Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

heeft een asexule - sexule relatie minder kans op slagen?

Gestart door Minne, mei 05, 2008, 07:00:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Austen

Citaat van: Moi op mei 08, 2008, 09:57:20 AM


Het klopt wel wat Jan zegt, jij bent hier op het forum echt 1 van de weinige die met wederzijds respect over het wel dan niet sex gebeuren praat en dus ook denkt...


Hier schrok ik toch wel van! De meeste regular users hebben toch wel respect voor de zin in seks van hun partner?

Ik voel me vb zelfs schuldig als ik m'n vriend voor de zoveelste keer afwijs, ik probeer ons seks-gebrek dan ook op andere manieren te compenseren: we gaan altijd samen in bad, en geven regelmatig massages en liggen lang te knuffelen in bed. Ik kan me heus wel inbeelden dat seksuelen wel seks "nodig" hebben, net zoals vele andere forumgangers hier!

Jan

Ik dacht dat ik dat citaat iets genuanceerder had neergeschreven.
Ik schreef dat Ereinion zo ver is met haarzelf en haar vriend dat haar verhaal niet representatief (meer) is in vergelijking tot het 'gemiddelde' forumlid.

Austen, je hebt het over samen in bad, knuffelen, etc. dan is dat, m.u.v. gemeenschap toch al heel dichtbij seks? Het is i.i.g. intiem.
En ik denk dat ook jij het verder op een rij hebt dan het gemiddelde forumlid.

Moi

Sorry misschien ben ik zelf ook wel een beetje te fel geweest  :-[ het is zeker niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten eerder bewuster te maken van de wel seksuele partner... Ben vaak nogal wat direkt...

Jan

Je bent misschien fel, of enthousiast over een stuk herkenning?
Maar dat mag allemaal hier.
Ik herken het wel.

Ereinion

Geeft niets Moi! Als je ook maar laat horen als je het anders, positiever vindt (dit of iets anders). Dat houdt het een beetje in evenwicht.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Citaat van: Jan op mei 08, 2008, 09:37:59 PM
Ik dacht dat ik dat citaat iets genuanceerder had neergeschreven.
Ik schreef dat Ereinion zo ver is met haarzelf en haar vriend dat haar verhaal niet representatief (meer) is in vergelijking tot het 'gemiddelde' forumlid.

Austen, je hebt het over samen in bad, knuffelen, etc. dan is dat, m.u.v. gemeenschap toch al heel dichtbij seks? Het is i.i.g. intiem.
En ik denk dat ook jij het verder op een rij hebt dan het gemiddelde forumlid.


Wie is het gemiddelde forumlid, da's de vraag é  ;) Zoals ik al zei: de regelmatige gebruikers zijn volgens mij allemaal al wel zo ver, diegenen die hier maar 3 reacties schrijven, mss niet...

Ienepien

Kan best zijn, hoor.
En het is goed om hier te zijn. We kunnen nog heel wat van elkaar leren. :klap:

Moi

Citaat van: Jan op mei 08, 2008, 10:43:48 PM
Je bent misschien fel, of enthousiast over een stuk herkenning?
Maar dat mag allemaal hier.
Ik herken het wel.
Citaat van: Ereinion op mei 09, 2008, 08:30:13 AM
Geeft niets Moi! Als je ook maar laat horen als je het anders, positiever vindt (dit of iets anders). Dat houdt het een beetje in evenwicht.

Thx, en tja Jan je hebt absoluut gelijk... Dat is pcies wat ik bedoel... Doordat ik hier zo vreselijk veel herken en zoveel antwoorden krijg word ik een beetje overenthausiast en fel... Dat felle is denk ik ook een stukje verdriet en onbegrip van mijn kant...  :-[
Ineens uit eigenlijk het niets krijg ik veel antwoorden op al mijn vragen van de afgelopen 2 jaar...
En ja Ereinion je hebt dus helemaal gelijk, dat ik het ook moet laten horen als ik iets positiefs vind en dat doe ik hier ook zeker, heel erg veel zelfs... Zoveel begrip als ik in de afgelopen dagen heb leren kennen daar had ik niet van durven dromen... Ik snapte er niks van hou kan je nou in @##%^& naam van iemand houden en dan toch geen sex willen... Ik zocht continue de schuld bij me zelf ook al heeft mijn vriend vanaf dag 1 gezeg dat het niets met mij te maken heeft en nu blijkt dat dus wel te kunnen...
Ik ben nog nooit eerder in aanraking geweest met een man die geen sex wil, dus voor mij was dit echt heel vreemd en ik voelde me ook zo rot omdat het enige wat ik kon bedenken was dat het toch wel aan mij moest liggen... Jullie geven mij hier een stukje om mee verder te gaan... En daar ben ik jullie allen heel dankbaar voor!!!  ;D

Ereinion

 :knuffel:

Ik ook voor jouw verhalen en vragen, daar leer ik ook heel veel van.
Fijn dat je dat hier allemaal kunt vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Wij weten wel, dat we in een behoefte voorzien. :knuffel:

En inderdaad fijn voor je, dat je ons gevonden hebt. :klap:

Jovi_Hobbes

Citaat van: Moi op mei 08, 2008, 10:39:21 PM
Sorry misschien ben ik zelf ook wel een beetje te fel geweest  :-[ het is zeker niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten eerder bewuster te maken van de wel seksuele partner... Ben vaak nogal wat direkt...

Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je lang niet alles op dit forum hebt kunnen lezen. Dit soort discussies hebben we namelijk al wel vaker gehad.

