Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

heeft een asexule - sexule relatie minder kans op slagen?

Gestart door Minne, mei 05, 2008, 07:00:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minne

Ok, ik weet dat dit nogal cru klinkt  :o Maar je leest het zo vaak en dat doet toch wel pijn. Zelf denk ik niet echt dat het klopt (ik geloof nogal in de liefde  :D). Ik geloof in de kracht van communicatie, en elke relatie heeft toch zo zijn kruisje niet?

Groetjes.

Ienepien

Ja, dat denk ik wel.
Meestal denk je bij een stel: goh, dat is een leuk stel, je kan echt zien, dat die alles voor elkaar over hebben.
En dan hoor je later, dat ze toch wel op een bepaald vlak problemen hebben.
Ieder huis heeft z'n kruis. Maar sommige huizen krijgen gewoon meer ellende over zich uitgestort dan de andere.


Bovendien ben ik al 31 jaar getrouwd, dus het kán zeker wel. :D

Ereinion

Ik denk inderdaad dat er in elke relatie wel iets speelt. Een aseksuele-seksuele relatie is wel moeilijk, maar als die verbroken wordt zijn er, denk ik, vaak meer redenen. Bijvoorbeeld de communicatie die mist. Kom je er met z'n tweeen wel uit heb je misschien wel een betere of diepere band dan in de meeste andere relaties, omdat je toch wel iets overwonnen hebt samen. Ik bedoel trouwens niet dat de relaties die wij aangaan meer zijn dan anderen.

Ik ben ook een levend bewijs. ;D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Ik denk dat een volledige aseksuele (dus NOOIT seks en NOOIT aanrakingen) - seksuele relatie weinig kans heeft op slagen, maar zelfs dat kan, denk ik. Je zou dan kunnen gaan voor een open relatie (seks bij anderen, liefde in de relatie), en vooral veel praten enz. Maar als de aseksueel echt compleet walgt van seks en zijn / haar partner niet probeert te stimuleren op andere vlakken (dus vb laten masturberen enz), dat er dan erg weinig slaagkansen zijn. Het moet van twee kanten komen...

Ereinion

Klopt. Maar ik vind dat ook een gebrek aan inlevingsvermogen en respect voor de ander, dus dan is het niet alleen de aseksualiteit die er voor zorgt dat er een breuk komt. Hoewel het dan wel de aanleiding is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Als Ereinion het beide kanten op bedoeld dan ben ik het er helemaal mee eens.

Ereinion

Toen ik het schreef bedoelde ik eigenlijk dat de aseksuele partner dan geen respect heeft voor de seksuele partner, maar Jan heeft gelijk, het werkt natuurlijk beide kanten op.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Dat bedoel ik!
Er zijn twee partijen en dan is het logisch dat die zaken ook twee kanten op gaan.

Moi

Citaat van: Ereinion op mei 06, 2008, 08:35:11 AM
Toen ik het schreef bedoelde ik eigenlijk dat de aseksuele partner dan geen respect heeft voor de seksuele partner, maar Jan heeft gelijk, het werkt natuurlijk beide kanten op.

Dit is dan de eerste keer dat ik eigenlijk lees dat de sexuele partner ook recht van spreken heeft, wat mij nl best wel opvalt is dat er vrij negatoef over het hele sex gebeuren word gesproken wat ik voor zover mogelijk als mega sexuele voor de asexuele partner wel kan begrijpen maar word er niet een beetje aan voorbij gegaan dat de sexuele ook gevoelens heeft?

Ik bedoel, ik hou zoveel van mijn ventje en ik zal het nooit kwetsen door sex buiten de deur, naar mijn mening als je daar aan begint dan hou je niet oprecht van je partner... Waarom is dat dan geen vreemd gaan... Dat iemand asexueel is betekend toch niet dat die persoon helemaal geen gevoelens voor je heeft?

Ook ik heb echt wel mijn sexuele behoefte maar ik zou nooit echt nooit met een ander iets doen zolang ik een relatie heb en die heb ik zolang ik van hem hou... Als ik echt de behoefte krijg om iets met een ander te doen zou ik mijn relatie dan ook eerste verbreken...

