Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks, seks, seks, ik wil gewoon seks.

Gestart door emily, maart 21, 2008, 02:36:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.



Rhapsody

 ;D

Ik kijk er al naar uit! Ik heb er zin in.

Jan

De meerderheid komt voor 100% samen met de minderheid als er sprake is van een contact etc. tussen die twee.
Dan komt de fase van afstemmen...

Ienepien


Jan


Jovi_Hobbes

Citaat van: Jan op december 13, 2008, 10:17:56 PM
@Jovi,

Ik kom dan soms dingen tegen die voor mij als zwart of wit overkomen.

Op dit moment heb ik geen concrete voorbeelden paraat van dergelijke dingen. Maar ze zijn/waren er wel, ik heb het immers vaker opgemerkt.
(opzoeken voert wat verĀ  ;) )

Ik vroeg dat om een duidelijker beeld te krijgen van wat je bedoelt. Omdat jij het al vaker hebt opgemerkt zullen er misschien inderdaad soms reacties zijn die op sommigen als zwart/wit, veroordelend of te veralgemeniserend overkomen. Ik vraag me alleen af of het in die gevallen om verschillende interpretaties gaat (of misschien zelf communicatiestoornissen) of dat er concrete dingen zijn waar mensen zich daadwerkelijk gekwetst door (kunnen) voelen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Rhapsody

CiteerIk vraag me alleen af of het in die gevallen om verschillende interpretaties gaat (of misschien zelf communicatiestoornissen) of dat er concrete dingen zijn waar mensen zich daadwerkelijk gekwetst door (kunnen) voelen.

Dat vraag ik mij ook af.  :)

Jan

Ik zelf ervaar de nu onbenoemde dingen niet als kwetsend en ik denk anderen ook niet snel.
De algemene toon op dit forum is daar te sociaal en ook meelevend voor.

Met zwart wit bedoel ik niet meer dan dat er in een topic soms gegeneraliseerd wordt waardoor het onderwerp naar mijn idee een draai krijgt waardoor er enig verlies van objectiviteit kan ontstaan.

Ik heb misschien een beetje een antenne voor dergelijke dingen, dat kan goed hoor.

Ik ken ook wel een voorbeeld van (nu even) een vrouw die voor mij nogal opvallend vaak zuchtend "mannen...." roept als een man iets niet helemaal correct heeft gedaan (soms gewoon een beetje koffie morsen op een kantine tafel).
Die spreek ik daar soms op aan, het gaat over een voorbeeld uit hun ervaring en niet over alle mannen van de wereld.
Ik ben dan toch niet diegene die altijd maar knoeit, maar een anderĀ  ::) .
Die standaard uitdrukking van haar heeft uiteraard ook wel weer een achtergrond.
Dan wordt er even nagedacht omdat zo'n opmerking niet verwacht wordt en uiteindelijk was ze het er wel mee eens.
Als er dan nog iemand is die eenzelfde mening heeft over "mannen" dan wordt dat ineens onderwerp van gesprek.

Misschien een heel simpel voorbeeld, maar ik probeer aan te geven dat het foute beestje bij de juiste naam genoemd mag worden i.p.v. een paar miljard mensen daar bij te betrekken.

Nogmaals, ik voel mij niet gekwetst, maar het is een soort van principe.


Ienepien


Jan


Ienepien


Rhapsody

Hoe vaak mannen in mijn bijzijn wel niet hebben gezucht 'Vrouwen..!'...

Dat wil je niet weten!!! Hoeveel kwade uitspraken ik over vrouwen geslikt heb.

Maar daar hoor je mij niet over.

In jouw berichten bespeur ik ook niet altijd evenveel objectiviteit als ik zo vrij mag zijn, vooral in dit bericht. Het lijkt meer op een bericht van een gekwetste man ook al zeg je van niet, dan een bericht van iemand die objectief is. Maar wel een man met goede bedoelingen, en deze reactie is ook goed bedoeld. :)

Ienepien

Je moet wel de humor ervan inzien. Het is niet zo bedoelt als jij het opvat, Jan.
Maar om niet iemand er persoonlijk op aan te spreken verzucht ze maar een algemeenheid.
Ze bedoelt eigenlijk te zeggen, dat ze wel veel werk heeft aan jullie, maar eigenlijk niets liever doet. Of ze vist naar een complimentje, zoals: maar fijn dat we jou hebben om het weer in orde te maken. Je bent een bovenste-beste! :D

Ienepien

Ik verzucht ook vaak: wat maken jullie er weer een rotzooi van.............
en dat kan ook voor de katten bedoeld zijn................. ;)