Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verrast...

Gestart door maria, maart 28, 2008, 01:20:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Wat fijn dat je toch zo veel van hem houdt  :knuffel:
Maar je hebt gewoon gelijk dat hij ook best rekening kan houden met jouw gevoelens. Al is het inderdaad alleen maar door er af en toe over te praten en begrip te tonen. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Citaat van: maria op maart 29, 2008, 02:15:12 PM


Maar zoals ik al eerder zei is het voor mij geen reden om hem de deur te wijzen... Ik heb liever een lieve, warme man die me doodgraag ziet maar alleen weliswaar "bijna" zonder sexueel contact, dan een man die elke dag ladderzat thuis komt...
En geloof me die bestaan ook...

Dat is zeker waar. Daar moet ik ook niet aan denken. En die verhalen, die je er soms van hoort? Nee, dan maar wat minder sex. :-\

Ereinion

Maria, misschien is het inderdaad een goed idee om hem te vertellen dat er meer aseksuelen zijn. Ik kan me voorstellen dat hij het onkent, omdat hij denkt dat hij de enige is en er dan duidelijk iets mis met hem is. In dat geval zou ik ook liever zeggen dat het aan de stress ligt, dan is er tenminste nog iets aan te doen en hoef je jezelf niet als abnormaal te bestempelen. Maar als hij weet dat er meer zijn hoeft dat ook niet. (begrijp je wat ik bedoel?)

Wat het excuus verzinnen betreft. Toen ik niet wist dat ik aseksueel was deed ik dat ook. Ik wilde gewoon een verklaring hebben, dus die vond ik ook overal.

Ik wil trouwens niet beweren dat het echt niet aan de stress ligt, want dat kan natuurlijk net zo goed.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Misschien kun je eens heel 'per ongeluk' de computer op deze website laten staan of eens een foldertje ergens laten slingeren? Misschien helpt het. Wie weet. Dan weet hij in elk geval dat hij niet de enige is. Er zijn hier meer mannen die aseksueel zijn.

Jan

De computer per ongeluk op deze site laten staan zou ik niet doen. Dan worden de verhalen teruggelezen en die kunnen dan confronterend overkomen. En dat lost niks op.

Als het een vorm van stress is, kan het dan misschien zijn dat hij daardoor geheel of gedeeltelijk impotent is?
En dat is een uiterst gevoelig punt en kan een reden zijn om om het onderwerp seks heen te draaien.

Iemand kan zich op dat gebied volledig afsluiten en een andere ook nog een soort om de tuin leiden. Althans, daar heb ik ervaring mee.

fleurtje

Hoi Maria welkom,ook van mij.
Nog steeds heeft mijn man geen idee dat ik hier op dit forum post.
Af en toe vind ik tussen de gesprekjes zelfs tips die ik gebruik i.v.m. mijn probleem.
Mooi meegenomen voor hem,niet waar!

Blijf genieten van je relatie ze zal het zeker waard zijn.
Doei


chadia

Hallo iedereen,
Ik heb het artikel ook gelezen in Goed Gevoel. Ik dacht eerlijk gezegd dat dit een probleem was dat van mij uitkwam. Ik wist niet dat er nog anderen waren!
Mijn man en ik zijn al +10 jaar getrouwd, en hij is ook aseksueel. Hij geeft het niet graag toe, heb hem al vanalles verweten, en mij ook. Heb zelfs gedacht dat hij voor de mannen was, of dat hij iemand anders had...
Het is ernorm moeilijk (vind ik) om er mee om te gaan. De ene dag gaat het al wat beter dan de andere, maar soms til ik er zwaar aan. Voor onze relatie heb ik enkele andere relaties gehad, waar nooit problemen waren en waar ik volop van kon genieten. Ik geniet graag van knuffels en sex, maar nu is dit soms heel moeilijk.
Ik weet echt niet goed hoe ik het moet verwoorden wat ik voel; maar ik hoop dat er hier enkele mensen zullen zijn die mij wel (kunnen) begrijpen.
:-\

Ienepien

Jazeker begrijpen we je hier.
Er zijn zowel vrouwen als mannen hier, die asexueel zijn, en ook enkelen met een partner, die asex is. :)

Ereinion

En aseksuelen met een seksuele partner, dus die kunnen je misschien een beetje helpen het van de andere kant te bekijken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Minne

Hey,
Ik ben 22j en anderhalf jaar samen met mijn vriend. Ik begrijp wat je doormaakt. ik hou ook ontzettend veel van mijn vriend, hij is ook erg lief voor me. We kunnen goed praten samen, gezellig huishoudelijke dingen doen maar op seksueel gebied wil het ook maar niet vlotten. Het moeilijkste vind ik dat hij mij niet eens kan zeggen van "waaow jij bent echt geweldig, of de mooiste of ...", seks opzich mis ik niet maar het gevoel om passie tussen elkaar des te meer. Gewoon dat moment waar je echt exclusief van elkaar bent. Soms schaam ik mij een beetje dat ik er mij er zo bij voel, het gevoel van "ben ik echt nog zo premitief" want Jan vindt dan dat de rest van de wereld raar is en onderontwikkeld, dat doet wel eens pijn. Net als jij hoop ik dat hij plots wel eens erg naar mij gaat verlangen, maar te weten dat dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren maakt mij ook wel triest en hulpeloos. Ik denk ook wel eens van verdien ik dit? maar ja, gelukkig besef je steeds opnieuw van 3ik hou echt wel van hem" en hij is zo goed voor me. Aan de andere kant blijft die behoefte er om benmint te worden. Soms heb ik schrik dat ik dit niet ga volhouden, en als je dan hier en daar eens leest dat een seksueel-aseksueel relatie niet kan houden ... . Ik hoop gewoon nog steeds dat we op een of andere manier een uitweg vinden.

groetjes  :knuffel:

Ereinion

 :knuffel:

Je bent niet primitef hoor! En het is ook helemaal niet leuk om dat te moeten horen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Moi

Citaat van: maria op maart 28, 2008, 03:21:33 PM
Hallo,

Bedankt voor de snelle en lieve reacties!!
Ja er stond een heel artikel in goed gevoel...
En daarom was ik verrast dat deze website bestond dat ik eindelijk eens kon kijken of ik niet alleen was.....
En idd we praten er echt heel veel over hoor tot vervelens toe.. Soms hoop ik dat hij ineens wél zin gaat krijgen in vrijen...
Maar dat is dan toch altijd een hele zware desolutie.....
Hij is echt de man van mijn leven dus...
Ik had gewoon nooooooiiittt op dit soort probleem gerekend...


Ow ow ik herken dit zooooooooooooooo.... Ik blijf ook stug hopen hoor maar vrees het ergste... en tja wat je zegt... ook voor mij is dit de man van mijn dromen, alleen had ook ik dit nooit verwacht...  :78:

Ereinion

Ik begrijp heel goed dat je blijft hopen hoor, maar zo geef je het natuurlijk ook nooit een kans om het te accepteren/ respecteren of wat ook en er op een andere manier uit te komen. Niet verkeerd bedoeld hoor, alleen maar opbouwend.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Ereinion,

Iemand die hoopt is niet meteen iemand die het respecteren geen kans kan geven.
Wij hebben ons gevoel en dat kunnen wij gewoon niet (helemaal) wegstoppen, maar dat zegt niet dat respecteren direct van de baan zal zijn.
Er samen mee om gaan is, als je van elkaar houdt, de doelstelling toch?