Wat wel een feit is is dat het voor de sexuele partner minstens net zo erg is om geen sex te hebben als voor de asexuele partner om het niet te hebben... Voor de sexuele partner is dit een stukje intimiteit, voelen dat je van iemand houd en er van je gehouden word... Voor mij voelt de continuee afwijzing nl vaak als dat hij niet van mij houd, mij niet aantrekkelijk vind et etc... Dit is wel iets dat de sexuele partner haar of zijn hele leven zal voelen wanneer hij/zij bij de asexuele partner blijft... Sex tegen je zin in is geen optie maar ik vind wel dat de sexuele partner ook zijn/haar gevoelens mag uiten... En een leven zonder sex en intimiteit... Is dat dan wel een optie voor jou partner? Besef wel dat dat ook niet niks is... Sex is voor mensen nl ook vaak iets heel warms en heel moois en niet te vergeten waar hele mooie dingen uit voort kunnen komen...

Of er minder kans is op slagen weet ik niet, ik moet er niet aan denken om mijn mannetje op te geven of iets met een ander te doen, gadverdamme ik zou hem breken... Maar intussen gaat er wel steeds een stukje van mij dood... Dus wat is nu eigenlijk eerlijk, wat is een compromie? 4 x per jaar wel sex tegen de wil van de een in of nooit sex tegen de wil van de ander in??!?!

Jan

@Moi,
Wat een geweldige samenvatting van alles!
ik heb er helemaal niks aan toe te voegen.
Ik sta aan de andere kant en als ik de opmerking maak dat ik de 'groep' hier soms ervaar als een front tegen seksuelen wat niet helemaal objectief meer is, dan krijg ik de wind van voren (daar vraagik dan ook om...).
Daar geef ik verder niks om, zolang ik maar kan reageren. En dat kan hier gelukkig.



Ereinion

#10
Negatief over het seksgebeuren? ja, misschien, omdat aseksuelen er nu eenmaal weinig van moeten hebben. Als we echt negatief zijn is het vaak trouwens tegen de oversekste maatschappij (die op ons wel zo overkomt) of in een (misschien overtrokken) algemene zin van het woord. Als het over een relatie gaat zijn wij eigenlijk nooit negatief. We proberen juist ook oplossingen te verzinnen, zodat de seksuele partner ook wat meer met zijn of haar gevoelens kan. Daarom zet ik mijn verhalen hier ook neer (en met mij anderen in een relatie), misschien dat iemand daar wat aan heeft.

Dat buiten de deur gaan een optie is voor sommigen, komt denk ik alleen maar omdat zij hun partner echt geen seks kunnen geven, maar ook vinden dat ze het hem of haar niet kunnen onthouden. Dan blijft er niets anders over dan de mogelijkheid bieden seks ergens anders te zoeken. Waarom het dan geen vreemdgaan meer is? Voor mij omdat ik er dan van op de hoogte zou zijn. (gelukkig is het bij ons niet aan de orde, ik zou niet weten wat ik er van zou vinden) Natuurlijk is er wel sprake van houden van, maar ik denk dat voor veel aseksuelen seks en liefde heel makkelijk los te koppelen is (nou ja, dat weet ik wel zeker) en dat sommigen er heel makkelijk aan voorbij gaan dat het voor seksuelen misschien wel heel erg sterk verbonden is.

Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen of je partner wel van je houdt. Ik weet dat seks voor sommigen een bevestiging is. Maar toch zou je je hier overheen moeten zetten, op den duur. Je doet jezelf tekort als je dit blijft denken. Je partner houd om andere redenen van je. Maar ik weet dat mijn vriend dit ook moeilijk heeft gevonden (nu weet hij dat het geen afwijzing is) en dat komt ook omdat ik heb besloten om op hele andere manieren te laten zien dat ik veel van hem houd; ik vertel hem waarom en probeer extra lief voor hem te zijn. (wat niet altijd lukt  ;) )

