Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks, seks, seks, ik wil gewoon seks.

Gestart door emily, maart 21, 2008, 02:36:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik snap nu in ieder geval beter wat je bedoelt Jan, en in principe ben ik het wel met je eens, maar in de praktijk is het ondoenlijk om nooit te genraliseren. Soms is dat gewoon de beste manier om je boodschap over te brengen. Ik denk ook dat de meeste mensen in die gevallen best weten dat ze generaliseren en dat ze niet letterlijk de complete groep bedoelen die ze noemen, maar om voortdurend overal specifiek aan te geven waar het precies om gaat komt de duidelijkheid lang niet altijd ten goede.

En wat Gabriëlle zegt is natuurlijk ook waar.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Algernon

Ik snap heel het probleem niet, ik ben zelf hartstikke aseksueel en mis ook geen sex, waarom moeten mensen zo dringend sex hebben, waar is dat voor nodig?. Ik mis toch ook niets. Ik ben hartstikke tevreden zonder sex. partners in het verleden wilde altijd meer sex als ik, ik voel gewoon geen drang tot, en opwinding voel ik ook niet, ik voel me best goed maar als het op sex aan komt blijft het leeg en doodstil in mij, en tja sex zonder gevoel is als sex met een biefstuk, dat doet ook niet veel. Dus ik kan me niet zo goed voorstellen waarom anderen zogenaamd verdrietig worden van het geen sex krijgen. In mijn beleving is sex iets voor jonge mensen die net sex ontdekken, toen het nog spannend was, maar als je eenmaal bekend bent met het gene en weet wat het is, is de spanning eraf en is het voor de rest maar saai en vermoeiend..

Ienepien

Dit zijn heel herkenbare denkbeelden voor een aseksueel. :-\

Jan

Citaat van: Algernon op maart 28, 2009, 06:22:25 AM
Ik snap heel het probleem niet, ik ben zelf hartstikke aseksueel en mis ook geen sex, waarom moeten mensen zo dringend sex hebben, waar is dat voor nodig?. Ik mis toch ook niets. Ik ben hartstikke tevreden zonder sex. partners in het verleden wilde altijd meer sex als ik, ik voel gewoon geen drang tot, en opwinding voel ik ook niet, ik voel me best goed maar als het op sex aan komt blijft het leeg en doodstil in mij, en tja sex zonder gevoel is als sex met een biefstuk, dat doet ook niet veel. Dus ik kan me niet zo goed voorstellen waarom anderen zogenaamd verdrietig worden van het geen sex krijgen. In mijn beleving is sex iets voor jonge mensen die net sex ontdekken, toen het nog spannend was, maar als je eenmaal bekend bent met het gene en weet wat het is, is de spanning eraf en is het voor de rest maar saai en vermoeiend..

Ik vind dit erg eenzijdig bekeken omdat het gemakkelijk is op internet de andere kant te lezen.
Waarom willen mensen sex? Wel omdat dat bij 99% van de bevolking een gevoel is wat je hebt meegekregen.
Als jij dat niet hebt, dan ben je asexueel, maar dan zou je op basis van statististieken al die andere mensen een stukje voordeel van jou twijfel kunnen geven.
En dat van jonge mensen is waar maar daarna ook onzin. Na een paar keer sex hoeft het zeker niet afgelopen te zijn, dat is meer het bekende verhaal wat je hier vaker tegenkomt: "In het begin doe ik mee, daarna walg ik er van". Of iets in die richting.

Maar ik begrijp dat dit je eigen persoonliijke verhaal is.

pinky

Sex is niet eens een gevoel, maar een instinct. Het is te vergelijken met als je bang wordt en alles in je (je instinct) zegt weg te moeten rennen maar het kan en mag niet. Dus dan moet je maar blijven staan en angstig afwachten wat er dan op je afkomt. Dat is niet leuk. Want je kan niets doen om die angst weg te nemen.

Zo is het voor een seksueel ook om geen seks te kunnen en mogen hebben. Het is een instinct om je voort te planten. En dat is ook een overlevingsinstinct. Want zonder nakomelingen sterft de mens uit. En dat willen we niet. En de enige manier waarop we zelf kinderen kunnen maken is door seks te hebben. En als dat dan niet kan, tsja... dan wordt de situatie steeds gespannender.

Dan kan degene wel seks buiten de deur hebben, maar door dat te doen dreigt er weer een ander gevaar, namelijk het kwijtraken van die persoon/ personen waar je ontzettend veel van houd.

