Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks, seks, seks, ik wil gewoon seks.

Gestart door emily, maart 21, 2008, 02:36:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

En dat lijkt me inderdaad het grootste probleem voor diegene, die honger heeft. :banghead:

Sam

Zeker, en dat terwijl de aseksueel toch helemaal haar/hem niet hongerig wil maken. Wat rot is dat voor beiden: dat de één met zo'n gemis zit en de ander weet dat de partner daarmee zit maar niet bij machtte is dat zomaar even op te lossen.  :-\

Ereinion

Citaat van: Sam op maart 28, 2008, 09:14:25 AM
hmmm.. geloof je dat echt?  :-\   Ik heb het van nog niet één seksueel hier gehoord. Maar goed, velen zullen ook juist op dit forum gekomen zijn omdat er een probleem is.

Ja, dat geloof ik echt! :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sam op maart 28, 2008, 02:43:42 PM
Zeker, en dat terwijl de aseksueel toch helemaal haar/hem niet hongerig wil maken. Wat rot is dat voor beiden: dat de één met zo'n gemis zit en de ander weet dat de partner daarmee zit maar niet bij machtte is dat zomaar even op te lossen.  :-\

En dat is inderdaad precies het probleem. Het gaat helemaal niet om rechten en plichten maar om uiteenlopende gevoelens waar je samen uit moet komen, terwijl het misschien niet eens mogelijk is om tot een echte oplossing te komen. Waar ik mee wil zeggen dat het weinig zin heeft om elkaar verwijten te gaan maken. Het is veel belangrijker om begrip voor elkaar op te brengen. Zonder dat houdt het denk ik snel op.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sam


Jan

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 28, 2008, 06:53:31 PM
Citaat van: Sam op maart 28, 2008, 02:43:42 PM
Zeker, en dat terwijl de aseksueel toch helemaal haar/hem niet hongerig wil maken. Wat rot is dat voor beiden: dat de één met zo'n gemis zit en de ander weet dat de partner daarmee zit maar niet bij machtte is dat zomaar even op te lossen.  :-\

En dat is inderdaad precies het probleem. Het gaat helemaal niet om rechten en plichten maar om uiteenlopende gevoelens waar je samen uit moet komen, terwijl het misschien niet eens mogelijk is om tot een echte oplossing te komen. Waar ik mee wil zeggen dat het weinig zin heeft om elkaar verwijten te gaan maken. Het is veel belangrijker om begrip voor elkaar op te brengen. Zonder dat houdt het denk ik snel op.

Dat bedoel ik dus.
Sam, jij probeert naar mijn leeservaringen van je reacties de aseksualiteit in te vullen en ook te verdedigen. Ik snap dat je het een plek wilt geven.
Maar de wereld bestaat uit feiten gemiddelden.
Communicatie is essentieel, maar toch kunnen daarnaast gevoelens van je partner onbewust een soort obsessie worden. En dat is het recht of de natuur van een seksueel persoon. Dit zal altijd een potentieel risico blijven en dat kan je de -tegenpartij- niet eens verwijten. 

Sam

Ik ben me er van bewust dat mijn verlangen me te definieren als aseksueel me soms niet heel objectief maakt, daar werk ik aan.

Overigens zal ik nooit zeggen dat iemand niet het recht heeft seksuele gevoelens te hebben. Ik mag mij er dan aan storen dat iemand seksuele gevoelens voor mij kan hebben, maar dat is MIJN probleem. Dat zal ik iemand dan ook nooit verwijten.
Het was de term 'recht op seks' waarbij ik in de verdediging schoot.   

Jan

Recht op seks, of recht op seksuele gevoelens, dan is inderdaad héél iets anders.

Brummetje

Citaat van: Ereinion op maart 27, 2008, 08:31:41 PM
Sam, er zijn ook wel seksuele jongens die ook voldoening kunnen halen uit een relatie zonder seks. :knuffel:

Ik ben met een schat van een jongen, die het prima vind dat we weinig seks hebben. Oke hij zou het wel meer willen, maar weet dat ie dat niet van me kan vragen. Ik geef m zoveel mogelijk (wanneer ik ook "zin" heb, anders wilt ie het niet, de schat). Dit omdat ik van hem hou, en omdat ik m niet kwijt wil.