Seks tegen de zin in is inderdaad geen optie. Maar wat is seks? En wat is geen zin? Hier komt toch het praten weer om de hoek kijken. Ik heb seks met mijn vriend, maar ik zou niet willen zeggen tegen mijn zin in. Ik doe het wel voor hem, maar kan er wel van genieten, omdat hij er zo van geniet. Daarnaast hebben we dingen gevonden die ik 'veilig' vind, maar toch wel iets intiemer zijn. Samen douchen, bijvoorbeeld, en met het zonnetje buiten is bodylotion ook geen overbodige luxe, als je begrijpt wat ik bedoel.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Ereinion,

Jouw verhaal, als ik je reacties steeds volg, heb je v.w.b. aseksualiteit met je vriend heel goed in weten te vullen.
Het lijkt er op dat je daarin zowat de perfecte balans in hebt weten in te vullen. Dat is zeker duidelijk nu je alles zo mooi samengavat hebt.
Maar ik denk dat je daarin (hier) niet tot de meerderheid behoort.
Ik begrijp dat Moi al aardig is ingelezen en niet alleen jouw postings heeft gelezen en diezelfde indruk wellicht ook heeft.

Moi

Citaat van: Ereinion op mei 08, 2008, 09:28:16 AM
Seks tegen de zin in is inderdaad geen optie. Maar wat is seks? En wat is geen zin? Hier komt toch het praten weer om de hoek kijken. Ik heb seks met mijn vriend, maar ik zou niet willen zeggen tegen mijn zin in. Ik doe het wel voor hem, maar kan er wel van genieten, omdat hij er zo van geniet. Daarnaast hebben we dingen gevonden die ik 'veilig' vind, maar toch wel iets intiemer zijn. Samen douchen, bijvoorbeeld, en met het zonnetje buiten is bodylotion ook geen overbodige luxe, als je begrijpt wat ik bedoel.  ;)

Pfff ja je slaat hiermee wel de hamer op zijn kop, het is ook echt niet zo dat het van mij moet en dan ook echt de daad zelf keer op keer... Nee ik kan heel erg genieten van intiem zijn op andere manieren, alleen is dat voor mijn vriend vaak al te moeilijk omdat hij dan het idee heeft dat het op sex uit draait of dat hij me weer teleursteld/afwijst... Wat dus helemaal niet zo is, in het bovenstaande geval dan, dan zou ik in elk geval kunnen relativeren dat hij me wel aantrekkelijk vind en we het toch knus kunnen hebben... De daad zelf is voor een sexuele af en toe erg welkom hoor begrijp me niet verkeerd maar wat vaak een misvatting is is dat het daar om draait, genot komt ook voor sexuele op veel manieren...

Het klopt wel wat Jan zegt, jij bent hier op het forum echt 1 van de weinige die met wederzijds respect over het wel dan niet sex gebeuren praat en dus ook denkt...

Wat ik met je eens ben is dat in deze tijd zoveel om sex draait, daar word ik ook wel eens moe van hoor... Dat hoeft van mij ook niet zo, ik vind sex nog steeds iets dat heel mooi kan zijn, een stukje liefde en intimiteit en tegenwoordig lijkt het idd wel een must en dat het bijna raar is als je je niet helemaal sufn*@kt... Wat ik zeg dat hoeft van mij ook niet... Net als van die jonge meisjes en jochies ook trouwens die op hun 10e/12e levensjaar al verschillende sexuele partners hebben dan vind ik dus echt niet kloppen, misschien ben ikd an wel heel ouderwets maar mijn moeder zij me altijd dat het iets heel moois en bijzonders was en niet zomaar moest doen...
Nou is die vlieger niet helemaal op gegaan hoor, ik ben zeker geen heilige maar ik vind dat het allemaal wel steeds verder gaan... Als ik dan naar mijn eigen dochter kijk, dan hoop ik dat ze wijzer zal zijn en goed op zichzelf zal passen....

Niet alleen op die manier maar ook die strings boven je broek uit, blote truitjes als je nog op de kleuterschool zit bij wijze van... Nou dat kan onze eigenwijze dame toch echt op haar buik schrijven! Zolang ze thuis zal wonen heeft ze zich aan haar ouderwets ingestelde ouders hun regels te houden hihi...

Ienepien

Die sex van de "jeugd van tegenwoordig" is alleen maar een daad van "het doen" en heeft niets met liefde te maken.
Gewoon lol hebben met elkaar, en er over kunnen opscheppen.
Hoe turnen we dat weer om? Op de scholen moet er op een andere manier over sex en liefde les gegeven worden.
Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
En inderdaad, een beetje "ouderwetse" ideeën hierover, daar is niks mis mee.
Hou vol. :klap:

Ereinion

Moi en Jan, misschien kom ik inderdaad zo over. Ik denk ook wel dat ik enigszins makkelijk praten heb, omdat ik niet echt een hekel heb aan seks. Het hoeft voor mij alleen niet. Mensen hier op het forum die geen relatie hebben hoeven er ook niet over na te denken en komen daarom misschien minder genuanceerd over. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een partner van soms anders overkomt. Jullie zien het natuurlijk vanuit een ander standpunt en misschien spelen frustraties ook een rol. Nou ja, dit soort discussies maken duidelijk dat wij ook niet altijd helder overkomen op 'buitenstaanders' en dat vind ik wel heel erg jammer. Vooral omdat ik zelf het gevoel heb dat we helemaal niet anti-seks zijn, maar het blijft natuurlijk wel een forum over aseksualiteit.

Citaat van: Moi op mei 08, 2008, 09:57:20 AM
Pfff ja je slaat hiermee wel de hamer op zijn kop, het is ook echt niet zo dat het van mij moet en dan ook echt de daad zelf keer op keer... Nee ik kan heel erg genieten van intiem zijn op andere manieren, alleen is dat voor mijn vriend vaak al te moeilijk omdat hij dan het idee heeft dat het op sex uit draait of dat hij me weer teleursteld/afwijst... Wat dus helemaal niet zo is, in het bovenstaande geval dan, dan zou ik in elk geval kunnen relativeren dat hij me wel aantrekkelijk vind en we het toch knus kunnen hebben... De daad zelf is voor een sexuele af en toe erg welkom hoor begrijp me niet verkeerd maar wat vaak een misvatting is is dat het daar om draait, genot komt ook voor sexuele op veel manieren...

Kijk, veel aseksuelen (inclusief mijzelf in het begin) denken dus wel dat seks gelijk staat aan gemeenschap. De gedachten van jouw vriend kan ik dus heel goed volgen. Daarom had ik het in mijn postje ook over me veilig voelen. Ik weet nu dat het van hem niet altijd op de daad hoeft uit te draaien, maar daar zijn wel veel gesprekken aan vooraf gegaan. Ik vond het ook moeilijk omdat ik bang was hem halverwege af te wijzen, maar nu weet ik dat we allebei blij zijn dat ik het in ieder geval heb geprobeerd. Dat betekent in een relatie als deze ook al heel veel. Maar voor we zover waren hebben we wel veel gepraat, zelfs ruzies gemaakt en het was ook niet van de ene op de andere dag zo. We hebben veel uitgeprobeerd, mijn vriend heeft veel geduld gehad, ik heb geleerd dat ik moet accepteren dat hij aangeeft dat hij zin heeft, maar dat ik wel nee mag zeggen. Mijn vriend heeft geleerd dat nee zeggen geen persoonlijke afwijzing is.


Trouwens nog iets over ruzies maken; veel mensen schrikt het af om er over te praten. Maar vooral in het begin merkte ik dat we na zo'n ruzie juist veel makkelijker intiem konden zijn. We hadden allebei ons zegje gezegd en het was duidelijk wat onze verwachtingen waren en hoe we er tegenover stonden. Ik bedoel niet dat we meteen na een ruzie wat deden, maar vaak werd de situatie de dagen erna wel een stuk rustiger. Nu hebben we er nog weinig ruzies over, dat is ook niet echt meer nodig. We hebben geleerd er op een andere manier over te praten en dat doen we dan ook nog vaak.


(ik vraag me af of dit hier kan blijven staan of dat ik moet gaan splitsen)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.