Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo mensen

Gestart door Aegidia, april 08, 2008, 05:45:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aegidia

Hallo allemaal,

Van de week vond ik deze site via mijn faculteit. Ik studeer psychologie aan de Universiteit Utrecht. Ik had nooit over mezelf gedacht in termen van 'aseksualiteit', maar veel van wat ik hier tegenkom herken ik toch wel. Met name dat ik me niet seksueel aangetrokken voel tot andere mensen: ik ervaar soms wel seksuele opwinding, maar ik heb er volstrekt geen behoefte aan om die met iemand anders te delen. Ik fantaseer ook nooit over bestaande mensen en denk eigenlijk nooit zo na over een intieme relatie (in de 'klassieke' zin van de term).
De eerste keer dat ik een tongzoen meemaakte, dacht ik: 'waarom vinden mensen dit in vredesnaam fijn, dat iemand anders zo met z'n tong in je mond zit te roeren?' Ik heb lang gedacht dat die ervaring zo was omdat het de eerste keer was, omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, of omdat ik eigenlijk al wel wist dat het niks ging worden met deze jongen en dat anderen zich wel ongeveer hetzelfde zullen hebben gevoeld. Maar toen ik deze ervaring deelde met vriendinnen van me, keken ze me aan alsof ik twee hoofden had. Ik heb niks tegen zoenen of knuffelen en kan een mooi naakt lichaam zeer waarderen, maar tongzoenen of seksuele aanrakingen van anderen zeggen me gewoon niks. Ze roepen eerder 'waarom?' of 'wat nou weer?' op dan opwinding of romantische gevoelens.
Zoals waarschijnlijk iedereen die hier terecht komt, heb ik allerlei vragen waarvan ik zeker ben dat ze hier wel beantwoord zullen worden!

Aegidia

Ereinion

Welkom Aegidia!

:cake:

Als je vragen hebt kun je ze gewoon stellen. Het makkelijkste is om zelf een nieuw onderwerp aan te maken met je vraag. Als we het er dan al eens over gehad hebben word je vanzelf doorverwezen. Het is een beetje onbegonnen werk om tussen alle berichten te zoeken naar een antwoord.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Hallo Aegidia, welkom, lust je  :cake:?
Dat kan je lekker oppeuzelen onder het lezen hier.
(moeilijke naam, trouwens, de eerste keer typte ik het fout.) :wave:

Brummetje

Welkom Aegidia.  :cake:
Antwoorden zul je idd zeker vinden. Wij willen je graag helpen.

Brummetje

Citaat van: Ienepien op april 08, 2008, 06:39:36 PM
(moeilijke naam, trouwens, de eerste keer typte ik het fout.) :wave:

Idd, ik had m voor de zekerheid gewoon gekopieerd. :schater:

Ienepien


fleurtje

Hallo van mij ook een stukje :cake:laat het vooral smaken.

petra1963

#7
Welkom Aegidia !  :cake: ? En heb je de FAQ al gezien ?

'Aegidius waer bestu bleven..
Mi lanct na di, gheselle mijn
Du koors die doot
En lietst mi 't leven
Dat was gheselscap goed ende fijn..'
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Ja, mogen we nou de ondertiteling erbij? :-\ ;D

Brummetje


Jan

Is een tekst uit een bekend liedje...  :wave:

Brummetje


Jan


petra1963

Het Egidiuslied, Nederlands van rond 1400.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jan

Ja, heel apart en een gok van Twarres. Maar kwam goed aan.