Ik weet niet hoe hij het zou vinden als we een geheel seksloze relatie zouden hebben. Ik ben er zeker van dat hij dat op een gegeven moment heel erg gaat missen.

Ik ben - naast dit - een behoorlijk moeilijk persoon om mee samen te leven, dus ik denk dat ie eerder om iets anders bij me weg zou gaan dan door mijn aseksualiteit.

Jan

Hoi Brummetje, ik ben Jan stukje  :cake: ?

Wat fijn dat je vriend zo lief en begripvol is, maar doe je jezelf nu niet tekort door jezelf zo negatief neer te zetten?
Je vriend is toch niet bij je omdat je zo een moeilijk persoon om mee om te gaan zou zijn?
Probeer over alles met hem te praten, dat houdt je relatie duidelijk.
En overblijvende vragen kan je hier meestal wel prima kwijt.


Brummetje

Ik lust niet graag cake. :P Heb liever een Whopper. ;D

Ik ben het gewend van mezelf dat ik behoorlijk negatief ben. ;) Ik weet dat ik best over veel dingen positiever kan zijn, maar soms schieten er akelig negatieve gedachten door me heen.

Ienepien

Maar volgens mij ben je al veel minder negatief dan je in het begin hier was op dit forum.
Lees je eigen berichtjes maar eens terug. En hoe je nu over je vriend schrijft, dat is ook 180 graden omgedraaid.
Zie je wel, dat het nuttig is, als je gewoon "ergens" een uitlaatklep hebt om je frustraties te spuien? :knuffel:

(en trouwens, wat is een Whopper?)

Ereinion

In ieder geval is  :cake: voor Brummetje whopper-  :cake:
(een whopper is een hamburger van de burgerking)

Wat Ienepien zegt is inderdaad waar.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Ienepien heeft het wel vaker bij het rechte eind  :klap:\
Het van Brummetje zichzelf negatief neerzetten met een zo lieve vriend die alle begrip blijkt te hebben klopt denk ik niet helemaal.
Haar vriend zal echt niet bij haar zijn omdat ze zo moeilijk zou zijn. Ik denk dan aan een stuk valse bescheidenheid.
Veel met je vriend praten en als er stukje oningevuld blijven is er altijd nog dit forum  :knuffel:

Brummetje

Citaat van: Ienepien op april 07, 2008, 11:04:22 PM
Maar volgens mij ben je al veel minder negatief dan je in het begin hier was op dit forum.
Lees je eigen berichtjes maar eens terug. En hoe je nu over je vriend schrijft, dat is ook 180 graden omgedraaid.
Zie je wel, dat het nuttig is, als je gewoon "ergens" een uitlaatklep hebt om je frustraties te spuien? :knuffel:

(en trouwens, wat is een Whopper?)

Citaat van: Ereinion op april 07, 2008, 11:23:29 PM
In ieder geval is :cake: voor Brummetje whopper- :cake:
(een whopper is een hamburger van de burgerking)

Wat Ienepien zegt is inderdaad waar.

Citaat van: Jan op april 07, 2008, 11:32:58 PM
Ienepien heeft het wel vaker bij het rechte eind  :klap:\
Het van Brummetje zichzelf negatief neerzetten met een zo lieve vriend die alle begrip blijkt te hebben klopt denk ik niet helemaal.
Haar vriend zal echt niet bij haar zijn omdat ze zo moeilijk zou zijn. Ik denk dan aan een stuk valse bescheidenheid.
Veel met je vriend praten en als er stukje oningevuld blijven is er altijd nog dit forum  :knuffel:

:knuffel:
Ik hou gewoon van hem, dat merk ik nu ik door iets weer een beetje jaloers ben. :'(