citaat van: Gabrielle op december 12, 2008, 11:39:32 PM
Ik vind dat Jan wel gelijk heeft.
Als je als aseksueel helemaal niet geconfronteerd wil worden met de seksualiteit van de anderen, heb je wel een probleem lijkt me, want je kan er moeilijk naast kijken. En dan kan je seksuelen moeilijk gaan verwijten dat ze geen oog hebben voor aseksualiteit.

Als je er hier op dit forum niet aan herinnerd wil worden, mag dat best, en dat kan prima. Daar zijn die categorieën nu net handig voor.
Ik vind het net fijn dat er categorieën zijn waar seksuelen aan het woord komen. Ik zie het als een verbinding met de overgrote seksuele wereld.



Dank voor je reactie.
Er kwamen veel reacties na mijn posting, maar tot nu toe niets als antwoord of reactie daarop.
Misschien te confronterend?

Rhapsody


Ienepien

@Jan: Ik zag het meer als een opsomming van feiten/waarheden. En als je er geen reacties op krijgt, is iedereen het er toch mee eens?
Of zie ik dat nou verkeerd?

Rhapsody

#170
Na Gabrielle haar reactie snap ik Jan zijn reactie beter. Persoonlijk vind ik het helemaal niet te confronterend, want Jan, je hebt helemaal gelijk.

Ik zou niet willen en niet verwachten, dat seksuelen rekening gaan houden met aseksuelen, dat zou belachelijk zijn want inderdaad 99% van de bevolking is seksueel. Volgens mij zei ook niemand zoiets en maakte niemand verwijten naar seksuelen.

Het zijn juist veel seksuelen die er moe van worden om de hele dag geconfronteerd te worden met erotiek en seks, op billboards, tijdschriften, televisie, internet enz. En ik persoonlijk wordt er ook moe van. Dan is het voor mij als aseksueel fijn om aan het eind van de dag even mijn hart te luchten op dit forum.

Ienepien


Rhapsody

Ik heb toch even wat geschrapt in m'n post, haha. :P

:knuffel:


Ienepien

O jee, nou weet ik niet meer wát......... :o

Rhapsody

Ik ook niet haha!

Maar ik dacht, hoe korter de reactie hoe beter, anders ga ik weer zo veel door kletsen. :P

Jovi_Hobbes

Jan, hierbij mijn reactie op je post:

Citaat van: Jan op december 12, 2008, 10:39:48 PM
Ik heb een poosje meegelezen in dit topic.
Eigenlijk zie ik dan uitersten:
Absoluut geen seks en intimiteit, of daar tegenover alles..

Waarom moet het allemaal zwart of wit zijn?

Zegt iemand dat dat moet?

Citaat van: Jan op december 12, 2008, 10:39:48 PM
De oordelen over mannen voeren ook een boventoon. Dat hoeft zeker niet zo te zijn.
Natuurlijk gezien is er een erotisch gevoel tussen mannen en vrouwen, dat kwam de voortplantingsdrift ten goede.

Dit is iets wat je wel vaker naar voren hebt gebracht. Heb je misschien wat concrete voorbeelden die jou het gevoel geven dat er over mannen wordt geoordeeld? Dat zou het makkelijker te maken om op je opmerking te kunnen reageren, nu is het erg ruim geformuleerd zodat het moeilijk is om te zeggen of we het met je eens zijn of niet.

Citaat van: Jan op december 12, 2008, 10:39:48 PM
Als je geen invulling aan die driften kan geven, of wilt geven dan is dat je goed recht. Maar ik zie dan de maatschappij en mannen veroordeeld neergezet terwijl Aseksualiteit slechts 1% van de wereldbevolking omvat.
Dus relatief bekeken erg weinig.

Ook hier zouden voorbeelden nuttig kunnen zijn. Ik heb namelijk de indruk dat je misschien persoonlijk ervaringen van mensen ziet als aanvallen op de wereld in zijn algemeen.

Citaat van: Jan op december 12, 2008, 10:39:48 PM
Wie is dan de uitzondering? De man die iets wil of de vrouw die niets wilt?

Dat ligt er dus maar aan vanuit wiens perspectief je het bekijkt. Iedereen heeft zijn eigen perceptie van de wereld en dus zijn eigen waarheid.
NAtuurlijk is het in dit concrete geval als je naar aantallen kijkt inderdaad zo dat aseksuelen in de minderheid zijn, maar betekent dat dat zij geen mening over de meerderheid mogen hebben? Heeft de meerderheid gelijk en moet de minderheid zich daar te allen tijden aan aanpassen?

Citaat van: Jan op december 12, 2008, 10:39:48 PM
Ik heb ervaring en er zijn tussenwegen mogelijk.

Gelukkig wel, en voor sommigen is een tussenweg ook daadwerkelijk de oplossing. Ik denk niet dat er hier iemand beweert dat een tussenweg niet mogelijk is.  Er zijn alleen wel mensen die bewust zeggen niet voor een tussenweg te kiezen, moet ook mogen lijkt mij.

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Gabrielle

Citaat van: Rhapsody op december 13, 2008, 11:29:47 AM
Ik zou niet willen en niet verwachten, dat seksuelen rekening gaan houden met aseksuelen, dat zou belachelijk zijn want inderdaad 99% van de bevolking is seksueel.
Ik zou dat juist wel willen...want rekening houden met iemand betekent dat je diens eigenheid respecteert. Maar je kan maar rekening houden met wat je kent, en daar denk ik dat het onze verantwoordelijkheid is om ons kenbaar te maken.




Jan

@Jovi,

Ik kom dan soms dingen tegen die voor mij als zwart of wit overkomen.

Op dit moment heb ik geen concrete voorbeelden paraat van dergelijke dingen. Maar ze zijn/waren er wel, ik heb het immers vaker opgemerkt.
(opzoeken voert wat ver  ;) )

Ik zie persoonlijke ervaringen van mensen zeker niet als een aanval op de wereld. Ik betrek het ook niet op mijzelf, maar soms zie ik iets een bepaalde kant opgaan wat mij dan opvalt en dat het hele verhaal in een topic minder objectief wordt door eenzijdiger wordende voorbeelden.

Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar gelijk en mag dat, zeker hier, ventileren. Dat is heel erg nuttig en wellicht voor anderen leerzaam.

Tussenwegen zijn erg breed in te vullen, maar dan in samenspraak met de partner.
Iemand die kiest voor geen enkele tussenweg kan ook, dat is ieders vrije keuze.

Ik weet verder ook wel dat de meeste 'foute' dingen door mannen gebeuren. Daar zal ook wel weer een percentage aan hangen.
Sekuelen mogen best rekening houden met aseksuelen, alleen is het niet zo'n bekend onderwerp in de maatschappij.
Als je als seksueel persoon iets hebt met een aseksueel persoon dan geldt die 1% uiteraard niet meer. Dan is het 100% waar je mee bezig bent.
Alles is relatief..

Rhapsody

Citeer
Ik zou dat juist wel willen...want rekening houden met iemand betekent dat je diens eigenheid respecteert. Maar je kan maar rekening houden met wat je kent, en daar denk ik dat het onze verantwoordelijkheid is om ons kenbaar te maken.

Eigenlijk zou ik het ook willen natuurlijk. Ik heb het in een opwelling geschreven gisteren. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik weet dat het niet realistisch is om te denken dat de meerderheid rekening houd met de minderheid, en ik verwacht dat ook niet. Natuurlijk hoop ik dat de dag wel kom, ik ben ten slotte zelf ook aseksueel. Volgende maand gaat een filosofe mij interviewen over mijn aseksualiteit, zo probeer ik mijn steentje bij te dragen en ons, zoals je al zei, kenbaar te maken.

Ienepien