Seks is eigenlijk heel logisch en simpel. Totdat het niet meer kan en mag.

Ienepien

Citaat van: Pinky op maart 29, 2009, 07:42:49 PM

Seks is eigenlijk heel logisch en simpel. Totdat het niet meer kan en mag.

Nou, ik snap er nog steeds niks van.  :banghead: :banghead:

pinky

Tsja, maar bij jou is er iets gebeurd in je DNA of in je leven waardoor het niet meer kon/ kan. En dat is wanneer het ingewikkeld wordt. Want ga dan nog maar eens snappen waarom? Als je het instinct niet hebt, dan wordt seks zo ontzettend lastig. En als je de bijbehorende ingeprogrammeerde gevoelens niet hebt, dan houd het ook op. En dat is dus juist wanneer het ingewikkeld wordt. Maar als je twee seksuelen bij elkaar zet, zou het simpel moeten zijn.

Wat het ook moeilijker maakt is dat seks nu steeds meer een prestatie wordt dan iets wat leuk en lekker is of bedoeld voor de voortplanting. Tegenwoordig leer je in je pubertijd al hoe je een jongen een goede beurt moet geven en hoe je een meisje op de juiste manier kunt plezieren. En als je dat niet weet dan loop je vet achter. En dat is jammer. Want het moet juist ongedwongen, fijn en ontspannen zijn. En niets leuker toch, dan je partner dingen te leren op dat gebied. Ik heb ook een aantal dingen van mijn vriend geleerd en hij van mij. En dat is wel zo leuk! Dat maakt de relatie ook intiemer. Maar ja... over een tijdje is alles op TV te zien en dan blijft er niets te raden meer over. En dan gaat de spontaniteit er vanaf. Daar ben ik ook wel bang voor hoor. Dat je straks altijd een seksprobleem hebt, omdat de één te weinig weet, het niet meteen zo goed kan etc. Dat het echt een soort test voor de relatie word. Maar goed, dat is weer een heel ander punt!

Jan

Het is inderdaad een instinctmatig iets.
Dus als er van beiden niemand getekend is door negatieve ervaringen dan zou seks vanzelfsprekend zijn.
Daarnaast ook erg fijn, dat is standaard bij de mens geprogrammeerd.
Zo simpel is het Ienepien.

Een aseksueel mens is naar mijn beleving ook geprogrammeerd om liefde te delen en heeft daar meestal ook gewoon behoefte aan.
Maar het feit is dat de aseksuele persoon 'die bepaalde' grens heeft en dan ineens een rem zet op bv. een romantisch samenzijn.
Dan wordt er een worst voorgehouden die ineens in de vuilnisbak wordt gesmeten...

Dus als iemand aseksueel is of denkt te zijn, dan is dat voor de partner vaak een onbegrijpelijke zaak.

Ik ken een leuk voorbeeld mbt instinct:
Een ouwe havenmeester hield kippen en verwisselde de eieren van een eend voor die van een kip.
Die eieren werden keurig uitgebroed, maar die eend wilde de kuikens op een gegeven moment uiteraard meenemen naar het water.
Dat lukte, maar die kipkuikens het water in krijgen dus niet.
Die eend was duidelijk in de war, die begreep er niks van..

Ienepien

Dan ben ik een eendje, die zich solidair voelt met de kippenkuikentjes. Ik kán wel zwemmen, maar zie geen goed voorbeeld. :-\


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Ik wil het wel voordoen hoor, maar dat wordt denk ik ook zo'n ongemakkelijke situatie...  ;)

Ienepien

Het probleem is, dat ik wel zwemmen kán, maar dat ik het niet wil, omdat m'n "broertjes en zusjes" het ook niet kunnen.
Moet ik nu naar m'n "moeder" luisteren, of meedoen met de andere kuikentjes? :-\

pinky

Lastige vraag. Wat het prettigste voelt voor jou denk ik.

Jan

Citaat van: Ienepien op maart 31, 2009, 12:01:06 PM
Het probleem is, dat ik wel zwemmen kán, maar dat ik het niet wil, omdat m'n "broertjes en zusjes" het ook niet kunnen.
Moet ik nu naar m'n "moeder" luisteren, of meedoen met de andere kuikentjes? :-\

Je bent in ieder geval al verder dan de kuikens, die gingen absoluut niet.
Jij denkt er nog over na om wel of niet te gaan zwemmen  :knuffel: