Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

online vriendschappen

Gestart door myra, december 03, 2005, 06:49:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

bestaat er volgens jullie zoals iets als een online vriendschap? Een vriendschap waarbij geen echt contact is maar wel contact op forums, via mail, via de instant messengers. Veel mensen hebben echt een internetleven naast het echte leven. ;D

Ereinion

Ik denk dat dat wel bestaat. Maar echt hechte internet-vriendschappen heb ik niet.
Wel is internet ook een goede mogelijkheid om vriendschappen te onderhouden die anders zouden verwateren. Ik heb via de mail nog veel contact met de mensen die ik in Amerika heb ontmoet. Brieven duren mij altijd te lang, dus als ik daar op aangewezen zou zijn was er al geen contact meer.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

dat klopt Ereinion. Ik onderhoud eigenlijk vooral contact via email met mijn beste vrienden (die ik gelukkig ook af en toe in real life zie).

Ik heb ook geen echte vrienden die ik alleen van t internet ken, maar kan mij best wel indenken dat een online vriendschap voor sociaal geïsoleerde mensen wel veel kan betekenen. Dit forum betekent eigenlijk ook wel vrij veel voor mij. mss moeten we ooit eens in het echt ontmoeten, zoals ze op de Amerikaanse Aven gedaan hebben? ;D

TBW

Ik hecht geen waarde aan vriendschap via communicatiemiddelen.

Vriendelijk zijn, dat kan; maar voor vriendschap moet ge de ander voor u hebben.

Sammy

Er bestaat zeker zoiets als online vriendschappen.

In mijn jongere tijd, toen ik nog veel chatte en fora afschuimde (als ik erop terugkijk: tot het verslaafde toe  ;D), heb ik vrij veel mensen leren kennen, die ik vaak naderhand ook heb ontmoet. Meestal ontstonden er geen vriendschappen, waarschijnlijk omdat de spanning er plots af is na zijn of haar gezicht te hebben gezien. En de geografische afstand hè.. maar bij een enkele uitzondering was het dat waard.

Ondertussen is dat internetleven gereduceerd tot een Amerikaan, een Canadees en een Nederlander (en rondkijken op enkele foraatjes, zoals deze). 't Is alleszins geen dagtaak meer het te onderhouden.

(Sociaal geïsoleerden ben ik ook wel eens tegengekomen. Geen goede ervaring mee, ze waren duidelijk geïsoleerd met een reden...)

Tempesta

Als internet niet bestond zou ik een stuk minder vrienden hebben, het is ideaal voor het onderhouden van al bestaande vriendschappen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die ik op internet heb ontmoet, een vriend is geworden. Op mijn messenger-lijst staan ook alleen contacten die ik al ken in het echt.
Aan de andere kant is dit ook het eerst dat ik echt actief aan het forummen ben. Dus wat niet is, kan nog komen :klap:.

Jovi_Hobbes

Ik denk dat Internet een goede manier is om met mensen in contact te komen. Of daar ook echte vriendschappen uit ontstaan hangt natuurlijk van de situatie af, maar ik denk dat het zeer zeker wel mogelijk is
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ChibiFirli

#7
Bij mij ook nog geen vriendschappen gegroeid uit internetmensen. Kben wel al bij iemand blijven logeren die ik enkel en alleen van een forum kende ;D. Gratis logement kan ik toch niet weigeren? ;D Was trouwens in Nederland, kon ik dus weer leuk op reis ^_^. Kheb me er best wel geamuseerd ^_^, ondertussen is het contact al wel terug wat verwaterd :P (naja, je vindt me dan ook zelden op msn ofzo ;D).

Maar geen langdurig blijvende vriendschappen dus ^_^.

En gewoon dingen over internet vriendschap noemen....
misschien, maar het mist toch dingen, ik vind een vriendschap normaal meer dan alleen maar praten, ook samen dingen doen enzo ^_^, dat schept ergens ook een band. Je kan natuurlijk ook over internet samen dingen doen, wat idd een betere band schept dan alleen praten (we zijn namelijk met zen allen goed bezig met aseksualiteit bekend te maken, ook samen iets doen ^_^). Maar tis toch een beetje anders en meestal ook moeilijker ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

bebe

ik heb zelf wel een hele goeie vriendin overgehouden aan internetten,via een veilingsite kwam ik met haar in contact en we bleken enorm
veel gemeen te hebben(beide disneyfreaks,hamsterfanaten,en een goede dosis  humor) we hebben mekaar vorige maand voor het eerst
ontmoet(we mailen dagelijk als een 3 jaar lang) en het klikte super,ook tussen haar man en dochter!
nog steeds mailen we dagelijks,en we kunnen alles aan mekaar kwijt,zij was 1 van de eerste die ik vertelde
over mijn a seksualiteit,en ze heeft me er enorm in gesteund!
het kan dus wel,maar eerlijk gezegd zijn de meeste internet kennissen,echt kennissen,en geen diepe vriendschappen

«-o-Lantos-o-»

#9
Mijn ervaring hiermee blijkt zijn positieve en minder leuke kanten te hebben.

Minder leuke kanten zijn dat ik vaak kontakt heb met mensen die zo ver weg wonen, in een andere land bijvoorbeeld. En het is best lastig, want je kan die persoon niet persoonlijk ontmoeten of even gezellig met hun uitgaan.

Ik heb al meer dan 5 jaren constant kontakt met Rachel uit Australie. Zij is gewoon een van mijn beste vriendinen. We kennen elkaar heel goed, we vertellen vrijwel alles tegen elkaar. We chatten vrijwel elke week met elkaar als dat mogelijk is. En het is nooit saai geworden.
Via haar heb ik kennis gemaakt met Ben en Mieke uit Belgie, en we hadden eerst kontakt via internet toen ik nog in Curacao woonde. Een paar maanden nadat ik hier naar Nl verhuisde hebben we elkaar persoonlijk ontmoet. En we bezoeken elkaar zo'n 2 a 3 keer per jaar wanneer dat mogelijk is. En we hebben nog steeds contact via internet. Maar zelf hierbij is de afstand moeilijk want ik kan niet altijd zomaar naar hun heen want ik heb geen auto, en met de trein is echt duur.

Nu gebruik ik internet als een hulpmiddel om kontakt te leggen met mensen op het internet die in NL wonen en daarna zoeken we persoonlijk contact. En dat vind ik best een goede manier. Want via de internet kan je direct bepaalde soorten mensen opzoeken waarmee je gemeenschappelijk interesse kan hebben. Dus dat verminderd de lange zoektocht naar de juiste persoon.

Maar zelfs als ik mensen hier in NL ontmoet kan afstand alsnog een groot probleem zijn. Met ver reizen en zo, en niet altijd heeft die andere persoon tijd. En zulke probleem zoals afstand had ik helemaal niet op Curacao, het eiland is maar 444 vierkante kilometer groot. Als je iemand ontmoet is het altijd makelijk om kontakt te houden met die persoon.

Ook nog is internet een goeie middel om contact te blijven houden met vrienden die ik heb achtergelaten op Curacao. Het is ook lekker goedkoop want dan hoef ik niet te bellen. Maar die afstand is altijd erg lastig  :78:

~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Jovi_Hobbes

Citaat van: «-o-Lantos-o-» op februari 27, 2006, 10:29:26 PM
Ook nog is internet een goeie middel om contact te blijven houden met vrienden die ik heb achtergelaten op Curacao. Het is ook lekker goedkoop want dan hoef ik niet te bellen. Maar die afstand is altijd erg lastig  :78:


Dat lijkt me wel lastig voor je, Curacao is natuurlijk helemaal duur met de trein  ;)
Hoe lang ben je eigenlijk al in Nederland? En mis je Curacao erg?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

«-o-Lantos-o-»

Haha, was het maar mogelijk om met de trein naar Curacao te gaan  ;D. Met de vliegtuig is het ook best prijzig vind ik, zo boven de 600 euries.
Ik zit nu al zo'n bijna 2 jaartjuhs in NL. Lijkt korter, de dagen gaan heel snel voorbij!!! :'(
Nou ik mis Curacao zelf niet echt, ik mis wel mijn vrienden die ik daar heb achtergelaten.  :'(
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Jovi_Hobbes

Dat kan ik me goed voorstellen.
Ik vind het overigens altijd best dapper als iemand besluit om tijdelijk of voorgoed in een ander land te gaan wonen. Je moet dan toch helemaal op nieuw beginnen en aan alle vreemde cultuurverschijnselen van het nieuwe land wennen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Het kan ook heel verfrissend zijn, voor mij is deze periode Amerika prima aan het werken. Als ik nu bedenk wat ik anders in Nederland aan het doen was, ben ik liever hier!!!

Ereinion

Ik heb maar een paar maanden in Amerika gezeten, maar ik heb er zo ontzettend veel over mezelf geleerd. Daar had ik veel langer over gedaan als ik in nederland was gebleven. Maar om je ergens voor een hele lange tijd te vestigen lijkt me een grote stap. Ligt er ook aan wat er tegenover staat.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.