Dit is in oorsprong een forum voor aseksuelen die in de seksuele maatschappij voortdurend tegen de muur oplopen dat niemand het begrijpt als je geen interesse hebt in seks. Veel aseksuelen zitten in een relatie waarbij de partner daar dan ook geen respect voor kan opbrengen en het niet wil geloven. Het is daarom logisch dat je op dit forum veel verhalen zult lezen van aseksuelen die het zat zijn altijd maar weer te moeten voldoen aan al die eisen van de seksuele maatschappij. Of het juist zat zijn dat ze niet "normaal" zijn en al die problemen met dat "irritante gedoe" om seks hebben. Maar daar tegenover staat dat wanneer er hier partners van aseksuelen komen wij daar echt nooit tegen zeggen dat ze niet moeten zeuren of dat we geen respect voor hun gevoelens hebben. Ik denk dat er tientallen voorbeelden te vinden zijn waar wij zelfs aangeven alle begrip voor zo iemand te hebben omdat zij een aseksuele partner hebben die er niet over wil praten en ontkent dat er een probleem is.
Je zult zien dat we naar beide kanten toe voortdurend roepen dat communicatie en wederzijds respect het belangrijkste zijn.

Ook is er hier voldoende ruimte voor partners om hun frustraties te uiten. Onze enige regel is dat dit wel met enig respect gebeurt. Seksuelen en aseksuelen zullen seks nu eenmaal altijd van een andere hoek bekijken en er dus ook een andere mening over hebben, maar zolang iedereen elkaar met respect behandeld zie ik daar geen probleem in.

Ik hoop dat dit je een beter beeld geeft, en excuses zijn volgens mij overbodig hoor!  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Minne

hey,
zit midden in de examen en het is mij niet gelukt om de discutie volledig te volgen ( zal ik na de examen eens lezen ;))

Maar ik wou dit nog even kwijt. Ik kan me best voorstellen dat je als seksulepartner, die net ontdekt heeft dat de ander a-seksueel is een beetje het gevoel hebt dat men onrepsectvol doet t.o.v. onze seksuele gevoelens. Hoewel ik onrespectvol niet het juiste woord vind, denk eerder dat dat komt van het onbegrip dat er in het begin heerst. Hoe dan ook ik snap wat met onrepectvol bedoel wordt, denk ik. In het begin doe je als seksuele partner alle moeite om aantrekkelijk gevonden te worden, de ander op te winden en als je partner dan zegt "ik ga liever slapen" wel dan voel je je best gegeneert. Je staat daar dan ook maar je best te doen en stelt je heel erg zwak op door het intiemste van jezelf te geven. En als iemand dan zegt, nee bedankt, wel dat komt aan.

Dit wou ik er gewoon even aan toevoegen, maar wat Jovi_Hobbes zegt klopt natuurlijk ook helemaal.

Jan

Als ik het zo allemaal lees, dan lijkt het er op dat ongeveer iedereen het anders beleeft.
Hoe meer ervaringen ik lees hoe breder het begrip aseksueel wordt.
In een ander topic legde Minne uit dat  je een relatie best kan starten met heftige seksuele acties en dat het dan vrij kort daarna een aseksuele relatie kan worden.
Dat is voor mij volkomen nieuw.
Ik denk dat dit voorbeeld niet zal gelden voor mensen die in het verleden zodanig seksueel beschadigd zijn dat het hele lichaam als een ingebakken reactie erg schrikt bij een aanraking.

Als je partner alleen maar zegt "ik ga slapen", dan zou ik het ook bij mijzelf gaan zoeken.
Er is dan immers geen communicatie.
Maar goed, ik heb ook wel de ervaring dat de aseksuele partner niet gemakkelijk zal communiceren over zo een gevoelig liggend en persoonlijk onderwerp.
Het in eerste instantie gaan hebben over 'tekortkomingen' zoals de hele maatschappij en natuur je doet geloven lijkt mij dan ook heel moeilijk.
Dat moet wel een grote drempel zijn, dus in die zin respecteer ik dat gevoel zeker.
Het echt ontkennen dat er een probleem is zoals Jovi schrijft lijkt mij uiteindelijk niet echt hoopvol voor een relatie. Maar dan is er altijd nog weer dit forum voor de partner!

Jovi_Hobbes

Citaat van: Minne op mei 10, 2008, 11:39:13 AM
In het begin doe je als seksuele partner alle moeite om aantrekkelijk gevonden te worden, de ander op te winden en als je partner dan zegt "ik ga liever slapen" wel dan voel je je best gegeneert. Je staat daar dan ook maar je best te doen en stelt je heel erg zwak op door het intiemste van jezelf te geven. En als iemand dan zegt, nee bedankt, wel dat komt aan.

Dat lijkt me duidelijk, dat lijkt mij heel erg moeilijk.
Ik denk dat zo'n moment voor een aseksueel persoon (als het ten minste iemand is die echt van de ander houdt) ook erg moeilijk is. Op dat moment komt de strijd tussen willen en kunnen natuurlijk extra duidelijk naar boven. Die persoon zal ook wel weten dat hij/ziij zijn partner kwetst, maar ja, als je echt blokkeert... Aseksualiteit in een relatie blijft gewoon een probleem van beide partners en beide kunnen het er even moeilijk mee hebben. Je kunt ook zeker niet spreken van de goede en de slechte partij, maar omdat de gevoelens van beide partners wat dat betreft zo ver uiteen lopen is het moeilijk om altijd maar begripvol naar elkaar te blijven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jan